logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media: kwiecień 2024

   26.05.2024, przeczytano 560 razy
ilustracjastrzałka

Kwietniowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie otwiera TVN24. W ubiegłym miesiącu stacja była cytowana blisko 4,5 tys. razy. Drugie miejsce obejmuje Rzeczpospolita z liczbą niemal 3,7 tys. wzmianek, a trzecia pozycja należy do Onetu, na który media powoływały się przeszło 3,5 tys. razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media%3A-kwiecien-2024,404373,artykul.html

W kwietniu w zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów największy udział – po 33% – miały ex aequo prasa (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Fakt, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express) oraz telewizja (TVN24, Polsat News, Polsat, TVP Info, TVN)Druga pozycja – 20% – należy do mediów internetowych (Onet, Wirtualna Polska, Interia), a trzecia do stacji radiowych (RMF FM, Radio ZET) – 13%.

Czołowe miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w kwietniu zajmuje TVN24 z liczbą niemal 4,5 tys. cytowań. Stacja najwyższą pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Tomaszem Siemoniakiem, ministrem spraw wewnętrznych i administracji, koordynatorem służb specjalnych, który potwierdził na antenie, że nieco ponad 500 osób było inwigilowanych za pomocą systemu Pegasus.

Na drugim miejscu zestawienia znajduje się Rzeczpospolita, która awansowała o dwie pozycje. Inne media wzmiankowały gazetę w ubiegłym miesiącu blisko 3,7 tys. razy. Redakcja opublikowała m.in. wywiad z Maciejem Laskiem, pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, który mówił o tworzeniu „nowych rozwiązań komunikacyjnych dla Polski” i konieczności modyfikacji planów z czasów poprzedniej władzy.

Podium kwietniowego zestawienia zamyka Onet, który także awansował o dwa miejsca i uzyskał ponad 3,5 tys. cytowań. Redakcja dotarła m.in. do informacji, że wewnętrzne służby bezpieczeństwa Orlenu miały ostrzegać Daniela Obajtka przed współpracą z pochodzącym z Libanu Samerem A., którego podejrzewano o kontakty z terrorystyczną organizacją Hezbollah. Pomimo tych ostrzeżeń Samer A. stanął na czele OTS, szwajcarskiej spółki Orlenu.

Awans o cztery miejsca w zestawieniu TOP 15 odnotowały Super Express, Polsat i TVN. Redakcja Super Expressu podała wówczas m.in., że w nocy z 10 na 11 kwietnia w hotelu sejmowym miała się odbyć głośna impreza z udziałem prawicowych parlamentarzystów. Z kolei Polsat i TVN były wzmiankowane m.in. w związku z publikacją sondażu exit poll tworzonego przez Ipsos dotyczącego I tury wyborów samorządowych w Polsce.

ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w kwietniu

Pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych należy do Rzeczpospolitej z wynikiem blisko 3,7 tys. odwołań. Na drugiej pozycji znajduje się Gazeta Wyborcza, która była wzmiankowana niespełna 3,4 tys. razy. Redakcja jako pierwsza podała informację o akcie oskarżenia przeciwko biskupowi Andrzejowi J., któremu zarzucono, że miał nie poinformować niezwłocznie organów ścigania o wykorzystywaniu seksualnym małoletnich przez dwóch księży z jego diecezji. Trzecie miejsce podium należy do Faktu, do informacji którego dziennikarze odwoływali się niespełna 2,7 tys. razy.

Do czołowej dziesiątki awansowały także redakcje Forbes – na szóstą pozycję z liczbą 694 wzmianek, i Wprost – na miejsce dziesiąte za sprawą 463 odwołań.

ilustracjastrzałka

TVN24, Polsat News i Polsat na podium zestawienia stacji telewizyjnych

TVN24 z liczbą niespełna 4,5 tys. cytowań pozostaje na pozycji lidera zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Druga pozycja należy do Polsat News, który uzyskał ponad 1,8 tys. powołań. Stacja rozmawiała z Mateuszem Morawieckim, który komentował wyniki wyborów samorządowych. Były premier mówił m.in. o „agresywnej polityce telewizji publicznej”, która mogła wpłynąć na decyzje wyborców. Na ostatnim miejscu podium plasuje się Polsat, który awansował o dwie pozycje i uzyskał blisko 1,7 tys. odwołań.

