logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najdroższe domeny w historii

  PR 11.12.2017, przeczytano 626 razy

Na różnych portalach, w różnych mediach, na przestrzeni ostatnich lat pojawiło się kilka rankingów najdroższych domen świata. Nie wszystkie duże transakcje są ujawnione, dlatego występuje wśród nich lekka rozbieżność. Mimo wszystko temat jest niezwykle ciekawy, dlatego w oparciu o orientacyjne, publiczne dane zrobiliśmy listę 15 najdroższych domen w historii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najdrozsze-domeny-w-historii,34814,artykul.html

Wszystkie podane niżej domeny zostały zakupione w kwotach sięgających milionów dolarów. Zastanawiające jest jednak to, że (jak już pewnie sami zauważyliście) wiele z nich od dawna nie ma swoich aktualizacji, częściowo są przestarzałe lub… nieprofesjonalne. Wydaje się to dziwne, jeśli zastanowimy się dlaczego, ktoś wydał tak dużo pieniędzy na domenę strony, której nie używa lub jej nie odnawia? Na pewno nie jest to kwestia braku pieniędzy na web designera. Być może projekty są dopiero w trakcie tworzenia i z czasem ich potencjał zostanie wykorzystany? Czekamy niecierpliwie.

- Nie od dziś wiadomo, że słowa są na wagę złota. Popularność niektórych domen na przestrzeni lat nie przemija, warto więc spieszyć się z ich rejestracją, nim ktoś nas uprzedzi. Znane są przypadki osób, które kupują domeny o dobrych nazwach i odsprzedają je zainteresowanym firmom z niezwykle wysoką marżą - mówi Michał Trziszka, CEO firmy Cal.pl - rejestratora domen.

Kreatywność w tym zakresie jest niezwykle przydatna. Warto także śledzić trendy na rynku. Niektórzy “specjaliści” w dziedzinie kupowania i spieniężania domen wyszukują nowych firm i działalności z dobrym potencjałem, które jeszcze nie zarejestrowały swojej domeny, po czym zwracają się z propozycją jej sprzedaży w cenie podwyższonej o ogromną marżę. Wiele firm decyduje się na taki zakup, ponieważ wie, jak ważny wpływ ten aspekt może mieć na wizerunek firmy. Nazwa firmy w domenie .com lub krajowej ma o wiele większą wartość niż w pozostałych. Warto więc wykupić domenę z wysoką marżą, niż później walczyć o wizerunek lub pozwolić konkurencji zając swój adres internetowy.

Jeszcze inni sami wymyślają domeny o wysokim potencjale i wystawiają je na licytacje. Tutaj najbardziej pożądane są te o charakterze ogólnym danej dziedziny, np. domyspokojnejstarości.pl lub nazwy miast, np. brzezno.pl. Niektórzy, chcąc podbić wartość danej domeny, budują pod jej adresem dedykowaną stronę www, projektują jej wygląd, grafikę, zakładki - wówczas strona jest praktycznie gotowa do użytku. Ma ona także o wiele wyższą cenę.

Warto więc jak najszybciej zaopatrzyć się we własną domenę z myślą o planowanym biznesie. A nawet jeśli sami nie zbudujemy strony za miliony dolarów, to atrakcyjną domenę, jak widać,  zawsze można dobrze spieniężyć.

Źródło: Cal.pl

www.cal.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764