logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Najbardziej opiniotwórcze media: wrzesień 2024

   26.10.2024, przeczytano 1852 razy
ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórczym medium września okazała się Gazeta Wyborcza. Dziennik wydawnictwa Agora odnotował ponad 3,9 tys. cytowań. Na drugim miejscu – z liczbą jedynie ośmiu wzmianek mniej – znalazła się Rzeczpospolita. Podium zamyka sierpniowy lider zestawienia – Onet. W ubiegłym miesiącu na informacje podawane przez ten portal powoływano się blisko 3,1 tys. razy – informuje Instytut Monitorowania Mediów, autor raportu Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media%3A-wrzesien-2024,406253,artykul.html

W ubiegłym miesiącu w zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce znalazło się najwięcej tytułów prasowych (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Fakt, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express) oraz stacji telewizyjnych (TVN24, Polsat News, TVP Info, TVP Sport, Polsat). Media z obydwu grup odnotowały udział wynoszący 33%. Media internetowe (Onet, Wirtualna Polska, Interia) stanowiły 20% rankingu. Z kolei udział na poziomie 13% przypadł stacjom radiowym (RMF FM, Radio ZET).

Wrześniowe zestawienie piętnastu najczęściej cytowanych mediów w Polsce otwiera Gazeta Wyborcza. Informacje pojawiające się na łamach dziennika wspominano ponad 3,9 tys. razy. Jednym z materiałów, który zwrócił uwagę dziennikarzy innych redakcji, był wywiad Agnieszki Dobkiewicz z burmistrzem Kłodzka, Michałem Piszką. W rozmowie lokalny polityk skarżył się na brak oficjalnych komunikatów, które ostrzegłyby przed nadchodzącą falą powodziową. Według jego relacji, kiedy pękł wał na tamie przeciwpowodziowej w Stroniu Śląskim, informacja o tym wydarzeniu od Wód Polskich dotarła dopiero po czterech godzinach.

Drugie miejsce należy do Rzeczpospolitej, która w ubiegłym miesiącu odnotowała przeszło 3,9 tys. wzmianek. Wśród artykułów, które najczęściej cytowano, znalazł się tekst autorstwa Izabeli Kacprzak i Grażyny Zawadki. Dziennikarki ujawniły, że rosyjski szpieg Paweł Rubcow, zanim został wydany Rosji w ramach wymiany więźniów, otrzymał pełen dostęp do akt w swojej sprawie w tym tajnych. Prokuratura tłumaczyła wówczas, że materiał dowodowy nie zawierał informacji ujawniających techniki operacyjne ani inne dane, których podejrzani lub oskarżeni nie mogliby poznać.

Podium rankingu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce zamyka Onet. Cytowania na poziomie blisko 3,1 tys. portal zawdzięcza m.in. artykułowi Andrzeja Stankiewicza. Dziennikarz dotarł do informacji w sprawie zatrzymania Ryszarda Czarneckiego i jego żony Emilii przez Centralne Biuro Antykorupcyjne. Według ustaleń Onetu prokuratura zarzuca małżeństwu zawarcie nieformalnej umowy o charakterze korupcyjnym z założycielem Collegium Humanum. W zamian za tytuł doktora oraz posadę na uczelni dla żony Ryszard Czarnecki miał lobbować u władz Uzbekistanu, aby te zgodziły się założyć tam filię uczelni.

Awans aż o 5 pozycji odnotowało Radio ZET. Stację we wrześniu cytowano blisko 1,8 tys. razy m.in. dzięki rozmowie Bogdana Rymanowskiego z ministrem finansów. W porannym programie Gość Radia ZET Andrzej Domański na pytanie o nowelizację budżetu na przyszły rok przyznał, że ze względu na szkody po powodzi „konieczne będzie zwiększenie rezerw specjalnych w budżecie na rok 2025”.

