logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagrody w konkursie KTR 2020: przegląd wyników

   01.12.2020, przeczytano 3563 razy
ilustracjastrzałka

Wśród laureatów KTR 2020 przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu rocznym na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + JUNG V. MATT, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagrody-w-konkursie-ktr-2020%3A-przeglad-wynikow,389401,artykul.html

Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:

  • Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za kampanię „A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX;
  • Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną "Stop ciężarówkom!";
  • Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED;
  • Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;
  • Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację "Odbicie. Jestem jak ty zapewne", zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.

75-osobowe Jury obradowało pod przewodnictwem:

  • Communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R)
  • Design – Bartek Walczuk 180heartbeats + Jung V.Matt
  • Technology – Marcin Talarek IRL
  • Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń Leo Burnett
  • Craft Illustration – Marcin Sosiński Mccann Worldgroup
  • Craft Audio Video – Maciej Waligóra DDB Warszawa

W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron. – podkreślił Maciej Waligóra, Przewodniczący Zarządu KTR.

Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności.

Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku. – dodał Maciej Waligóra.

Po raz trzeci Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.

Agencją Roku zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.

ilustracjastrzałka

Ranking agencji w konkursie KTR 2020:

AGENCJA ROKU

Miejsce

Firma

Punkty

1

180heartbeats + JUNG V. MATT

112,5

2

VMLY&R

56,75

3

DDB Warszawa

46,5

STUDIO PROJEKTOWE ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

OSOM Studios

33,25

2

NIENAUTNOWAK

28,75

3

Sek Corp

28,5

DOM PRODUKCYJNY ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

Papaya Films

99,25

2

OTO Film

40

3

Dobro

29,75

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

Platige Image

79

2

Juice Sound

25

3

Televisor

22,5

REKLAMODAWCA ROKU

OLX

Transmisja z gali odbyła się 23 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku na kanale Klubu Twórców Reklamy.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

sar.org.pl

Dodatkowe informacje:

Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy KTR, Cannes Lions
Partnerzy: Facebook, DCODE MEDIA Powered by Shutterstock, Lunapark, Upright Music
Audytor: Firma prawnicza Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy
Realizacja: IDFX

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

McCANN Poland jedyną nagrodzoną polską agencją na D&AD 2025
McCANN Poland kolejny raz potwierdza swoją pozycję najbardziej utytułowanej agencji kreatywnej w Polsce. W tegorocznej edycji prestiżowego konkursu D&AD 2025 agencja zdobyła Grafitowe i Drewniane Ołówki z pięciu nominowanych prac. Przyznane nagrody to kolejne wyróżnienie dla projektów, które nie tylko realizują najwyższe globalne standardy...
IAA Polska Marketing Masterminds: Laureaci Konkursu DOBROSTARS
Podczas wczorajszej Gali Finałowej Konkursu DOBROSTARS przyznane zostały nagrody dla firm, które wdrażają najlepsze i najbardziej inspirujące rozwiązania wspierające dobrostan pracowników. Wydarzenie w hotelu Verte zgromadziło ponad 130 gości z branży – liderów, ekspertów HR i partnerów, dla których dobrostan nie jest modą, ale kluczową dla rozwoju organizacji...
Ibiza w nowej odsłonie – zwycięskie projekty konkursu „SEAT Imagineers”
Świętując 75-lecie istnienia marka SEAT ogłosiła zwycięzców konkursu projektowego „SEAT Imagineers”. W ramach konkursu, zorganizowanego wspólnie ze szkołą projektowania i sztuk wizualnych LCI Barcelona, marka zaprosiła młodych twórców do zaprojektowania edycji modelu SEAT Ibiza, inspirowanej wartościami i duchem marki SEAT.
Klinika Optegra: konkurs na projekt ściany
Wystartował specjalny konkurs dla artystów, ilustratorów, grafików i twórców sztuki wizualnej. Klinika Okulistyki Optegra Warszawa Centrum zaprasza do zaprojektowania niebanalnej, interaktywnej instalacji artystycznej, która stanie się integralną częścią wnętrza kliniki. Organizatorzy konkursu poszukują oryginalnych koncepcji, które w kreatywny sposób połączą estetykę z...
Bank Pekao S.A. został laureatem prestiżowej nagrody digitalowej Performance Marketing Diamonds EU 2025 w kategorii „The Most Effective Sales Campaign” za internetową kampanię performance Konta Przekorzystnego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764