ilustracjastrzałka

RMF FM utrzymuje pozycję lidera wśród stacji radiowych

Dzięki liczbie ponad 2,4 tys. wzmianek RMF FM pozostaje na pierwszym miejscu zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Redakcja rozmawiała z Mariuszem Kamińskim, byłym szefem MSWiA, który poinformował, że dostał rekomendację zarządu lubelskiego PiS, aby kandydować do Parlamentu Europejskiego. Na drugiej pozycji plasuje się Radio ZET z liczbą ponad 2,1 tys. powołań, a na trzecim Program I Polskiego Radia, który wzmiankowano 980 razy.

ilustracjastrzałka

Onet awansuje na pierwsze miejsce w zestawieniu mediów internetowych

Na czołową pozycję w zestawieniu mediów internetowych awansuje Onet, który w minionym miesiącu dziennikarze cytowali ponad 3,5 tys. razy. Drugie miejsce należy do Wirtualnej Polski, która uzyskała ponad 3,2 tys. wzmianek, m.in. za sprawą powołań pozostałych redakcji na sondaż United Service zrealizowanego na zlecenie redakcji. Respondenci byli pytani o to, na kogo oddaliby swój głos, gdyby wybory prezydenckie odbywały się w najbliższą niedzielę. Zwracano uwagę, że w porównaniu do poprzedniego badania, które realizowano w lutym br., wynik Szymona Hołowni zmniejszył się o 7,7 pkt proc. i spadł do wartości 17,1 proc. Podium rankingu zamyka Interia, do informacji której odwoływano się ponad 2,2 tys. razy.

Znaczące awanse w zestawieniu odnotowały Meczyki (cztery miejsca w górę i 789 powołań), Money (awans o trzy pozycje i 646 wzmianek) i SportoweFakty WP (osiem miejsc w górę i 562 cytowania).

ilustracjastrzałka

Newsweek wciąż liderem opiniotwórczości wśród tygodników i dwutygodników

Za sprawą 519 cytowań przez innych dziennikarzy Newsweek utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników. Redakcja dotarła do informacji mówiących o tym, że rządowa spółka Centralny Port Komunikacyjny miał wydać „miliony na polityczne pokazówki, posady dla partyjnych towarzyszy, ołtarze, walki MMA i skórzane torebki”. Na drugie miejsce zestawienia awansował Wprost, który w kwietniu cytowano 463 razy, a trzecia pozycja należy do Vivy, która uzyskała 438 wzmianek.

ilustracjastrzałka

Forbes, Press i Twój Styl w czołówce najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników

Na pierwszym miejscu zestawienia miesięczników i dwumiesięczników plasuje się Forbes, do informacji którego media odwoływały się 694 razy. Redakcja opublikowała m.in. najnowszą listę miliarderów, na której znalazło się aż 2781 osób. Press za sprawą 374 cytowań zajmuje drugie miejsce, a pozycja trzecia należy do Twojego Stylu – 189 wzmianek.

ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita i Business Insider liderami wśród prasy i portali o tematyce ekonomiczno–biznesowej

W kwietniu zestawienie tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym po raz kolejny otwiera Rzeczpospolita, do której inne media odwoływały się blisko 3,7 tys. razy. Na drugim miejscu znajduje się Dziennik Gazeta Prawna z liczbą niespełna 2,2 tys. wzmianek. Redakcja jako pierwsza dotarła do informacji na temat tego, że rządowy bon energetyczny dla najuboższych ma uwzględniać sześć progów dochodowych. Podium zamyka Forbes, który awansował o jedno miejsce i uzyskał 694 powołania.

W zestawieniu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym pozycję lidera utrzymuje Business Insider, który wzmiankowano 715 razy. Na drugim miejscu znajduje się Money z liczbą 646 powołań, a na trzecim Bankier, który cytowano 319 razy.

ilustracjastrzałka

Awans Medonetu i ABC Zdrowie w zestawieniu mediów o tematyce zdrowotnej

Na pierwsze miejsce rankingu mediów o tematyce zdrowotnej awansuje Medonet, który pisał m.in. o zwolnieniach lekarskich i poinformował, że w 2023 roku ZUS skontrolował ponad 461 tys. L4, z czego 28,9 tys. obejmowało nadużycia. Redakcja w kwietniu była cytowana 91 razy. Na drugiej pozycji zestawienia plasuje się Rynek Zdrowia z liczbą 84 wzmianek, a trzecie miejsce należy do portalu ABC Zdrowie, który awansował o trzy pozycje i uzyskał 74 powołania w innych mediach.