O cztery pozycje w górę, za sprawą blisko 1,7 tys. wzmianek, przeskoczyło TVP Info. Szerokim echem w mediach odbił się sondaż Instytutu Badań Pollster dla programu 19:30 i TVP Info. Sondaż sprawdzał, kto wygrałby wybory parlamentarne, gdyby odbyły się 30 września. Najwięcej głosów zdobyłaby Koalicja Obywatelska – 33,99%, na drugim miejscu znalazłoby się Prawo i Sprawiedliwość z 31,9% poparciem.

ilustracjastrzałka

Forbes dołącza do TOP 10 tytułów prasowych

Wśród tytułów prasowych najczęściej cytowano Gazetę Wyborczą. We wrześniu dziennik przywołano ponad 3,9 tys. razy. Wiceliderem – z liczbą przeszło 3,9 tys. wzmianek – została Rzeczpospolita. Trzecie miejsce zajmuje Fakt. Tabloid odnotował blisko 2,2 tys. cytatów. Jednym z artykułów, który często stawał się źródłem informacji dla innych redakcji, był tekst informujący o wypadku, w którym zginęła projektantka gwiazd Agnieszka Guz oraz jej syn. Do tragicznego zdarzenia doszło 18 września na trasie S7 pod Olsztynem.

Do dziesięciu najczęściej cytowanych tytułów prasowych dołączył magazyn Forbes. W mediach dużym zainteresowaniem cieszył się m.in. wywiad z ministrem obrony Ukrainy. Rustem Umierow informował, że „tylko w ciągu ostatniego roku ukraińskie siły zbrojne zniszczyły lub uszkodziły ponad 200 celów na terytorium Rosji”. Wśród zaatakowanych obiektów znalazły się np. punkty kontrolne, lotniska czy systemy obrony powietrznej.

ilustracjastrzałka

TVP Info zdobywa trzecie miejsce w rankingu stacji telewizyjnych

Pierwsze dwa miejsca zestawienia stacji telewizyjnych pozostały bez zmian. Liderem nadal jest TVN24. We wrześniu stacja należąca do Warner Bros Discovery odnotowała ponad 3 tys. wzmianek. Duże zainteresowanie wzbudziły m.in. doniesienia redakcji w sprawie Łukasza Żaka, sprawcy wypadku na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie. Jak informuje TVN24, mężczyzna był już pięciokrotnie skazywany przez sąd za przestępstwa drogowe i pięciokrotnie orzekano wobec niego zakaz prowadzenia pojazdów. Stacja przekazała także informacje o zatrzymaniu sprawcy wypadku. Drugie miejsce po raz kolejny należy do Polsat News, które w ubiegłym miesiącu odnotowało blisko 2,5 tys. wzmianek. Na ostatnie miejsce podium awansowało TVP Info. Stację publicznego nadawcy przywoływano blisko 1,7 tys. razy.

Awansem o dwa miejsca może pochwalić się Canal+. Stację cytowano 313 razy, co pozwoliło jej dołączyć do TOP 10 najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Inne redakcje podchwyciły m.in. rozmowę z prezesem żużlowego klubu ROW Rybnik. Krzysztof Mrozek odniósł się do spekulacji na temat odejścia zawodnika Brady’ego Kurtza do Betard Sparty Wrocław.

ilustracjastrzałka

RMF FM po raz kolejny liderem wśród stacji radiowych

Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych należy ponownie do RMF FM. Utrzymanie pozycji lidera stacja zawdzięcza przeszło 2,2 tys. wzmianek. Pod koniec września gościem Roberta Mazurka w programie Poranna rozmowa w RMF FM był Krzysztof Bosak. Wicemarszałek Sejmu odniósł się do działań podejmowanych przez rząd w czasie powodzi. Nazwał posiedzenia sztabu kryzysowego „operacją PR-ową obliczoną na marketingowe efekty” oraz stwierdził, że rządzący „mają sporo do ukrycia”. Drugie miejsce należy do Radia ZET. Dziennikarze innych mediów powoływali się na informacje podawane przez to medium blisko 1,8 tys. razy. Podium zamyka Program I Polskiego Radia. Publiczny nadawca odnotował 845 cytowań.

