logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w maju 2020

  PR 18.06.2020, przeczytano 3051 razy
ilustracjastrzałka

Na podium majowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce znalazły się kolejno: Onet.pl, RMF FM i Rzeczpospolita. Na serwis Onet  powoływano się w ubiegłym miesiącu aż 5523 razy. Za nim stacja radiowa RMF FM z wynikiem 4716 cytowań, natomiast trzecie miejsce reprezentuje dziennik Rzeczpospolita, cytowany 3415 razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-polsce-w-maju-2020,387452,artykul.html

Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazło się 5 portali internetowych, 3 stacje telewizyjne, 2 radiowe oraz 5 tytułów prasowych. Podium, z wynikiem 5523 cytowań otwiera ”Onet.pl”, za nim uplasowała się stacja „RMF FM” oraz dziennik „Rzeczpospolita”. O dwa miejsca w rankingu w stosunku do kwietnia 2020 wzrosła pozycja „Gazety Wyborczej” za sprawą publikacji na łamach tytułu o tzw. „aferze maseczkowej”. Temat ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego w kontekście maseczek, jak również o koronawirusie i jego wpływie na m.in. na bezrobocie, omawiano również w „Radiu Zet”, które dzięki temu zanotowało wzrost o trzy pozycje w rankingu. Na miejscu jedenastym pojawił się portal „money.pl”, w którym informowano m.in. o tarczy antykryzysowej oraz planowanym bonie turystycznym. Pierwszą piętnastkę zamyka „gazeta.pl”, na którym to portalu wielokrotnie odwoływano się do wypowiedzi ministra rolnictwa Jana Ardanowskiego kierowanej do nauczycieli.

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w kategorii stacji telewizyjnych w maju należy do stacji „TVN24”, która cytowana była 3400 razy. Miejsce drugie z 2144 wzmiankami zajmuje „Polsat News”, natomiast podium zamyka „TVP Info”, o której wspominano 1185 razy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w maju było „RMF FM” wzmiankowane 4716 razy. Drugim w kolejności najchętniej cytowanym medium radiowym jest „Radio Zet”, natomiast miejsce trzecie należy do Programu Pierwszego Polskiego Radia. W pierwszej dziesiątce znalazło się też „Radio Poznań”, cytowane w wyniku informacji o wypadku w magazynach Amazona, jak również „Radio Gdańsk”, w związku z wywiadem z liderem „Solidarności” Piotrem Dudą, doniesieniami dotyczącymi projektu Baltic Pipe, czy pożarach w Biebrzańskim Parku Narodowym.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych pierwsze miejsce zajął „Onet.pl” z liczbą 5523 wzmianek. Portal utrzymuje się na tej pozycji od ponad roku. Na miejscu drugim „Wp.pl”, a podium zamyka „Interia.pl” wzmiankowana 1454 razy. O jedno miejsce w rankingu z liczbą 960 wzmianek wzrosła pozycja portalu „gazeta.pl”, natomiast o sześć miejsc w górę przesunął się tytuł „OKO.press”, który chętnie cytowano w związku z materiałami dotyczącymi działań ministra Szumowskiego z maseczkami ochronnymi oraz sondażu poparcia Ipsos w wyborach prezydenckich.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w Polsce w maju 2020 roku była „Rzeczpospolita” z wynikiem 3415 wzmianek. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (2388 cytowań), natomiast podium zamyka „Super Express”. Na miejscu siódmym, ze wzrostem o trzy pozycje w rankingu, uplasowała się „Gazeta Polska”, na której łamach publikowany był m.in. wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim. Redakcja przeprowadziła również wywiad z prezesem PiS, Jarosławem Kaczyńskim, który także często cytowano w innych mediach.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

W kategorii najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników w maju pierwsze miejsce, ze wzrostem o dwie pozycje, zajmuje „Gazeta Polska”. Tuż za nią plasuje się „Do Rzeczy”, natomiast miejsce trzecie należy do tytułu „Sieci”, dla którego wywiadu udzielili m.in. ministrowie Zbigniew Ziobro i Łukasz Szumowski, co przyczyniło się do wzrostu cytowań tytułu o trzy pozycje. W rankingu za maj na czwartym miejscu znalazł się również dwutygodnik „Gala”, a na piątym „Newsweek”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

W pierwszej trójce najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników w maju znalazły się kolejno: magazyn „Press”, który chętnie cytowano w związku z doniesieniami dotyczącymi sytuacji Programu Trzeciego Polskiego Radia, następnie „Forbes” oraz „Perspektywy”, na którego ranking najlepszych szkół i uczelni wyższych z początku roku powoływano się zdecydowanie częściej niż w poprzednich miesiącach.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym pierwsze miejsce w maju plasuje „Rzeczpospolita”, cytowana 3415 razy. Na drugim miejscu ze wzrostem o jedną pozycję portal „money.pl”, podium natomiast zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”, wzmiankowana 1277 razy. W pierwszej piątce także „Puls Biznesu” oraz cytowany 278 razy „bussinessinsider.pl”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W kategorii mediów regionalnych zmiany na pozycji liderów. Pierwsze miejsce w maju należy do „Dziennika Zachodniego”, cytowanego 174 razy. Na drugiej pozycji „Radio Poznań, a tuż za nim „Radio Gdańsk” ze 113 cytowaniami. W pierwszej piątce znalazło się także „Radio Kraków” oraz „Głos Wielkopolski”.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 49 405 tys. przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764