logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagrody IAB Mixx Awards rozdane

  PR 28.11.2019, przeczytano 1747 razy
ilustracjastrzałka

Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. 27 listopada podczas uroczystej gali zorganizowanej przez IAB Polska poznaliśmy zwycięzców. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Jak TO robić” przygotowany przez Abstra dla firmy Durex, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW. Przyznano także 3 złote statuetki dla kampanii: „Ekstraklasa Games” w kategorii Games & eSport, „Jak TO robić?” w kategorii Content Marketing oraz „NIE JEM” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagrody-iab-mixx-awards-rozdane,384896,artykul.html

Najczęściej nagradzanymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2019 były: „A co gdyby…?” dla marki OLX oraz „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni” dla IKEA. Zdobyły one po cztery statuetki.

– Tegoroczne obrady członków jury MIXX Awards to trzy dni intensywnych i burzliwych dyskusji. Przy niektórych kategoriach nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru zwycięzcy, w innych zajęło nam to trochę więcej czasu ze względu na wyrównany, wysoki poziom zgłoszonych kampanii. Zdecydowanie w tym roku wyróżnia się nowo powstała kategoria content marketingu, w której mieliśmy najwięcej zgłoszeń. Finalnie postanowiliśmy nagrodzić złotą statuetką trzy kampanie, które według nas wyznaczają trendy w branży. Cieszy nas, że z roku na rok poprzeczka konkursu IAB MIXX jest coraz wyżej i że biorą w nim udział również małe agencje, które robią fantastyczne rzeczy dysponując mniejszymi budżetami. – komentuje Anna Iller, Przewodnicząca Jury MIXX Awards, Branded Content Manager Allegro.

O nagrody IAB MIXX Awards walczyły w tym roku 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

- Dzięki konkursowi IAB MIXX Awards widzimy jak błyskawicznie rozwija się reklama cyfrowa w Polsce. Kampanie, które jeszcze 2-3 lata temu wydawały się niezwykle nowatorskie i nieszablonowe, teraz są pewnym standardem w branży. Firmy widzą, że dzięki internetowi zyskują narzędzia, jakich nie ma w innych mediach. Digital stał się już mainstreamowym rozwiązaniem, który napędza polski rynek reklamy, a granice między offline i online powoli się zacierają. – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska – Dla nas, jako organizatorów, ważne jest, że w konkursie IAB MIXX Awards pojawiają się nowe kategorie, które okazują się strzałem w dziesiątkę, co potwierdza liczba zgłoszeń i jakość kampanii.

Nagrody za dokonania

Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi IS, Domem Mediowym Roku – OMD, natomiast Reklamodawcą Roku – BNP Paribas. Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak (Executive Creative Director i partner w VMLY&R Poland), a Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.

– Nagrody za dokonania przyznajemy osobom i firmom za działania, które stanowią drogowskaz dla branży oraz podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań Prezesowi Grupy WP Jackowi Świderskiemu. Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży interaktywnej. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt – Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak. Doceniliśmy jego pracę m.in. przy kampanii „Ostatni Twój Weekend”, która jest jednym z najwybitniejszych projektów marketingowych ostatnich 12 miesięcy.

ilustracjastrzałka

Pełna lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2019 (kolejność kategorii jest alfabetyczna)

Nagroda

Kampania

Klient / marka

Zgłaszający

BEST USE OF SOCIAL MEDIA

SREBRO

2 for U Fajnie Się Składa

McDonald's Polska / 2 for U

OMD, McDonald's, DDB Warszawa

SREBRO

A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci

OLX

Grupa OLX , 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

BRĄZ

Dobry głos dla firm

ING Bank Śląski

GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

wyróżnienie

Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni

IKEA

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

BRAND AWARENESS AND POSITIONING

SREBRO

A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci

OLX

Grupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

SREBRO

Dlaczego nie ma kobiet na banknotach

BNP Paribas

Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More

BRĄZ

Ostatni Twój Weekend

Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard

VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films

BRĄZ

Podlaskie. Zasil się naturą

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna / Podlaskie Travel

White Bits

COMMERCE

SREBRO

Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital

Leroy Merlin

METS, AdRetail (Grupa Interia.pl)

BRĄZ

SKODA Sales Online

SKODA Polska

PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine

wyróżnienie

Jak razem daliśmy radę, czyli agile'owe podejście do zakupu mediów dla Castorama

Castorama

Mindshare Polska

wyróżnienie

Twój terminal za darmo na Bezgotowki.pl

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService / bezgotowki.pl

Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com

CONTENT MARKETING

ZŁOTO

Jak TO Robić?