ilustracjastrzałka

Spory awans Kanału Sportowego

Onet, dzięki ponad 3 tys. cytatów, utrzymuje tytuł najbardziej opiniotwórczego medium internetowego. Wiceliderem pozostaje Wirtualna Polska. Portal we wrześniu wzmiankowano ponad 2,9 tys. razy. Rozgłos redakcji przyniosły m.in. informacje dotyczące zarzutów prokuratorskich, które usłyszał Zbigniew Boniek. Według ustaleń WP były prezes PZPN miał wyrządzić związkowi szkodę majątkową w kwocie przekraczającej 1 mln zł. Podium zamyka Interia. Portal cytowano ponad 1,7 tys. razy.

We wrześniu do TOP 10 mediów internetowych dołączył Kanał Sportowy. 572 wzmianki pozwoliły kanałowi awansować o cztery pozycje i zająć 7. miejsce w rankingu.

ilustracjastrzałka

Newsweek, Viva i Wprost najczęściej cytowanymi tytułami wśród tygodników i dwutygodników

Newsweek po raz kolejny okazał się najczęściej cytowanym tytułem wśród tygodników i dwutygodników. We wrześniu na informacje, do których dotarła redakcja tygodnika, odwoływano się 607 razy. Materiały, które wzbudziły duże zainteresowanie, analizowały działania Collegium Humanum i współpracy rektora tej uczelni z europosłem Ryszardem Czarneckim. Newsweek przekazał, że uczelnia miała w swojej ofercie błyskawiczne kursy, które pozwalały uzyskać dyplom MBA – dokument pozwalający ubiegać się o stanowiska w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Drugie miejsce, z 498 cytatami, zajmuje dwutygodnik Viva. Podium, podobnie jak w sierpniu, zamyka Wprost. Dziennikarze wykorzystali informacje podane przez redakcję tygodnika 335 razy.

ilustracjastrzałka

Zmiana lidera rankingu miesięczników i dwumiesięczników

Liczba 366 cytatów umożliwiła magazynowi Forbes awans na pierwsze miejsce zestawienia najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Drugą pozycję zajmuje Press. We wrześniu inne redakcje powoływały się na informacje opublikowane na łamach dwumiesięcznika 317 razy. Często przytaczano m.in. tekst Michała Niedbalskiego i Macieja Kozielskiego. Dziennikarze dotarli do listu, który wystosował do swoich pracowników Zygmunt Solorz. W dokumencie przekazał, że odwołuje swoje dzieci z władz spółek Grupy Polsat Plus. Trzecie miejsce należy do Twojego Stylu. Miesięcznik cytowano 151 razy.

ilustracjastrzałka

Money na pierwszym miejscu zestawienia portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej

W ubiegłym miesiącu Money odnotowało 567 wzmianek. Taki wynik pozwolił portalowi nie tylko awansować, ale także zdobyć pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Powódź, która w połowie września dotknęła znaczący obszar Polski, zmobilizowała polityków do działania. O jednym z rządowych projektów poinformował portal Money. Chodzi o nowelizację ustawy o zarządzaniu kryzysowym w przypadku powodzi. Projekt obejmuje zmiany w przepisach m.in. o edukacji, ochronie zdrowia czy rynku pracy. Wiceliderem wrześniowego zestawienia, z 523 cytatami, został Business Insider. Ostatnie miejsce podium zajmuje Bankier. Portal w ubiegłym miesiącu przywołano 234 razy.

