logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w maju 2020

  PR 18.06.2020, przeczytano 1535 razy
ilustracjastrzałka

Na podium majowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce znalazły się kolejno: Onet.pl, RMF FM i Rzeczpospolita. Na serwis Onet  powoływano się w ubiegłym miesiącu aż 5523 razy. Za nim stacja radiowa RMF FM z wynikiem 4716 cytowań, natomiast trzecie miejsce reprezentuje dziennik Rzeczpospolita, cytowany 3415 razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-polsce-w-maju-2020,387452,artykul.html

Najbardziej opiniotwórcze media – ranking ogólny

W głównym rankingu, ukazującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazło się 5 portali internetowych, 3 stacje telewizyjne, 2 radiowe oraz 5 tytułów prasowych. Podium, z wynikiem 5523 cytowań otwiera ”Onet.pl”, za nim uplasowała się stacja „RMF FM” oraz dziennik „Rzeczpospolita”. O dwa miejsca w rankingu w stosunku do kwietnia 2020 wzrosła pozycja „Gazety Wyborczej” za sprawą publikacji na łamach tytułu o tzw. „aferze maseczkowej”. Temat ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego w kontekście maseczek, jak również o koronawirusie i jego wpływie na m.in. na bezrobocie, omawiano również w „Radiu Zet”, które dzięki temu zanotowało wzrost o trzy pozycje w rankingu. Na miejscu jedenastym pojawił się portal „money.pl”, w którym informowano m.in. o tarczy antykryzysowej oraz planowanym bonie turystycznym. Pierwszą piętnastkę zamyka „gazeta.pl”, na którym to portalu wielokrotnie odwoływano się do wypowiedzi ministra rolnictwa Jana Ardanowskiego kierowanej do nauczycieli.

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w kategorii stacji telewizyjnych w maju należy do stacji „TVN24”, która cytowana była 3400 razy. Miejsce drugie z 2144 wzmiankami zajmuje „Polsat News”, natomiast podium zamyka „TVP Info”, o której wspominano 1185 razy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w maju było „RMF FM” wzmiankowane 4716 razy. Drugim w kolejności najchętniej cytowanym medium radiowym jest „Radio Zet”, natomiast miejsce trzecie należy do Programu Pierwszego Polskiego Radia. W pierwszej dziesiątce znalazło się też „Radio Poznań”, cytowane w wyniku informacji o wypadku w magazynach Amazona, jak również „Radio Gdańsk”, w związku z wywiadem z liderem „Solidarności” Piotrem Dudą, doniesieniami dotyczącymi projektu Baltic Pipe, czy pożarach w Biebrzańskim Parku Narodowym.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych pierwsze miejsce zajął „Onet.pl” z liczbą 5523 wzmianek. Portal utrzymuje się na tej pozycji od ponad roku. Na miejscu drugim „Wp.pl”, a podium zamyka „Interia.pl” wzmiankowana 1454 razy. O jedno miejsce w rankingu z liczbą 960 wzmianek wzrosła pozycja portalu „gazeta.pl”, natomiast o sześć miejsc w górę przesunął się tytuł „OKO.press”, który chętnie cytowano w związku z materiałami dotyczącymi działań ministra Szumowskiego z maseczkami ochronnymi oraz sondażu poparcia Ipsos w wyborach prezydenckich.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w Polsce w maju 2020 roku była „Rzeczpospolita” z wynikiem 3415 wzmianek. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (2388 cytowań), natomiast podium zamyka „Super Express”. Na miejscu siódmym, ze wzrostem o trzy pozycje w rankingu, uplasowała się „Gazeta Polska”, na której łamach publikowany był m.in. wywiad z premierem Mateuszem Morawieckim. Redakcja przeprowadziła również wywiad z prezesem PiS, Jarosławem Kaczyńskim, który także często cytowano w innych mediach.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

W kategorii najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników w maju pierwsze miejsce, ze wzrostem o dwie pozycje, zajmuje „Gazeta Polska”. Tuż za nią plasuje się „Do Rzeczy”, natomiast miejsce trzecie należy do tytułu „Sieci”, dla którego wywiadu udzielili m.in. ministrowie Zbigniew Ziobro i Łukasz Szumowski, co przyczyniło się do wzrostu cytowań tytułu o trzy pozycje. W rankingu za maj na czwartym miejscu znalazł się również dwutygodnik „Gala”, a na piątym „Newsweek”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

W pierwszej trójce najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników w maju znalazły się kolejno: magazyn „Press”, który chętnie cytowano w związku z doniesieniami dotyczącymi sytuacji Programu Trzeciego Polskiego Radia, następnie „Forbes” oraz „Perspektywy”, na którego ranking najlepszych szkół i uczelni wyższych z początku roku powoływano się zdecydowanie częściej niż w poprzednich miesiącach.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym pierwsze miejsce w maju plasuje „Rzeczpospolita”, cytowana 3415 razy. Na drugim miejscu ze wzrostem o jedną pozycję portal „money.pl”, podium natomiast zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”, wzmiankowana 1277 razy. W pierwszej piątce także „Puls Biznesu” oraz cytowany 278 razy „bussinessinsider.pl”.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W kategorii mediów regionalnych zmiany na pozycji liderów. Pierwsze miejsce w maju należy do „Dziennika Zachodniego”, cytowanego 174 razy. Na drugiej pozycji „Radio Poznań, a tuż za nim „Radio Gdańsk” ze 113 cytowaniami. W pierwszej piątce znalazło się także „Radio Kraków” oraz „Głos Wielkopolski”.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 49 405 tys. przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TikTok pozwala użytkownikom nawiązywać kontakt i budować relacje z markami, które kochają. Reklamodawcom natomiast umożliwia wykorzystanie unikalnego formatu, popularności, atrakcyjności oraz zasięgu platformy w celu dotarcia do nowych grup odbiorców. Dziś TikTok wprowadza TikTok Brand Lift Study (BSL), dzięki któremu będą oni mogli zmierzyć realną wartość...
Rockowe wakacje z Rock Radiem
Już w piątek, 25 czerwca 2021 r. w Rock Radiu rozpoczną się wakacje, a wraz z nimi ruszy letnia ramówka stacji. Znajdą się w niej m.in. programy nadawane co piątek z plenerowego studia w warszawskim Hard Rock Cafe, w którym wystąpią zespoły wyłonione w Festiwalu Klasyki Rocka. Redakcja Rock Radia zaprosi też słuchaczy do sprawdzenia się Wielkim Teście z klasyki...
W te wakacje Radio Złote Przeboje stawia na muzykę. Od 28 czerwca br. na antenie stacji pojawiać się będzie jeszcze więcej największych przebojów z lat 80., 90. i dwutysięcznych zgodnie z hasłem "Gramy na to, jak na lato!". Oprócz tego słuchacze rozgłośni nadal będą mogli spróbować swoich sił w konkursie związanym z Euro 2020, a także m.in....
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard: 2021 Cannes Edition
Podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2021 zaprezentowano globalny ranking najbardziej angażujących reklam na YouTube. Zestawienie wygrała minimalistyczna reklama Hyundaia z udziałem koreańskiego zespołu BTS, przygotowana z okazji Dnia Ziemi.
Tiktok uruchamia funkcję Tiktok Jump
TikTok uruchomił nową funkcję dla twórców, która ma im pomóc w łatwiejszym dzieleniu się angażującymi i wartościowymi treściami - TikTok Jump. Tak zwane "Jumps" to mini-programy i usługi, do których twórcy mogą linkować w swoich filmach. Użytkownicy z całego świata po kliknięciu w linki, będą mieć możliwość...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764