ilustracjastrzałka

SportoweFakty WP na podium rankingu mediów sportowych

W kwietniu na pierwszym miejscu w rankingu mediów o tematyce sportowej utrzymuje się TVP Sport z liczbą blisko 1,1 tys. powołań. Na drugą pozycję awansowały Meczyki, które uzyskały 789 wzmianek. Trzecie miejsce – za sprawą awansu o pięć oczek i liczby 562 cytowań – zajmują SportoweFakty WP. Redakcja przeprowadziła wywiad z byłym reprezentantem Polski w piłce nożnej Łukaszem Piszczkiem, który był pytany m.in. o swoją karierę, plany na przyszłość, ale też o relacje z  Robertem Lewandowskim.

ilustracjastrzałka

Podium mediów regionalnych bez zmian

Gazeta Krakowska utrzymuje pozycję lidera w zestawieniu mediów regionalnych z wynikiem 299 cytowań. Redakcja podała, że Wisła Kraków, klub z piłkarskiej pierwszej ligi, rozważa ponowne nawiązanie współpracy z hiszpańskim napastnikiem Carlitosem. Drugą pozycję w rankingu i 181 wzmianek uzyskuje Radio Poznań, a trzecie miejsce należy do Głosu Wielkopolski, który odnotował 145 odwołań.

W zestawieniu TOP5 mediów regionalnych za sprawą wysokich awansów (o dziewięć i sześć pozycji) pojawiły się także Tygodnik Podhalański (119 cytowań) i Dziennik Zachodni (114 powołań).

ilustracjastrzałka

Ringier Axel Springer na czołowej pozycji w zestawieniu wydawnictw  

Pierwsze miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były łącznie wzmiankowane przez inne media ponad 9,5 tys. razy. Na drugiej pozycji znajduje się Agora z liczbą blisko 7,3 tys. wzmianek (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Trzecie miejsce należy do Cyfrowego Polsatu, do którego mediów (Polsat, Polsat Sport, Polsat News, TV4, Interia, Pomponik) inni dziennikarze odwoływali się ponad 6,6 tys. razy.

ilustracjastrzałka

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 64 293 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie dotyczy okresu 1 – 30 kwietnia 2024 roku.

O raporcie:
Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce tworzony jest na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiają się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r.
Analiza obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, Polsat News 2) i rozgłośniach radiowych (m.in. PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, RMF FM, Radio Zet, TOK FM i Muzo.fm) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Raport nie obejmuje materiałów z kanałów społecznościowych i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W lipcowej ramówce RMF Classic jednym z wiodących tematów będzie sport, a dokładniej Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie. W wakacyjnych programach nie zabraknie też niezwykłej powieści w odcinkach Artura Andrusa i felietonów Michał Rusinka.
Nowy cykl od kanału Urbex History w Radiu RMF24
W letniej ramówce internetowego Radia RMF24 znajdą się dwa nowe programy: „Turystom wstęp wzbroniony” i „Polska gorączka złota”. Oba programy będą też dostępne w formie podcastów na RMFon.pl i RMF24.pl.
Publicis Groupe z certyfikatem Google – Digital TV
Najnowszy certyfikat w ramach programu Google Marketing Partner potwierdza ekspertyzę Publicis Groupe w zakresie wsparcia klientów w adaptacji do dynamicznych zmian sposobu oglądania telewizji i wykorzystywania możliwości reklamy wideo w całym ekosystemie digitalowym.
Max, PKOl i Looney Tunes łączą siły przed Igrzyskami Paryż 2024
Platforma Max, na której dostępny będzie każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024, została oficjalnym partnerem streamingowym Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Warner Bros. Discovery Global Consumer Products i PKOl wraz z firmą LPP ogłosiły również współpracę, której efektem jest specjalna kolekcja ubrań z ukochanymi postaciami znanymi z Looney...
Lato RMF na koncertach i festiwalach
W tym roku RMF FM bawić się będzie wraz ze słuchaczami na największych festiwalach w kraju i koncertach najpopularniejszych artystów, m.in. sanah, Eda Sheerana, Lenny’ego Kravitza czy Justina Timberlake’a. Będzie też zabawa SMS-owa w nowej odsłonie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764