logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media 2019 roku

  PR 03.02.2020, przeczytano 888 razy
ilustracjastrzałka

Na czele rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w 2019 roku znalazł się Onet – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Informacje pochodzące z tego portalu cytowano w innych mediach zdecydowanie najczęściej. Na wynik Onetu wpłynęły m.in. powołania na wypowiedzi gości programu Onet Rano oraz doniesienia na temat tzw. afery hejterskiej w Ministerstwie Sprawiedliwości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-2019-roku,385547,artykul.html

Onet w ciągu dwunastu miesięcy był cytowany blisko 48,5 tys. razy. Wyprzedził tym samym uplasowaną na drugiej pozycji Wirtualną Polskę o 15 tys. oraz trzecią w rankingu „Rzeczpospolitą” o 19 tys. wzmianek.

W rankingu ogólnym obejmującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się trzy portale internetowe, pięć tytułów prasowych, trzy stacje radiowe i cztery telewizyjne.

Początek roku należał do „Gazety Wyborczej”. Pierwszą pozycję w zestawieniach styczniowym i lutowym dziennik zawdzięcza publikacjom związanym z tzw. taśmami Kaczyńskiego. Niemal połowa wszystkich powołań na informacje pochodzące z „Gazety  Wyborczej” związana jest z tą sprawą.

2019 upłynął jednak pod znakiem dominacji Onetu. Portal objął prowadzenie w rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów w marcu i utrzymywał się na pozycji lidera przez dziewięć kolejnych miesięcy. Zwiększenie przewagi nad pozostałymi mediami było m.in. wynikiem dużej liczby powołań na wypowiedzi gości programu Onet Rano. Rekordowo często powoływano się na portal w połowie roku, gdy informowano o tzw. aferze hejterskiej w Ministerstwie Sprawiedliwości.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym 2019 roku zostaje dziennik „Rzeczpospolita”. Tytuł zgromadził 29 tys. cytowań. Na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Wyborcza”, która dwukrotnie w 2019 roku, w styczniu i w lutym, prowadziła w rankingu ogólnym, obejmującym wszystkie rodzaje mediów. O ile dwa pierwsze tytuły cytowano odpowiednio 29 tys. i 25,8 tys. razy, to różnica pomiędzy drugim i trzecim miejscem jest znacznie większa – na doniesienia „Super Expressu” znajdującego się na trzeciej pozycji powoływano się w innych mediach 15,6 tys. razy.

W rankingu uwzględniającym dziesięć najczęściej cytowanych tytułów prasowych, znalazły się także: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu”, „Sieci”, „Wprost” oraz „Newsweek”.

ilustracjastrzałka

W kategorii tygodniki i dwutygodniki pierwsze miejsce zajmują „Sieci” (3,9 tys. cytowań), będące także częstym liderem wcześniejszych, comiesięcznych rankingów. Na kolejnych pozycjach plasują się: „Wprost”, „Newsweek”, „Do Rzeczy”. Stawkę zamyka „Polityka” (1,9 tys. cytowań).

ilustracjastrzałka

W kategorii miesięczniki znalazły się jedynie trzy tytuły z największą liczbą cytowań: „Perspektywy”, „Forbes” oraz „Press”. Na miesięczniki ukazujące się na polskim rynku inne media powołują się zdecydowanie rzadziej niż na tygodniki czy dwutygodniki.

ilustracjastrzałka

Na treści i informacje pochodzące z portali internetowych powoływano się w 2019 roku szczególnie chętnie. Zdecydowanie najczęściej cytowano Onet – portal zyskał rekordową liczbę cytowań wynoszącą blisko 48,5 tys. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 33,4 tys. Kolejne pozycje należą do: wpolityce.pl, gazeta.pl oraz wirtualnemedia.pl.

ilustracjastrzałka

Poniższy wykres ilustruje roczny rozkład liczby powołań na dwa wiodące portale internetowe: Onet i Wirtualną Polskę. Portale znalazły się także w czołówce rankingu ogólnego.

ilustracjastrzałka

Zdecydowanym liderem pod względem liczby cytowań wśród stacji radiowych w 2019 roku było RMF FM. Na informacje i treści pochodzące z tej stacji inne media powoływały się blisko 26 tys. razy. Drugie miejsce należy do Radia ZET (13,2 tys.), trzecie do radiowej „Jedynki” (8,6 tys.).

ilustracjastrzałka

Pierwsze dwa miejsca w kategorii stacje telewizyjne należą do TVN24 i TVN – odpowiednio 24,6 tys. i 20,4 tys. powołań na ich materiały. Na trzecim miejscu znalazł się Polsat News (13,8 tys.), na czwartym TVP Info (12 tys.). Stawkę zamyka TVP1 z wynikiem 5,3 tys.

ilustracjastrzałka

W mediach regionalnych wśród pięciu najczęściej cytowanych znalazły się dwie gazety i trzy stacje radiowe. Na pierwszym miejscu „Głos Wielkopolski” z wynikiem 1,2 tys., na kolejnych: Radio Gdańsk, Radio Kraków, „Gazeta Krakowska” i Radio Poznań.

ilustracjastrzałka

W 2019 roku wśród tytułów skupiających się na tematyce biznesowej zdecydowanym liderem był „Dziennik Gazeta Prawna”. Na treści pochodzące z tego tytułu powoływano się 14,7 tys. razy. W rankingu znalazły się także: „Puls Biznesu”, bankier.pl, „Forbes” i businessinsider.com.pl.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzecia edycja „Jedziemy Wpolskę”
Wirtualna Polska obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Z tej okazji reporterzy chcą pokazać różnorodność naszego kraju oraz poruszyć tematy interesujące mieszkańców. Poprzednie edycje skupiały się na materiałach z Polski zachodniej i centralnej. Tym razem dziennikarze przybliżą piękno wschodnich regionów.
Już jutro, w piątek 3 lipca br., kina sieci Helios wznowią po przerwie działalność z nowym, dynamicznym cennikiem, seansami prywatnymi oraz bogatą ofertą projektów specjalnych, w tym: koncertów, maratonów filmowych oraz bajkowych atrakcji dla najmłodszych. Sieć zadba, aby każdy czuł się komfortowo podczas wizyty w ulubionym kinie, przestrzegając wszystkich zaostrzonych zasad...
W piątek 10 lipca w Multikinie w Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu i Szczecinie odbędą się pierwsze seanse filmowe. Przyjemny i bezproblemowy udział w projekcji filmów zapewni przygotowane zaplecze sanitarne.
Ile gospodarstw domowych korzysta z Samsung Smart TV?
Liczba wykorzystywanych telewizorów wzrosła w pierwszej połowie 2020 roku o ponad 25 procent w stosunku do tego samego okresu w 2019 roku.
Gazeta Wyborcza z grantem na procesy sądowe z podmiotami państwowymi
Europejskie Centrum Wolności Prasy i Mediów (ECPMF) przyznało „Gazecie Wyborczej” 15 tys. euro na wsparcie w procesach sądowych. To dotąd największy grant przyznany przez organizację, której celem jest walka o niezależne dziennikarstwo i obrona przed działaniami, które zagrażają wolności mediów w krajach Unii Europejskiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764