TVN24 zwyciężył w rankingu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, obejmującym cały rok 2018. Informacje dziennikarzy TVN24 cytowane były łącznie ponad 25,5 tysiąca razy – w prasie, radio, telewizji i w portalach internetowych. Na podium znalazły się też RMF FM (25,3 tys. cytowań) oraz Rzeczpospolita (niemal 24 tys. cytowań). Wśród portali internetowych zwyciężyła Wirtualna Polska, która była cytowana przez inne media ponad 23 tysiące razy. Tematem, który wywoływał największe zainteresowanie była polityka. Najchętniej cytowane były wypowiedzi przedstawicieli sceny politycznej oraz odniesienia do publikowanych wywiadów i rozmów prowadzonych na antenach.
Prasa
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” oraz „Fakt”. Rzeczpospolita zapewniła sobie zwycięstwo dzięki materiałom dotyczącym polityki – informacjom własnym oraz wywiadom z politykami.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął Do Rzeczy. Na kolejnych miejscach znalazły się Sieci oraz Newsweek.
Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media były Perspektywy, które zacytowano ponad 2 tys. razy. Wyprzedziły Forbes (ponad 1,3 tys.) oraz Press.
Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24, która jest także zwycięzcą ogólnego zestawienia. Wyprzedziła m.in. TVN oraz TVP Info. Za TVN24 najczęściej cytowano wypowiedzi polityków zapraszanych do studia.
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM. Wyprzedziło m.in. Radio Zet oraz PR1. RMF FM swoją zwycięską pozycję zawdzięcza kilku rodzajom materiałów: wywiadom z politykami, informacjom gospodarczym i ekonomicznym oraz najnowszym doniesieniom z kraju i ze świata.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym w 2018 roku została Wirtualna Polska. Drugie i trzecie miejsca zajęły onet.pl oraz wpolityce.pl. Za Wirtualną Polską najczęściej podawano doniesienia dotyczące polskiej polityki oraz informacje z zakresu gospodarki.
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Dziennik Gazeta Prawna, który został zacytowany prawie 10 tys. razy. Wyprzedził m.in. Puls Biznesu oraz Forbes.
Media regionalne
Radio Gdańsk było w 2018 roku najczęściej cytowanym medium regionalnym. Inne media powoływały się na rozgłośnię ponad 1,6 tys. razy. Najczęściej podawały za Radio Gdańsk informacje dotyczące kampanii samorządowej w Trójmieście.
Tuż za Radiem Gdańsk uplasowały się radio Kraków i Radio Plus. Najczęściej cytowaną gazetą regionalną była Gazeta Krakowska, na którą powołano się niemal tysiąc razy.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów