logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media w maju: Onet, RMF FM, TVN24, Wp.pl i Rzeczpospolita

  PR 25.06.2021, przeczytano 820 razy
ilustracjastrzałka

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) za maj 2021 r. pierwsza piątka otwierająca ogólny ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów mediowych w kraju to kolejno: Onet z wynikiem 4,5 tys. powołań, stacja RMF FM z liczbą 4,3 tys. cytowań, TVN24 mający 2,9 tys. wzmianek, Wp.pl 2,7 tys. oraz dziennik Rzeczpospolita, do którego dziennikarze innych redakcji odwoływali się 2,2 tys. razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-maju%3A-onet%2C-rmf-fm%2C-tvn24%2C-wp.pl-i-rzeczpospolita,392040,artykul.html

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, trzy stacje radiowe: RMF FM, Radio Zet i Program Pierwszy Polskiego Radia, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVN oraz pięć tytułów prasowych Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna i Fakt.

Największy skok, bo osiem pozycji w górę w stosunku do kwietnia br. odnotował Program Pierwszy Polskiego Radia. Redakcja omawiała na antenie między innymi wstępne wyniki programu szczepień przeciw COVID-19 w zakładach pracy w rozmowie z szefem KPRM, pełnomocnikiem rządu ds. narodowego programu szczepień Michałem Dworczykiem. Portal Interia.pl ze wzrostem o trzy oczka między innymi za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim, w którym prezes PiS przyznał, że gdyby nie koronawirus, podałby się do dymisji. Ranking główny zamyka stacja TVN ze wzrostową zmianą o trzy pozycje, która między innymi informowała o śmierci Rafała Poniatowskiego po długiej chorobie, jednego z pierwszych reporterów zatrudnionych w stacji TVN24. Media licznie pisały o tym na łamach swoich redakcji.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych pierwsze miejsce utrzymuje Rzeczpospolita. Na dziennik inne media licznie powoływały się między innymi w związku z publikacją informacji pozyskanej przez redakcję od Ministerstwa Finansów, iż firmy nie będą musiały już przesyłać czynnego żalu przy poprawianiu błędów w Jednolitym Pliku Kontrolnym.

Drugie miejsce w kategorii zajęła Gazeta Wyborcza, na którą powoływano się 1,7 tys. razy. Pozycję trzecią podobnie, jak w kwietniu br. zajął Super Express z liczbą 1,5 tys. cytowań. Z kolei czwarte i piąte miejsce w maju 2021 r. zajęły kolejno Fakt (1,1 tys. wzmianek) oraz tygodnik Wprost ze wzrostem o trzy oczka (531 powołań), do którego inne media odnosiły się między innymi w związku z przeprowadzonym przez redakcję wywiadem z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym lider partii zwracał uwagę, że praktycznie całkowity zakaz aborcji w Polsce to „nic takiego, co by zagrażało interesom kobiet”, ponieważ można wyjechać za granicę, żeby ciążę przerwać.

Zestawienie zamyka Newsweek, którego pozycja wzrosła aż o sześć oczek w stosunku do kwietnia br. Najczęściej cytowano reportaż Agnieszki Żądło, w którym dziennikarka opisywała sprawę Bartłomieja M., aktora znanego z wielu polskich seriali i reklam oraz niedoszłego posła, który miał dokonać gwałtu na 14-latce.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (2,9 tys. wzmianek), Polsat News (1,7 tys. cytowań) oraz TVN (910 powołań). Na miejscu piątym, ze wzrostem o cztery pozycję w kategorii, uplasował się Polsat, który często cytowano między innymi w związku z przeprowadzonym na zlecenie stacji sondażem IBRiS, w którym zapytano Polaków o ocenę głosowania poszczególnych ugrupowań politycznych ws. Funduszu Odbudowy z UE. Wzrost o trzy pozycje w stosunku do kwietnia br. odnotowała również stacja Canal+, do której licznie odnoszono się w sprawie rozmowy redakcji z Robertem Lewandowskim na temat przyczyn zwolnienia Jerzego Brzęczka.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju stale utrzymuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w maju aż 4,3 tys. razy. Miejsce drugie rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych mediach 1,6 tys. razy. Miejsce trzecie zajął Program Pierwszy Polskiego Radia z liczbą 946 wzmianek w innym tytułach mediowych. W rankingu wzrostową pozycję o jedno oczko odnotowało również Radio Wrocław, które między innymi przeprowadziło wywiad z ministrem edukacji Przemysławem Czarnkiem na temat nowego programu społeczno-gospodarczy (Polski Ład) przewidującego m.in. zmiany w edukacji, które miałyby skutkować wprowadzeniem większej liczby lekcji historii w szkołach ponadpodstawowych oraz zajęć z historii XX wieku.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w maju 4,5 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 2,7 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,7 tys. powołań. O jedno miejsce wzrosła pozycja portalu Gazeta.pl – redakcja między innymi przeprowadziła wywiad z byłym prezydentem Bronisławem Komorowskim, który w rozmowie zadeklarował, że wraca do polityki i wesprze siły opozycji, ale nie partii-matki, z której ramienia wywalczył prezydenturę w 2010 roku. W zestawieniu wzrostowe pozycje odnotowały również konkurencyjne portale Pudelek.pl (465 cytowań) i Plejada.pl (317 wzmianek).

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do kwietnia br. zajął tygodnik Wprost, cytowany w innych mediach 531 tys. razy. Za nim, podobnie jak w zeszłym miesiącu, tygodnik Sieci z liczbą 463 powołań. Aż o cztery pozycje wyżej uplasował się natomiast Newsweek (225 wzmianek). Z wynikiem 220 powołań czwarte miejsce zajął dwutygodnik Viva!. Ranking zamyka tygodnik Do Rzeczy (186).

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu niezmiennie zajmuje magazyn Forbes, cytowany łącznie 188 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję, tak samo, jak w kwietniu, zajęły tytuły: Press (140) i Twój Styl (101). Miejsce czwarte nadal należy do edukacyjnego miesięcznika Perspektywy. Zestawienie ze wzrostem o cztery oczka zamyka natomiast popularnonaukowy miesięcznik Focus, na który głównie powoływano się w związku z podaną przez redakcję informacją, że NASA przygotowuje się do wystrzelenia w kosmos zwierząt w ramach misji transportowej na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za maj niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, Forbesa i Parkietu. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl oraz 300gospodarka.pl.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce od stycznia br. pozostaje Radio Wrocław, które w maju cytowane było 174 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o jedną pozycję w rankingu zajęło Radio Kraków, którego redakcja przeprowadziła wywiad z wiceminister ds. turystyki Andrzejem Gut-Mostowy na temat paszportów covidowych. Miejsce trzecie zajmuje Gazeta Krakowska z liczbą 124 powołań w innych mediach. Do rankingu ze wzrostowym wynikiem o cztery oczka w stosunku do kwietnia br. zakwalifikował się również Dziennik Zachodni, na którego łamach proboszcz z parafii św. Jerzego w Dębieńsku przeprosił za swoje słowa podczas kazania o karaniu dzieci tzw. klapsem. Ranking zamyka Radio Poznań również ze wzrostem o cztery oczka – na antenie na temat zwolenników dobrowolności szczepień wypowiadał się prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 442 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2021 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764