Rozstrzygnięcie Konkursu Komunikacji Marketingowej EFFIE Awards 2008 odbędzie się już 3 listopada 2008 podczas uroczystej Gali w Teatrze Wielkim.
W tym roku nominacje do nagrody EFFIE otrzymało 65 prac spośród 151 zgłoszonych do konkursu. Spośród nominowanych zgłoszeń 38 pochodzi z Agencji Reklamowych, a 27 z Domów Mediowych (lista nominowanych kampanii poniżej). Oceny prac dokonało 54 -osobowe Jury pod przewodnictwem Marka Kapuścińskiego, Prezesa Zarządu Procter & Gamble Polska, oraz pięciu przewodniczących grup jurorskich.
Tegorocznej Gali EFFIE towarzyszyć będzie konferencja poświecona efektywności kampanii reklamowych - Marketing w dobie raportowania wyników, skierowana do pracowników agencji reklamowych, działów marketingu i zakupów w firmach. Podczas konferencji można będzie dowiedzieć się: Co kieruje wyznaczaniem celów kampanii - dobro marki i wymogi rynku, czy potrzeba składania raportów kierownictwu? Jak wyznaczać prawdziwe cele biznesowe kampanii? Co rozliczać i co badać? Po co buduje się „sławę” marki? Zostaną również zaprezentowane przykłady efektywnych kampanii z rynku europejskiego. Podczas konferencji odbędzie się również debata „Czy można tworzyć dobre relacje między klientem, agencją i działem zamówień firm, w której każda z trzech stron czuje się zwycięzcą?”.
Gośćmi specjalnymi konferencji będą: Peter Field, Marketing Consultant, autor raportu “Marketing in The Era of Accountability” (UK); Richard Morris, Dyrektor Regionalny DDB na Europę, współautor raportu IPA dotyczącego współpracy: agencja – klient – działy zakupów; András Perényi, Creative Director, Insomnia Advertising Hungary; Andy Edwards, 180 Amsterdam; Jason Lusty, CEO of Heye Group, Germany
W tym roku wprowadzono wiele zmian i nowości w regulaminie konkursu. Najważniejsza z nich, to podział jurorów na grupy eksperckie, które oceniały prace w przydzielonych kategoriach. Na pierwszym etapie obrad – on-line – zadaniem jurorów było wyłonienie pretendujących do shortlisty prac. Drugi etap był posiedzeniem, podczas którego jurorzy mogli przedyskutować prace, które znalazły się na shortliście i zatwierdzić nominacje konkursowe. Następnie, w głosowaniu tajnym, jury przydzieliło pracom punkty kwalifikujące je do nagród konkursowych w poszczególnych kategoriach.
Podobna procedura obowiązywała przy ocenie prac w kategoriach szczególnych, takich jak Long Term i Launch. Podczas obrad on-line jurorzy oceniali prace Long Term i Launch, przydzielone do odpowiednich kategorii produktowych. Podczas posiedzenia jury prace najpierw poddano ocenie grup eksperckich, które po dyskusji rekomendowały wybrane prace do nominacji. Następnie jurorzy, już w innym składzie (grupy złożone z przedstawicieli wszystkich kategorii) jeszcze raz dyskutowali, zatwierdzili nominacje, a następnie w posiedzeniu tajnym przydzielali punkty kwalifikujące je do nagród konkursowych w tychże kategoriach.
Lista nominacji dostępna jest na stronach Effie Awards: www.effie.pl/article/147/nominacje_2008
Źródło: Komitet Organizacyjny EFFIE Awards 2008