logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce 2020 – raport roczny

  PR 03.02.2021, przeczytano 1577 razy
ilustracjastrzałka

Ranking 2020 otwiera Onet.pl z wynikiem 58 403 cytowań, za nim uplasowało się RMF FM na poziomie 42 386 powołań, a podium zamyka stacja TVN24, do którego odnoszono się 35 260 razy.  Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM, w zestawieniu znalazły się również kolejno dziennik Rzeczpospolita, portal Wp.pl, Gazeta Wyborcza, stacja Polsat News, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, serwis Interia.pl, Radio Zet, stacja TVP Info, gazeta Fakt, Money.pl oraz TVN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-polsce-2020-%E2%80%93-raport-roczny,390070,artykul.html

Ubiegły rok w mediach obfitował w liczne doniesienia związane z koronawirusem COVID-19. Ogólnoświatowa pandemia zapoczątkowała zmiany społeczne i polityczne, a także zmieniła komunikację. Najczęściej cytowane tytuły mediowe informowały o tym na bieżąco. Pierwsza piętnastka najbardziej opiniotwórczych redakcji roku 2020 składa się z aż 377 271 materiałów.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W kategorii najczęściej cytowanych tytułów prasowych w roku 2020 miejsce pierwsze zajął dziennik Rzeczpospolita z wynikiem 35 085 cytowań. Wynik drugiej w kolejności Gazety Wyborczej to natomiast 26 517 wzmianek w innych mediach. Następnie kolejno w rankingu znalazł się Super Express (24 937 cytatów), Dziennik Gazeta Prawna, Fakt, Przegląd Sportowy, Puls Biznesu, tygodnik Do Rzeczy, Wprost i Gazeta Polska. Łącznie tytuły prasowe TOP 10 w 2020 roku cytowano 142 889 razy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Najbardziej opiniotwórczą stacją roku było TVN24 (35 260 powołań). Licznie cytowano również informacje z Polsat News (25 322). Podium rankingu zamyka natomiast TVP Info z wynikiem 14 629 wzmianek. Pozostałe tytuły zestawienia to TVN, TVP1, Polsat, stacja o tematyce sportowej TVP Sport, TV Trwam, Polsat Sport oraz TV Republika. Finalna liczba cytowań dla polskich stacji telewizyjnych TOP 10 2020 roku wynosi 103 456.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Na podium najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych znalazło się RMF FM (42 386), Radio Zet (14 956) oraz Program Pierwszy Polskiego Radia (9 185). Następnie w raporcie za ubiegły rok znalazły się Polskie Radio 24, TOK FM, Radio Plus, Program Trzeci Polskiego Radia i Radio Maryja. Ranking zamykają natomiast dwie stacje regionalne – Radio Kraków oraz Radio Poznań. Stacje radiowe TOP 10 w 2020 roku cytowano łącznie 96 521 razy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Podium najbardziej opiniotwórczych portali internetowych 2020 roku były kolejno Onet.pl (58 403), Wp.pl (30 847) oraz Interia.pl (15 044). Dalej wśród najczęściej cytowanych tytułów znalazły się: Money.pl, wPolityce.pl, Gazeta.pl, jeden portal o mediach i reklamie - Wirtualnemedia.pl oraz dwa serwisy o tematyce show-biznesowej Pudelek.pl i Plejada.pl. W TOP 10 uplasowały się również portale ekonomiczno-biznesowe, takie jak Money.pl na miejscu czwartym czy Bussinessinsider.com.pl, które z kolei zamyka ranking. Łącznie pierwszą dziesiątkę najczęściej cytowanych serwisów internetowych obejmuje 150 591 cytatów.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najczęściej cytowanym tytułem kategorii jest tygodnik Do Rzeczy, na który powoływano się w ubiegłym roku 4 804 razy. Drugie miejsce zajął tygodnik Wprost (3 297), który od marca 2020 wydawany jest wyłącznie cyfrowo. Podium rankingu na poziomie 3 283 powołań zamyka Gazeta Polska, a dalej w zestawieniu znalazły się tygodniki o tematyce społeczno-politycznej Sieci oraz Newsweek. Viva zajęła miejsce szóste. Pozycja siódma zaś należy do dwutygodnika Wspólnota adresowanego do wszystkich osób związanych z pracą w samorządzie lokalnym. Ostatnie trzy miejsca to kolejno Polityka, kobiecy magazyn Gala i tytuł Polska. Tygodniki i dwutygodniki z TOP 10 ubiegłego roku cytowano łącznie 22 769 razy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Ranking najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników 2020 otwierają kolejno gospodarczo-finansowy Forbes (1 845 cytowań) i edukacyjny miesięcznik Perspektywy (1 676). Trzecie miejsce zajął dwumiesięcznik branżowy adresowany do dziennikarzy, pracowników reklamy i public relations – Press (1 093). Następnie w zestawieniu kolejno znalazły się miesięczniki dla kobiet Twój Styl, Zwierciadło i Pani. Kategorię zamyka natomiast popularnonaukowy magazyn Focus. Miesięczniki i dwumiesięczniki TOP 7 roku 2020 wzmiankowano 5 690 razy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

W pierwszej dziesiątce najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych i biznesowych znalazło się pięć portali internetowych oraz pięć tytułów prasowych. Ranking otwiera Rzeczpospolita z wynikiem 35 085 powołań, a za nią uplasowały się kolejno Dziennik Gazeta Prawna z liczbą 18 799 cytowań oraz Money.pl, na który powoływano się 10 489 razy. Czwarte miejsce i dalej zajęły kolejno Puls Biznesu, serwis Businessinsider.com.pl, Bankier.pl, magazyn Forbes, gazeta Parkiet, portal Wnp.pl i 300gospodarka.pl. Łączna liczba cytatów dla kategorii TOP 10 za rok 2020 wynosi 79 200.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W pierwszej dziesiątce kategorii znalazły się cztery stacje radiowe - Radio Kraków, Radio Poznań, Radio Gdańsk i Radio Wrocław, oraz sześć redakcji prasowych, w tym Głos Wielkopolski, Gazeta Krakowska, Gazeta Wrocławska, Dziennik Wschodni i Dziennik Bałtycki. Pierwsze miejsce kategorii zajęło Radio Kraków z wynikiem 1 737 cytowań. Na podium znalazło się również Radio Poznań (1 506) i Dziennik Zachodni cytowany łącznie 1 428 razy. Wymienione media regionalne łącznie wzmiankowano w ubiegłym rok aż 12 121 razy.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 548 295 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 stycznia - 31 grudnia 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
Kara dla TVN za „Franciszkańską 3” wyegzekwowana przez Urząd Skarbowy
16 kwietnia 2024 r. na rachunek bankowy KRRiT wpłynęła wyegzekwowana przez Urząd Skarbowy kara pieniężna nałożona na spółkę TVN SA w związku z naruszeniem art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o radiofonii i telewizji poprzez emisję audycji pt. „Bielmo. Franciszkańska 3” (program TVN 24, cykl „Czarno na białym”, 6 marca 2023 roku).
Paryż 2024: igrzyska olimpijskie na antenach Eurosportu
Za dokładnie 100 dni w Paryżu rozpocznie się największe sportowe wydarzenie świata! Każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 dostępny będzie w Polsce w serwisie Max. TVN WBD pokaże transmisje najważniejszych wydarzeń w Eurosporcie 1, Eurosporcie 2 oraz w kanałach okazjonalnych Eurosport 3-9 i Eurosporcie 4K, dostępnych u niektórych operatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764