logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Najczęściej popełniane błędy w technikach laminacji

  PR 20.04.2010, przeczytano 28295 razy

Technika laminacji kojarzona jest z uszlachetnianiem wydruków poprzez nałożenie folii zabezpieczającej daną pracę przed działaniem czynników mechanicznych i chemicznych. Proces ten można przeprowadzić na jeden z trzech sposobów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najczesciej-popelniane-bledy-w-technikach-laminacji,10543,artykul.html

Pierwszym, najtańszym sposobem, jednakże najmniej wydajnym, jest laminowanie płynne. Polega ono na nanoszeniu odpowiednim wałkiem cienkiej, równomiernej warstwy laminatu na wydruk. Niestety trzeba mieć ogromne doświadczenie w tej metodzie, aby efekt był zadowalający. Nieumiejętne rozprowadzenie płynu powoduje bowiem powstanie grudek i niepotrzebnych zgrubień.

Drugim sposobem jest laminowanie na gorąco. Ta technika nadaje się jedynie do wydruków wykonanych termicznie trwałymi farbami. Do tej metody potrzebna jest także specjalistyczna maszyna, jaką jest laminator. Jego rozgrzany wałek uaktywnia zawarty w folii klej, który przywiera do wydruku, idealnie stapiając folię z wydrukiem. Dzięki podwyższonej temperaturze prace zyskują niezwykłą trwałość. Należy jednak pamiętać, aby przeznaczony do laminacji wydruk, suszyć rozłożony poziomo na stole przez około 48 godzin. Zbyt wczesne zalaminowanie materiału spowoduje, że solwent nie będzie w stanie odparować całkowicie i na powierzchni laminatu pojawią się pęcherze, a folia straci swoje właściwości.

Inną metodą laminacji jest laminowanie na zimno. Folię laminatu nanosi się na wydruk dzięki naciskowi wywieranemu przez zimny wałek laminatora. Powoduje to równomierne przyklejenie się folii do wydruku. Większość urządzeń służących do laminacji posiada wałki wyposażone w grzałki, które umożliwiają wybór czy dany wydruk będziemy laminować na ciepło czy na gorąco. Jednym z takich urządzeń jest popularny laminator firmy Challenger. Więcej informacji o maszynie na www.plotserwis.pl/maszyny.html.

Podczas laminowania można jednak popełnić wiele błędów, które znacznie pogorszą efekt naszej pracy. Aby ich uniknąć, należy dokładnie przestrzegać opisanych w instrukcji zasad obsługi laminatora. Najczęstszym błędem jest pozostawienie zbyt dużego lub zbyt małego marginesu folii. Zalecane są 3 mm, ponieważ przy szerszym marginesie, bardzo często dochodzi do jego fałdowania się. Nie niszczy to wprawdzie naszego dokumentu, jednakże zmniejsza jego wartość estetyczną.

Kolejnym błędem przy laminowaniu jest nieodpowiedni naciąg folii laminatu. Zbyt mocne naciągnięcie może spowodować, że folia zacznie się kurczyć oraz stanie się chropowata. Z kolei zbyt słabe naciągnięcie pofałduje laminat na wydruku. Aby uzyskać jak najlepsze efekty, warto poćwiczyć sobie laminowanie najpierw na małym kawałku dokumentu, aby zorientować się, jakie parametry będą dla folii najlepsze. Zdarza się również, że powodem błędnego laminowania nie jest zła technika laminacji, ale zbyt cienki papier ( poniżej 100 mikronów) lub zbyt gruby (powyżej 300 mikronów). Tego typu wydruki najlepiej laminować ręcznie, za pomocą wałka.

Ze wszystkich technik laminowania płynie bardzo wiele korzyści. Przede wszystkim druk jest doskonale zabezpieczony przed poplamieniem, zarysowaniem czy rozerwaniem. Laminowanie zwiększa elastyczność wydruku, dzięki czemu staje się on bardziej odporny na zginanie. Laminat jest także dobrym sposobem do zabezpieczenia dokumentu przez fałszerstwem, gdyż nie można ściągnąć z dokumentu laminatu i ponownie go zafoliować.

Źródło: plotserwis.pl


avatar użytkownika
?

Tekst opublikował użytkownik: agaszkrab

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Fryderyka Chopina
Wraz z początkiem 2020 r. Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina unowocześnił formę komunikacji, wprowadzając zgodny z obowiązującymi trendami profesjonalny system identyfikacji wizualnej (SIW). Zasady konstrukcji znaku, sposoby jego zastosowania oraz obowiązującą kolorystykę opisano w Księdze Znaku UMFC.
Odwaga i trafiony insight podstawą sukcesu kampanii społecznej w Libanie
Kampanie społeczne stanowią dla wielu marketerów nie lada wyzwanie. Gdzie szukać insightu, by trafić w istotne potrzeby społeczne? Jak skonstruować komunikację, by spełnić cele kampanii? Kiedy wchodzimy na obszar tradycyjnych obrzędów religijnych, wykonanie założeń wydaje się jeszcze trudniejsze. Donner Sang Compter, organizacja społeczna z Libanu, stawiła czoło...
Internetowa ścieżka zakupowa a pandemia
Wiemy już, że lockdown i kryzys związany z pandemią miały wpływ na zakupy online – wielu użytkowników, w tym ludzi ze starszych grup wiekowych, przekonało się do tej formy zakupów i zmieniło swoją ścieżkę zakupową. Jak jednak wygląda jej początek, a gdzie kończymy nasze zakupy?
Wyrozumiały, cierpliwy, empatyczny – to klient ideał… Niestety taki nie istnieje! Według ankiety goMoxie, aż 40% potencjalnych nabywców ma trudności z realizacją nawet najprostszych zadań na stronie sklepu. To nie wszystko! Ponad połowa konsumentów, którzy mają trudności ze sfinalizowaniem transakcji online, porzuca koszyk.
W ciągu kilku miesięcy 2020 r. handel internetowy w Polsce przyspieszył o dobrych kilka lat, a pandemia sprawiła, że szereg zjawisk prognozowanych dopiero na nową dekadę stało się rzeczywistością. Eksperci platformy sklepów internetowych Shoper spojrzeli z dystansem na miniony rok. Oceniają, co wywarło największy wpływ na sektor e-zakupów w ostatnich miesiącach i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764