logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagrody w konkursie KTR 2020: przegląd wyników

   01.12.2020, przeczytano 961 razy
ilustracjastrzałka

Wśród laureatów KTR 2020 przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu rocznym na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + JUNG V. MATT, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagrody-w-konkursie-ktr-2020%3A-przeglad-wynikow,389401,artykul.html

Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:

  • Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za kampanię „A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX;
  • Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną "Stop ciężarówkom!";
  • Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED;
  • Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;
  • Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację "Odbicie. Jestem jak ty zapewne", zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.

75-osobowe Jury obradowało pod przewodnictwem:

  • Communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R)
  • Design – Bartek Walczuk 180heartbeats + Jung V.Matt
  • Technology – Marcin Talarek IRL
  • Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń Leo Burnett
  • Craft Illustration – Marcin Sosiński Mccann Worldgroup
  • Craft Audio Video – Maciej Waligóra DDB Warszawa

W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron. – podkreślił Maciej Waligóra, Przewodniczący Zarządu KTR.

Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności.

Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku. – dodał Maciej Waligóra.

Po raz trzeci Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.

Agencją Roku zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.

ilustracjastrzałka

Ranking agencji w konkursie KTR 2020:

AGENCJA ROKU

Miejsce

Firma

Punkty

1

180heartbeats + JUNG V. MATT

112,5

2

VMLY&R

56,75

3

DDB Warszawa

46,5

STUDIO PROJEKTOWE ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

OSOM Studios

33,25

2

NIENAUTNOWAK

28,75

3

Sek Corp

28,5

DOM PRODUKCYJNY ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

Papaya Films

99,25

2

OTO Film

40

3

Dobro

29,75

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

Platige Image

79

2

Juice Sound

25

3

Televisor

22,5

REKLAMODAWCA ROKU

OLX

Transmisja z gali odbyła się 23 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku na kanale Klubu Twórców Reklamy.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

sar.org.pl

Dodatkowe informacje:

Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy KTR, Cannes Lions
Partnerzy: Facebook, DCODE MEDIA Powered by Shutterstock, Lunapark, Upright Music
Audytor: Firma prawnicza Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy
Realizacja: IDFX

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

KTR
Kup sobie nagrodę.

avatar użytkownika
,

Wychodzi KSN a nie KTR.  

avatar użytkownika
,

Skrót jest nieistotny, byle wpisowe trafiło na właściwe konto, we właściwym czasie.  

avatar użytkownika
,

Konkurs jest zły bo wymaga uiszczenia wpisowego?  

Najnowsze w tym dziale

Startuje runda finałowa „Świeć się z Energą
Internauci wybrali już 16 najpiękniej udekorowanych świątecznie polskich miast. Teraz mistrzowie województw powalczą o tytuł „Świetlnej Stolicy Polski” i charytatywne nagrody w ramach „Świeć się z Energą”. Finałowa runda głosowania w 12. edycji plebiscytu właśnie się rozpoczyna – potrwa od 14 do 25...
Kampania Corega z brązową statuetką Effie Awards Europe 2020
W konkursie Effie Awards Europe 2020 w kategorii Best of Europe - FMCG kampania "9 milionów powodów" zrealizowana dla marki Corega należącej do koncernu GSK zdobyła brązową statuetkę. To jedyny projekt z Polski nominowany i nagrodzony w tej edycji konkursu. 
Nasza agencja otrzymała nominacje do prestiżowej nagrody Transform Awards Europe 2021. Do współzawodnictwa został wytypowany projekt rozwoju Brand Advisory dla globalnego klienta Admind, firmy ABB.
28 stycznia br. o godzinie 19:00 odbędzie się największe święto branży public relations w Polsce – Gala konkursu Złote Spinacze. Wydarzenie organizowane przez Związek Firm Public Relations po raz pierwszy w historii odbędzie się w formule online.
Konkurs na identyfikację Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage
Współorganizator festiwalu filmowego EnergaCAMERIMAGE oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej ogłaszają międzynarodowy konkurs na identyfikację wizualną dla nowopowstałej instytucji kultury w Toruniu (Polska). Konkurs jest dwuetapowy i ma charakter otwarty.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764