logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nagrody w Konkursie KTR 2024 - pełne wyniki

   17.10.2024, przeczytano 687 razy
ilustracja

37 złotych, 79 srebrnych oraz 72 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR 2024. Agencją Roku zostało DDB Warszawa, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymał Netflix.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nagrody-w-konkursie-ktr-2024---pelne-wyniki,406145,artykul.html

9 września, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Nowym w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Ponad 100 osobowe jury oceniało w tym roku 1234 zgłoszenia spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrano najlepsze prace w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment, Charity oraz For Culture.

Nagrody otrzymali:

  1. Communication of the Year otrzymała platforma „Room For Everyone” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard. 
  2. Entertainment of the Year otrzymała kampania „Influenserzy (BA!)ROKU” stworzona przez Altavia Kamikaze + K2 dla Netflix.
  3. Design of the Year otrzymał "Vincent musi umrzeć" plakat” zaprojektowany dla Velvet Spoon przez Patryka Hardzieja. 
  4. Technology of the Year przyznano kampanii „PRYMUS” stworzonej przez 180heartbeats + JUNG v. MATT dla Zwolnieni z Teorii. 
  5. Charity of the Year przyznano kampanii „Cicho już byłyśmy” stworzonej przez Marcina Pucyka dla fundacji Wschód. 
  6. Craft of the Year przyznano „Perception Box Stories Untangled ep. 02” stworzony przez Kijek/Adamski dla Freethink & Unlikely Collaboratores. 
  7. Culture of the Year otrzymało Studio Otwarte za projekt “Teatr Ludowy” stworzony dla Teatru.

ilustracjastrzałka

Kreatywność jest źródłem energii. Widać ją w tegorocznym poziomie prac, zaangażowaniu jurorów i ich werdyktach. Termin zgłoszeń był o dwa miesiące krótszy a padła rekordowa ilość zgłoszeń – 1234. Wzrost liczby zgłoszonych prac idzie też w parze ze wzrostem jakości. Świadczą o tym tegoroczne „Best of”, które albo już zdobyły najwyższe nagrody na międzynarodowych festiwalach, albo pewnie niedługo zdobędą. Widać także coraz większe zaangażowanie klientów. Jesteśmy jedną drużyną, która wspólnie tworzy, ocenia i uczy się. KTR jest nie tylko świętem agencji, ale całej naszej branżowej rodziny, od strategii, przez kreację, design, ilustrację, entertainment, technologię i produkcję aż po marketing. W tym roku debiutuje też nowa kategoria – For Good. Doceniana w niej jest kreatywność w tworzeniu rozwiązań generujących dobro i ich skuteczność. - Maciej Twardowski (Ogilvy), przewodniczący zarządu KTR. 

W tym roku po raz kolejny Zarząd KTR przyznał nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Tomasz Bagiński, Piotr Sikora, Jarosław Sawko z Platige Image oraz Maciej Marasek z 2012 Agency

Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymał Patryk Hardziej. Reklamodawcą roku ogłoszono Netflix, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Vein Postproduction – Studia Posprodukcyjnego Roku. 

Ranking agencji w konkursie KTR 2024:  

AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU 

MIEJSCE 

FIRMA 

PUNKTY 

DDB Warszawa 

110

180heartbeats + JUNG V. MATT

105,5

Havas Creative Network

83,5 

Publicis Worldwide Polska

68,5

Altavia Kamikaze + K2

50 

GONG

50 

STUDIO PROJEKTOWE ROKU 

MIEJSCE 

FIRMA 

PUNKTY 

Patryk Hardziej 

45 

Studio Otwarte 

35

Podpunkt 

25 

DOM PRODUKCYJNY ROKU 

MIEJSCE 

FIRMA 

PUNKTY 

Papaya Films 

121,5

DOBRO 

25 

F25 

23 

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU 

MIEJSCE 

FIRMA 

PUNKTY 

VEIN Postproduction 

26 

Platige Image

25,5

MassiveMusic

16

REKLAMODAWCA ROKU 

Miejsce 

Firma 

Punkty 

1. 

Netflix 

107

2. 

Bank BNP Paribas

68,5

3. 

YES

49.5

4. 

Mastercard

48

5. 

McDonald's

46

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

www.sar.org.pl

Dodatkowe informacje:

Organizator: SAR, KTR, Cannes Lions
Partnerzy: Upright Music, DCODE MEDIA Powered by Shutterstock
Audytor: Firma prawnicza SKP

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kod Innowacji 2024: znamy nagrodzonych za innowacyjną komunikację z konsumentami
Dr. Miele Cosmed Group S.A. i Supptrail zostali laureatami tegorocznych nagród Kod Innowacji przyznawanych przez GS1 Polska od 2018 r. W tym roku, spośród rekordowej w historii konkursu liczby 15 zgłoszeń, jury wyróżniło firmy, które w innowacyjny sposób wykorzystują kody QR w komunikacji z konsumentami. Rosnąca liczba zgłoszeń pokazuje, że...
Konkurs Roca One Day Design Challenge 2024 już w listopadzie
Przed nami V polska edycja konkursu „Roca One Day Design Challenge”, który odbędzie się 28 listopada w wyjątkowej atmosferze Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego (BUW). W ramach wydarzenia, studenci, młodzi architekci i projektanci przygotują projekty innowacyjnych produktów do łazienki i powalczą o atrakcyjne nagrody. Rejestracja na konkurs jest otwarta do 27...
59 nominacji w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura’24
W minionym tygodniu, zakończyły się dwudniowe obrady jury konkursu Kreatura’24 pod przewodnictwem Juliusza Baliszewskiego, strategy & new business partnera w Brain Warsaw.
Kampania Škoda z nagrodą Effie Poland 2024
Kampania „Wyprzedaż rocznika 2024… rok wcześniej!” przygotowana przez Dentsu Creative i PHD dla Škoda Polska została wyróżniona prestiżową brązową nagrodą Effie Poland 2024 w kategorii Consumer Goods. Nagroda ta potwierdza skuteczność i innowacyjność działań komunikacyjnych realizowanych przez Škodę, które trafiły do szerokiego grona odbiorców,...
Brązowe Effie dla kampanii Moc orzeźwienia, zero słodzenia
Kampania "Moc orzeźwienia, zero słodzenia" zrealizowana dla marki Żywiec Zdrój Mocny Gaz została nagrodzona brązowym Effie na tegorocznym festiwalu. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764