logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Najbardziej opiniotwórcze media w grudniu

  PR 12.01.2018, przeczytano 1494 razy
ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita” znalazła się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów w Polsce – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów za grudzień 2017 r. Drugie miejsce zajmuje TV Trwam, a trzecie należy do RMF FM. Na kolejnych pozycjach znajdują się Radio ZET i Fakt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-grudniu,35098,artykul.html

Gorącym tematem grudnia była zmiana premiera na Mateusza Morawieckiego. W tym miesiącu kontynuowano także temat afery reprywatyzacyjnej oraz reformy sądownictwa w Polsce.

Prasa

Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Fakt” oraz „Gazetę Wyborczą”. Pierwszą pozycję w zestawieniu Rzeczpospolita zawdzięcza wypowiedzi marszałka senatu Stanisława Karczewskiego dotyczącej rekonstrukcji rządu.

Telewizja

Wśród stacji telewizyjnych w grudniu na pierwszym miejscu znalazła się TV Trwam, wyprzedzając TVN24 oraz TVPinfo. TV Trwam zawdzięcza swoją pozycję wywiadowi z premierem Mateuszem Morawieckim.

Radio

Liderem wśród stacji radiowych zostało RMF FM. Za nim uplasowało się Radio ZET. Trzecie miejsce przypadło PR1. RMF FM swoją pozycję zawdzięcza rozmowie z Zofią Romaszewską na temat podpisania ustawy o KRS i SN.

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem została Wirtualna Polska, która zawdzięcza swoją pozycję najnowszemu sondażowi na temat zaufania do Donalda Tuska. Kolejne miejsca przypadły portalom Onet.pl oraz wPolityce.

Media ekonomiczne

Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się na pierwszym miejscu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych, wyprzedzając „Forbes” oraz „Puls Biznesu”.

Tygodniki

Najczęściej cytowanym tygodnikiem grudnia były „Sieci Prawdy” dzięki nowym informacjom na temat podejrzeń sfałszowania dokumentów przejęcia przez rodzinę Waltzów kamienicy przy Noakowskiego 16.  Na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Polska”, a trzecie miejsce zajęło „Do Rzeczy”.

 „Forbes” był najczęściej cytowanym miesięcznikiem dzięki rankingowi najbardziej wpływowych ludzi sportu. Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Pani” dzięki wywiadowi z Michałem Szpakiem na temat jego wizerunku.  Na trzecim miejscu uplasował się „Playboy”. 

Media regionalne

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu zestawienia znalazło się Radio Plus. Swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat ustawy, która ma zakładać przyspieszenie zmian w PKW. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków. Trójkę zestawienia zamyka Radio Szczecin.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzono na podstawie 5 998 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 grudnia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 031 razy (2 844 razy w prasie, 2 414 w telewizji i 773 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Think Tank PE: 39 proc. Europejczyków nie jest świadomych swoich praw w sieci
39 proc. Europejczyków nie jest świadomych swoich praw w sieci. Dlatego Komisja Europejska przedstawiła projekt deklaracji praw i zasad cyfrowych, którego celem jest zwiększenie wiedzy w tym zakresie i stworzenie nadrzędnych ram odniesienia dla transformacji cyfrowej - czytamy w raporcie Think Tanku Parlamentu Europejskiego.
Arthur D. Little (ADL) opublikował swój flagowy raport na temat globalnego rynku mediów na rok 2022. Skupia się on na tym, w jaki sposób firmy z branży medialnej, sportowej i rozrywkowej powinny zareagować na świat post-COVID, zarówno wykorzystując istniejące możliwości, jak i przekształcając swoją działalność, aby pozostać atrakcyjnymi dla...
Radosław Majdan dołącza do newsroomu sportowego Ringier Axel Springer Polska jako komentator i dziennikarz. Nowe stanowisko obejmie od października 2022 r.
Wirtualna Polska na początku roku przyjęła Strategię Zrównoważonego Rozwoju, gdzie jednym z filarów jest zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju i środowiska pracy szanującego różnorodność. Teraz spółka podpisała Kartę Różnorodności, która jest inicjatywą pod patronatem Komisji Europejskiej i jednym z ważnych kroków  w...
Unijne prawa i wolności oraz wartości europejskie powinny być respektowane w internecie w taki sam sposób, jak poza nim. Proponowana deklaracja praw i zasad cyfrowych ma też promować europejskie podejście do transformacji cyfrowej na arenie międzynarodowej - podkreślono w raporcie Think Tanku Parlamentu Europejskiego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764