ilustracjastrzałka

Zestawienie najczęściej cytowanych tytułów prasowych o tematyce ekonomiczno-biznesowej nie uległo zmianie. Nadal pierwsze miejsce należy do dziennika Rzeczpospolita – ponad 3,9 tys. cytatów. Drugą lokatę, podobnie jak w sierpniu, zajmuje Dziennik Gazeta Prawna. Tytuł wspominano w innych mediach blisko 1,5 tys. razy. Nośną informacją okazały się m.in. wyniki sondażu United Surveys na zlecenie DGP i RMF FM. W badaniu ankietowani mieli ocenić, czy ich zdaniem Polska jest gotowa na wybuch kolejnej epidemii. 53,6% respondentów uważa, że nie. W czołówce, z liczbą 535 cytatów, znalazł się również Puls Biznesu.

ilustracjastrzałka

Rynek Zdrowia po raz kolejny liderem mediów o tematyce zdrowotnej

Po raz kolejny liderem zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów o tematyce zdrowotnej zostaje Rynek Zdrowia. 174 cytowania zapewnił portalowi m.in. materiał informujący o sytuacji polskiej ochrony zdrowia. Według doniesień serwisu w NFZ brakuje środków. To z kolei odbija się na punktach Podstawowej Opieki Zdrowotnej i szpitalach. Placówki mają problemy z przyjmowaniem pacjentów i leczeniem ciężko chorych, którzy potrzebują drogich leków. Drugie miejsce zajmuje Medonet. Portal należący do wydawnictwa Ringier Axel Springer wzmiankowano 106 razy. TOP 3 zamyka ABC Zdrowie, które odnotowało 52 cytaty.

ilustracjastrzałka

Liczne awanse w rankingu mediów o tematyce sportowej

Wśród pięciu najczęściej cytowanych mediów sportowych jedynie TVP Sport zachowało swoją pozycję. Stację w ubiegłym miesiącu przywołano ponad 1,2 tys. razy. Na początku września TVP Sport opublikowało oświadczenie Zbigniewa Bońka, w którym odniósł się on do prokuratorskich zarzutów. Według byłego prezesa PZPN, związek wzbogacił się na umowie, o której mowa w zarzutach, o blisko 20 mln zł. Wszystkie pozostałe media, które znalazły się w zestawieniu, awansowały o jedną lokatę. I tak na drugie miejsce wskoczył portal Meczyki, który we wrześniu odnotował 891 wzmianek. Z kolei na trzecie miejsce, za sprawą 618 cytatów, wspiął się Przegląd Sportowy. Do TOP 5 powrócił Kanał Sportowy.

ilustracjastrzałka

Dziennik Łódzki awansuje o 5 pozycji i dołącza do TOP 5 mediów regionalnych

Tytuł lidera zestawienia mediów regionalnych zdobywa Gazeta Wrocławska. Dziennik ze stolicy województwa dolnośląskiego zacytowano 223 razy. Inne media często przywoływały m.in. wywiad z Davidem Baldą, dyrektorem sportowym Śląska Wrocław. W rozmowie potwierdził on, że drużyna podpisała umowę z Jakubem Świerczokiem. Nowy napastnik ma pomóc zespołowi, który nie najlepiej zaczął nowy sezon rozgrywek. Drugie miejsce zajęła Gazeta Krakowska, na informacje której inne redakcje powołały się 187 razy. Awans o cztery lokaty pozwolił Radiu Poznań dostać się do grona trzech najczęściej cytowanych mediów regionalnych. Stacja odnotowała 174 cytaty.

O pięć oczek w górę przeskoczył Dziennik Łódzki. Szerokim echem w mediach odbiły się słowa byłego piłkarza, Jana Tomaszewskiego. W wywiadzie dla Dziennika Łódzkiego i Expressu Ilustrowanego skomentował on decyzję Wojciecha Szczęsnego o dołączeniu do Barcelony po tym jak ogłosił, że odchodzi na emeryturę. Były bramkarz reprezentacji Polski porównał Szczęsnego do chłopca w piaskownicy, a jego zachowanie nazwał niepoważnym.

