logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej rentowna telewizja w Polsce? TVN? Polsat? Pudło

   10.09.2011, przeczytano 2679 razy
ilustracjastrzałka
Tadeusz Rydzyk fot. Jacek 767

Kto jest najbardziej rentowną stacją w Polsce? - pyta Vadim Makarenko w Gazecie Wyborczej. TVN? Polsat? I odpowiada: Pudło. Największą stopę zwrotu ma... właściciel TV Trwam, czyli fundacja Lux Veritatis. "Gazecie" udało się dotrzeć do wyników finansowych fundacji o. Rydzyka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-rentowna-telewizja-w-polsce-tvn-polsat-pudlo,13430,artykul.html

Według Gazety żadna telewizja w Polsce nie ma tak lojalnych odbiorców, którzy byliby gotowi łożyć na nią z własnej kieszeni. Widzów TVP zmusza do tego prawo, ale większość nie płaci abonamentu, podczas gdy zdyscyplinowani fani o. Rydzyka wspierają TV Trwam dobrowolnie. - Ojciec Rydzyk to przedsiębiorca roku. "Forbes" powinien wziąć go na okładkę - komentuje analityk proszący o anonimowość.

W 2009 r. reklamodawcy cięli budżety i zatrudnienie, a złoty słabł. - To był trudny rok - powtarzali na zmianę szefowie stacji komercyjnych. Ale w fundacji Lux Veritatis, skupiającej m.in. TV Trwam, sieć telefonii komórkowej wRodzinie (wraz z firmą CenterNet) oraz prowadzącej sprzedaż wysyłkową płyt CD i DVD nie było źle. O ile pod względem obrotów jest ona mikrusem na tle krajowych potentatów, o tyle pod względem rentowności bije ich na głowę. W 2009 r. zanotowała łączne przychody na poziomie 20,58 mln zł i wypracowała zysk netto w wysokości 6,47 mln zł. Daje to rentowność netto na poziomie 31 proc., co oznacza, że każda złotówka zainwestowana w biznes Lux Veritatis przynosiła wówczas 1,31 zł. W tym samym czasie rentowność Polsatu wynosiła zaledwie 15,3 proc., a TVN - niecałe 27 proc.

Jednak w przypadku TV Trwam reklama, sponsoring oraz telesprzedaż stanowią tylko niewielką część przychodów. Dużo większe są przychody tzw. operacyjne i statutowe (w tym darowizny). W latach 2008-09 sięgnęły one odpowiednio 10,7 mln oraz 16,4 mln zł. Z kolei w zeszłym roku było to 14,6 mln zł, a zysk netto Lux Veritatis za 2010 r. wyniósł 3,4 mln zł – informuje Gazeta.

Źródło: wyborcza.biz

Więcej informacji (link zewnętrzny)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764