Reckitt Benckiser / Durex

Abstra

SREBRO

A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci

OLX

Grupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

SREBRO

Ostatni Twój Weekend

Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard

VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films

BRĄZ

Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni

IKEA

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

CROSS-MEDIA INTEGRATION

SREBRO

Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni

IKEA

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

BRĄZ

Nowa Bovska Fabia

SKODA Polska / SKODA Fabia

Isobar Polska, PHD

wyróżnienie

Doceniaj, nie oceniaj

BNP Paribas

Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View

wyróżnienie

Drwal – Lepsza Strona Zimy

McDonald's Polska / Burger Drwala

OMD, DDB Warszawa, McDonald's

DATA DRIVEN & PRECISION MARKETING

BRĄZ

MINI mi pasuje

MINI / BMW Group Polska

Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan

BRĄZ

Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo

Orange Polska / Orange Światłowód

Initiative, Hybrid Adtech, Reprise

wyróżnienie

Mars: Psy vs. Koty

Mars / Pedigree
i Whiskas

MediaCom, BBDO

wyróżnienie

odLOTowy wzrost w e-commerce - sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r.

PLL LOT

Ecselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media

DIGITAL EXPERIENCE

SREBRO

2 for U Fajnie Się Składa

McDonald's Polska
/ 2 for U

OMD, McDonald's, DDB Warszawa

SREBRO

Huawei Facing Emotions

Huawei / Huawei Mate 20 Pro

Digitas

BRĄZ

2 for U Stories

McDonald's Polska
/ 2 for U

Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD

wyróżnienie

A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci

OLX

Grupa OLX, 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

wyróżnienie

Daj się połączyć

Grupa Maspex Wadowice / Tymbark

Brainbox, Starcom, Tymbark

 

GAMES & ESPORT

ZŁOTO

Ekstraklasa Games

Ekstraklasa

Lagardere Sports Poland, Gameset

BRĄZ

Monte Snack Team

Zott / Monte

GoldenSubmarine, GetHero, Carat

wyróżnienie

5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy

Procter & Gamble / Old Spice

MediaCom, Fantasy Expo

INNOVATION & SMART SOLUTION

SREBRO

Huawei Facing Emotions

Huawei / Huawei Mate 20 Pro

Digitas

BRĄZ

2 for U Fajnie Się Składa

McDonald's Polska
/ 2 for U

OMD, McDonald's, DDB Warszawa

BRĄZ

Asystent głosowy TOK FM - innowacyjny kanał dostępu do treści audio

Grupa Radiowa Agory
/ Radio TOK FM

Spark Foundry, LiquidThread

BRĄZ

Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital

Leroy Merlin

METS, AdRetail (Grupa Interia.pl)

BRĄZ

Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra.

Daimler / Mercedes-Benz

OMD, YOC

LAUNCH

wyróżnienie

BLIK BLIK przelew na telefon w mig

Polski Standard Płatności / BLIK

Change Serviceplan, Spark Foundry

wyróżnienie

Doritos - for the bold

Frito Lay Poland
/ Doritos

VMLY&R Poland, Media Direction OMD

LIMITED BUDGET

SREBRO

Inna historia, taki sam hejt

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN / "Obcy w domu. Wokół Marca '68”

Saatchi & Saatchi IS

BRĄZ

Decathlon Carbon Challenge

Decathlon / B'TWIN

MullenLowe MediaHub, Opus B

BRĄZ

Nakarm Psa z OLX

OLX

Grupa OLX

BRĄZ

Polska na Times Square

naTemat.pl

Glob360

OFFLINE DIGITIZING

SREBRO

Ostatni Twój Weekend

Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard

VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films

 BRĄZ

Polska na Times Square

naTemat.pl

Glob360

wyróżnienie

Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukces

BP / BP Myjnie

Mindshare Polska, BP, Koala Metrics

wyróżnienie

SKODA Wirtualny Salon i Sales Online

SKODA Polska

PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine

ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER

 SREBRO

Jak TO Robić?