ilustracjastrzałka

Awans Agory na drugie miejsce zestawienia najbardziej opiniotwórczych wydawnictw

Pierwsze miejsce rankingu wydawnictw niezmiennie zajmuje Ringier Axel Springer Polska. Na media należące do grupy (Onet, Fakt, Przegląd Sportowy, Newsweek, Plejada, Business Insider, Forbes, Medonet, Noizz) powołano się łącznie ponad 8 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje Agora (Gazeta Wyborcza, Radio ZET, TOK FM, Gazeta, Sport, Plotek, Radio Plus). Wydawnictwo cytowano ponad 7,4 tys. razy. Podium zamyka Cyfrowy Polsat (Polsat News, Interia, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4), który odnotował niemal 5,8 tys. wzmianek.

ilustracjastrzałka

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 57 651 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2024 roku.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

O raporcie:
Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce tworzony jest na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiają się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r.

Analiza obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, Polsat News 2) i rozgłośniach radiowych (m.in. PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, RMF FM, Radio Zet, TOK FM i Muzo.fm) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Raport nie obejmuje materiałów z kanałów społecznościowych i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Kiedyś się mówiło klikalność, dziś mówi opiniotwórczość.
Jak ten język polski szybko się dewaluuje.

avatar użytkownika
,

Nie zrozumiałeś na czym polega to badanie. Nie dotyczy ono statystyk klikalności czy też oglądalności. Pod lupę bierze się cytowania w innych mediach. Mówiąc inaczej - wskazuje na ocenę dziennikarzy, a nie odbiorców.  

,

Ale cytowalność to nie opiniotwóeczość.
Figurant jest nieustająco cytowany, a jest sądownie uznany za debila.
Nazwałbyś go opiniotwórczym?
  

avatar użytkownika
,

Cytaty z mediów omawiane przez innych dziennikarzy świadczą o tym, że materiał został przez tych dziennikarzy oceniony jako zasługujący na zaprezentowanie czy dyskusję - i tylko tyle wynika z tego badania. Nie określa ono wartości merytorycznej tych materiałów. Pokazuje na ile zajmują one dziennikarzy wpływając na to co piszą - niezależnie od ich wartości albo od tego czy cytujący je autorzy podzielają przytaczany punkt widzenia, czy chcą z nim polemizować. Jest to miara wpływu w świecie mediów, a nie miara jakości.  

,

Nie.
Bardzo często jest tak, że materiał zawiera elementy, które "trzeba" przekazać, mimo, że nie mają żadnej wartości.
Cytuje się ludzi nie dlatego, że są opiniotwórczy, i mają coś do powiedzenia, ale dlatego, że z ramienia partii zajmują odpowiednie stanowiska.
  

avatar użytkownika
,

Nadal nie rozumiesz czego dotyczy badanie. Przedmiotem nie jest opiniotwórczość ludzi, o których piszą media, ale fakt, że się na to pisanie inne media powołują. Jeśli jakiś wydawca postanowi przytaczać najgłupsze wypowiedzi polityków i inne media będą się na takie publikacje powoływać, to wydawnictwo takie będzie miało realny wpływ na media i opinię publiczną. Choćby poprzez ujawnianie głupoty owych polityków.   

,

Powtarzanie cudzych głupot może być formą realizacji obowiązku informacyjnego.
Signs taki przyjęty na siebie obowiązek realizuje publikując darmowe laurki nazywane pijarem. I jak deklaruje redakcja, nie weryfikuje rzetelności publikowanych materiałów oraz prawdziwości zawartych w nich danych.

Nie czyni to z Signs medium opiniotwórczego, tylko tubę zasięgową.
  

avatar użytkownika
,

Jeżeli przytaczanie czyichś głupot wywoła reakcję, choćby taką jak oburzenie czy dezaprobata, to czy będzie to kształtowało opinię o autorze tych głupot, czy nie?  

