logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media 2018 roku

  PR 01.02.2019, przeczytano 1000 razy
ilustracjastrzałka

TVN24 zwyciężył w rankingu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, obejmującym cały rok 2018. Informacje dziennikarzy TVN24  cytowane były łącznie ponad 25,5 tysiąca razy – w prasie, radio, telewizji i w portalach internetowych. Na podium znalazły się też RMF FM (25,3 tys. cytowań) oraz Rzeczpospolita (niemal 24 tys. cytowań). Wśród portali internetowych zwyciężyła Wirtualna Polska, która była cytowana przez inne media ponad 23 tysiące razy. Tematem, który wywoływał największe zainteresowanie była polityka. Najchętniej cytowane były wypowiedzi przedstawicieli sceny politycznej oraz odniesienia do publikowanych wywiadów  i rozmów prowadzonych na antenach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-2018-roku,381060,artykul.html

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik  „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” oraz „Fakt”.  Rzeczpospolita zapewniła sobie zwycięstwo dzięki materiałom dotyczącym polityki – informacjom własnym oraz wywiadom z politykami.

ilustracjastrzałka

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Do Rzeczy. Na kolejnych miejscach znalazły się Sieci oraz Newsweek.

ilustracjastrzałka

Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media były Perspektywy, które zacytowano ponad 2 tys. razy. Wyprzedziły Forbes (ponad 1,3 tys.) oraz Press.

ilustracjastrzałka

Telewizja

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24, która jest także zwycięzcą ogólnego zestawienia. Wyprzedziła m.in. TVN oraz TVP Info. Za TVN24 najczęściej cytowano wypowiedzi polityków zapraszanych do studia.

ilustracjastrzałka

Radio

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM. Wyprzedziło m.in. Radio Zet oraz PR1. RMF FM swoją zwycięską pozycję zawdzięcza kilku rodzajom materiałów: wywiadom z politykami, informacjom gospodarczym i ekonomicznym oraz najnowszym doniesieniom z kraju i ze świata.

ilustracjastrzałka

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w 2018 roku została Wirtualna Polska. Drugie i trzecie miejsca zajęły onet.pl oraz wpolityce.pl. Za Wirtualną Polską najczęściej podawano doniesienia dotyczące polskiej polityki oraz informacje z zakresu gospodarki.

ilustracjastrzałka

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Dziennik Gazeta Prawna, który został zacytowany prawie 10 tys. razy. Wyprzedził m.in. Puls Biznesu oraz Forbes.

ilustracjastrzałka

Media regionalne

Radio Gdańsk było w 2018 roku najczęściej cytowanym medium regionalnym. Inne media powoływały się na rozgłośnię ponad 1,6 tys. razy. Najczęściej podawały za Radio Gdańsk informacje dotyczące kampanii samorządowej w Trójmieście.

Tuż za Radiem Gdańsk uplasowały się radio Kraków i Radio Plus. Najczęściej cytowaną gazetą regionalną była Gazeta Krakowska, na którą powołano się niemal tysiąc razy.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764