logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media czerwca 2021

  PR 29.07.2021, przeczytano 1034 razy
ilustracjastrzałka

Według raportu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” w czerwcu media najczęściej, bo ponad 4 tys. razy powoływały się na materiały redakcji portalu Onet. Powyżej 3 tys. cytowań odnotowały kolejno tytuły TVN24 i Wp.pl. W liczbie od 2,7 tys. do 1,9 tys. natomiast znalazły się Rzeczpospolita, RMF FM i Dziennik Gazeta Prawna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-czerwca-2021,392443,artykul.html

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za czerwiec znajdują się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, trzy stacje radiowe: RMF FM, Radio Zet i Radio Plus, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVPinfo oraz pięć tytułów prasowych Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express i Fakt.

Największy skok, bo siedem pozycji w górę w stosunku do maja br. odnotowało Radio Plus, na którego antenie minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślał, że skala nowych przypadków nie przełoży się, tak jak w poprzednich falach epidemii na liczbę hospitalizacji i zgonów. Kolejny wysoki wzrost w rankingu – pięć oczek odnotował Dziennik Gazeta Prawna. Redakcja DGP na łamach dziennika między innymi opublikowała rozmowę z Przemysławem Czarnkiem, szefem MEiN o planach rozpoczęcia roku szkolnego we wrześniu w kontekście trwającej pandemii. Media licznie cytowały również wywiad TVP Info z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, który na antenie między innymi komentował aktualne dane epidemiczne.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych pierwsze miejsce z 23% wzrostem liczby powołań w stosunku do maja br. utrzymuje Rzeczpospolita (2,7 tys.). Drugie miejsce w kategorii zajął Dziennik Gazeta Prawna z liczbą powołań o 33% wyższą niż w zeszłym miesiącu (1,9 tys.). Pozycję trzecią podobnie, jak w maju zajęła Gazeta Wyborcza na poziomie 1,8 tys. cytowań. Z kolei najwyższy wzrost odnotował miesięcznik Perspektywy, który pod koniec czerwca opublikował ranking najlepszych polskich uczelni akademickich 2021. Zestawienie zamyka tygodnik Polityka ze zmianą miejsca aż o trzynaście oczek. Redakcja jako pierwsza nieoficjalnie zapowiedziała, że Donald Tusk ma wrócić na fotel przewodniczącego Platformy Obywatelskiej.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (3,1 tys. wzmianek), Polsat News (1,5 tys. cytowań) oraz TVP Info (1,4 tys. powołań). Na miejscu czwartym ze wzrostem o trzy pozycje w kategorii, uplasowała się TVP Sport (740). Na stację często powoływano się w związku z przeprowadzanymi rozmowami z reprezentacją Polski na Euro 2020. O sześć miejsc w górę zmieniła się również pozycja stacji Polsat Sport (200 powołań), głównie za sprawą rozmowy z siatkarzem Łukaszem Kaczmarkiem nt. meczu z Iranem w końcówce fazy grupowej Ligi Narodów.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 2,6 tys. razy. Podobnie jak w maju, miejsce drugie w rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych mediach 1,4 tys. razy. Podium zamyka Radio Plus ze wzrostem liczby cytowań i zmianą miejsca o dwa oczka. O tę samą liczbę zmieniła się pozycja Polskiego Radia Programu Trzeciego, na które licznie powoływano się w związku z rozmową z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem nt. złożonych wniosków opozycji w sprawie odwołania wicemarszałka sejmu Ryszarda Terleckiego.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w czerwcu 4,4 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 3,1 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,6 tys. powołań. O jedno miejsce wzrosła pozycja portalu Wpolityce.pl – redakcja między innymi przeprowadziła rozmowę z Pawłem Kukizem, w której dopytywała o szczegóły porozumienia Kukiz’15 z partią PiS. Ze wzrostowym wynikiem o dwa oczka w stosunku do maja br. ranking zamyka Bankier.pl. Na portal powoływano się głównie w związku z informacjami redakcji, iż w serwisie e-budownictwo.gunb.gov.pl, w którym od 1 lipca można składać wnioski o pozwolenie na budowę, niedługo pojawią się kolejne funkcje ułatwiające załatwianie formalności związanych z budową domu.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze utrzymuje tygodnik Wprost, cytowany w czerwcu w innych mediach 430 razy. Za nim, podobnie jak w zeszłym miesiącu, tygodnik Sieci z liczbą 359 powołań. Aż o pięć pozycji wyżej uplasował się natomiast tygodnik Polityka (281 wzmianek). Z wynikiem 226 wzmianek czwarte miejsce zajął Newsweek. Ranking ponownie zamyka tygodnik Do Rzeczy (221).

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Perspektywy, cytowany w czerwcu łącznie 297 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję zajęły tytuły: Forbes (225) i Press (160). Miejsce czwarte przypada na Twój Styl, a całe zestawienie ze wzrostem o cztery oczka również zamyka kobiecy miesięcznik – magazyn Pani.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za czerwiec niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Gazeta Bankowa, na którą w czerwcu często powoływano się w związku z wywiadem redakcji z prezesem NBP Adamem Glapińskim na temat cen energii w Polsce. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, 300gospodarka.pl oraz Wnp.pl.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Liderem kategorii mediów regionalnych w Polsce pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w czerwcu 140 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwa oczka w rankingu i liczbą 96 cytowań zajął Dziennik Zachodni. Pozycja trzecia nadal należy do Gazety Krakowskiej z wynikiem 89 powołań w innych tytułach. Czwarte miejsce ex aequo zajmują Tygodnik Podhalański i Gazeta Wrocławska (70 wzmianek). Ranking zamyka natomiast Radio Gdańsk z liczbą 68 materiałów w innych mediach.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764