,

Tak.
Gdy ktoś puści głośnego i śmierdzącego bąka, a wszyscy się rozbiegną, żeby go nie wąchać, to znaczy, że puszczający baka jest opiniotwórczy.
Wszak wywołał reakcję ludzi...
  

avatar użytkownika
,

Przecież badanie nie dotyczy puszczających bąki, ale tych, którzy o tym informują opinię publiczną, wywołując na ten temat komentarze. A zatem - czy ktoś, kto taką informację rozpowszechni i sprowokuje na jej temat dyskusję w przestrzeni publicznej, będzie miał wpływ na opinię o pierdzącym, czy nie będzie jej miał...?  

,

Informacja (łac. informatio – przedstawienie, wizerunek; informare – kształtować, przedstawiać) – termin interdyscyplinarny, definiowany różnie w różnych dziedzinach nauki; najogólniej – właściwość pewnych obiektów[1], relacja między elementami zbiorów pewnych obiektów, której istotą jest zmniejszanie niepewności (nieokreśloności)[2].

-----
Powielanie kłamstw(a) nie jest informowaniem. A zatem nie jest opiniotwórczością tylko okłamywaniem odbiorców.
  

avatar użytkownika
,

Informowanie o tym że ktoś puścił bąka kwalifikujesz jako kłamstwo? Cenzura obyczajowa...?  

,

Myślę, że mogą a nawet powinny funkcjonować rzetelne media zajmujące się cudzymi bąkami.  

avatar użytkownika
,

Ależ funkcjonują - wszystkie szanujące się media odnotują jeśli ktoś będący na widoku publicznym zacznie opowiadać głupoty lub puszczać bąki - zwłaszcza jeśli robi to w publicznym imieniu. Od tego są media.  

,

Ba, są nawet odpowiedni ludzie w tych mediach,
Krzysztofowie Suwarty.
  

avatar użytkownika
,

Dobra wiadomość jest taka, że są również media poświęcone ogrodnictwu, pięknu przyrody, pięknym i czystym uczuciom takim jak miłość, albo np. pięknym ubiorom. I w dodatku nie są one skażone opiniotwórczością. Jest w czym wybierać.  

,

Więc po co istnieją?  

Najnowsze w tym dziale

WBD z prawami do turnieju Legends Team Cup
Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do nowego drużynowego turnieju tenisowego z udziałem gwiazd tenisa z minionych lat na czele z Dominikiem Thiemem. Każdy mecz turnieju Legends Team Cup, którego pierwsza runda rozpocznie się 14 sierpnia, transmitowany będzie na platformach WBD - HBO Max i Discovery+.
Magdalena Lewicka po raz drugi na liście „Top Women in Global Cinema”
Magdalena Lewicka, Dyrektor Finansowa i członkini Zarządu Multikino S.A. oraz Multikino Media Sp. z o.o., po raz drugi znalazła się na prestiżowej liście „Top Women in Global Cinema” według Celluloid Junkie.
Gazeta Uchodźców
W piątek, 20 czerwca br. już po raz czwarty ukaże się "Gazeta Uchodźców". W ten wyjątkowy sposób "Gazeta Wyborcza" będzie obchodzić przypadający tego dnia Światowy Dzień Uchodźców. Po raz kolejny odda głos osobom uchodźczym oraz migranckim, by opowiedziały o Polsce, swoich ojczyznach i świecie ze swojej...
Komedie Barei i współczesne kino w kampanii Kino Polska
Kino Polska rozpoczęła ogólnopolską kampanię promocyjną, która stanowi kontynuację zimowej odsłony działań wizerunkowych stacji. Kino Polska, kanał dedykowany w pełni rodzimym filmom i serialom, zaprasza przed ekrany na ponadczasowe klasyki - kultowe komedie Stanisława Barei, oraz na współczesne kino, w tym nominowany do Oscara film „IO”....
RMF FM 8. raz medium z największym zaufaniem wg Reutersa
Radio RMF FM po raz ósmy z rzędu zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. RMF FM pozostaje liderem tego rankingu od początku jego istnienia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764