Reckitt Benckiser
/ Durex

Abstra

 BRĄZ

Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-it

PepsiCo Poland
/ Mirinda

Digital Kingdom, Media Direction OMD

BRĄZ

Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni

IKEA

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz

PERFORMANCE MARKETING

SREBRO

BMW. Dodaj do ulubionych.

BMW Group Polska

Change Serviceplan, Initiative, Reprise

BRĄZ

Twoja firma z Tax Care

Tax Care

Resolution

wyróżnienie

SEO 360 stopni dla EXPANDER

Expander

SEOgroup Interactive

UX

SREBRO

BLIK Ready

Polski Standard Płatności / BLIK

Change Serviceplan, Spark Foundry

BRĄZ

Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita

Nutricia / BoboVita

Nutricia, SYZYGY, K2 Precise

PUBLIC SERVICE, NON-PROFIT CAMPAIGN & CSR

ZŁOTO

NIE JEM

Podzielmy się

Labcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube

BEST IN SHOW

Jak TO Robić?

Reckitt Benckiser / Durex

Abstra

Uroczystej gali rozdania nagród IAB MIXX Awards towarzyszyła IAB MIXX Conference, podczas której twórcy zaprezentowali case studies kilkunastu z nominowanych do nagród kampanii.

ilustracjastrzałka

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

Dodatkowe informacje:

Wydarzenie jest co roku organizowane przez IAB Polska.
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.
Sponsorzy główni: Wirtualna Polska, Orange, mediaPPG
Sponsorzy kategorii: AdPrime, Agencja Reklamowa WUNDERTEAM, Fantasy Expo, Grupa OLX, Grupa Sarigato, INIS, mediaPPG, Orange, Socialyse, Wirtualna Polska
Patroni medialni: Gazeta.pl, Interaktywnie.com, Interia, Marketer Plus, Marketing przy kawie, Media & Marketing Polska, My Company, Magazyn Online Marketing, NaTemat, NowyMarketing, Social Press, Wirtualna Polska
Współpraca: Newspoint, Havas Media Group, VMLY&R
Oficjalny audytor: PwC

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platige Image z nagrodą Golden Cube
Studio Platige Image zdobyło Gold Cube w prestiżowym konkursie ADC Awards 2025 za zwiastun gry „The Witcher 4 – Cinematic Reveal Trailer”, wyreżyserowany przez Tomka Suwalskiego i zrealizowany we współpracy z CD PROJEKT RED. Produkcja została nagrodzona w kategorii Gaming – Marketing – Trailer podczas 104. edycji wydarzenia organizowanego przez The One Club for Creativity w...
SOFTSWISS laureatem nagrody Eventex Award za Kids Camp
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zdobyła nagrodę Eventex Award 2025 w kategorii Corporate Event za projekt Kids Camp. Program został stworzony z myślą o wspieraniu pracowników poprzez zaangażowanie ich dzieci w wyjątkowe, transgraniczne doświadczenie. To prestiżowe wyróżnienie plasuje SOFTSWISS obok takich marek jak Disney, Nike czy...
Performics ponownie z tytułem Agencji Roku
Agencja marketingu efektywnościowego Performics, należąca do Publicis Groupe, po raz kolejny nagrodzona tytułem Agency of the Year w międzynarodowym konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2025, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę).
Znamy zwycięzców konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025
Najważniejsza wiadomość w branży marketingu efektywnościowego w tym sezonie to ogłoszenie laureatów 7. edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2025 e-Izby. W piątek, podczas wielkiego towarzyskiego wydarzenia, jakim była Diamentowa Gala, przekonaliśmy się kto dołączył do strefy performance’owej mocy, a kto utrwalił w niej swoją pozycję.
Finaliści Sony Future Filmmaker Awards 2025
Organizatorzy konkursu Sony Future Filmmaker Awards ogłosili nazwiska 30 filmowców, którzy znaleźli się na krótkiej liście tegorocznej edycji. O ich wyborze zadecydowała wyjątkowa oryginalność filmów, które mogli zgłaszać w jednej z czterech kategorii: film fabularny, film dokumentalny, animacja i filmy studenckie. W nagrodę wszyscy finaliści otrzymają zaproszenie na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764