logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Najgorętsze zakupowe serwisy na przełomie listopada i grudnia

  PR 19.12.2018, przeczytano 955 razy
ilustracjastrzałka

Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy – w przeciągu ostatniego miesiąca internauci mieli wiele okazji do zrobienia tańszych zakupów online. Takim aktywnościom zdecydowanie sprzyjał miniony już okres mikołajkowy i zbliżający się okres świąteczny. Które z serwisów zakupowych były przez użytkowników najczęściej odwiedzane? Odpowiedź przynosi badanie Gemius/PBI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najgoretsze-zakupowe-serwisy-na-przelomie-listopada-i-grudnia,380574,artykul.html

Zainteresowanie rośnie z roku na rok

Dane pokazują, że z roku na rok coraz więcej konsumentów aktywizuje się w dniach specjalnych promocji. W 2018 r., jak pokazują dane z badania Gemius/PBI, w czasie Black Friday top 10 serwisów zakupowych odwiedziło niemal o 747 tys. osób więcej niż w roku ubiegłym (7,363 mln vs 6,616 mln). W Cyber Monday ten wzrost był największy – w tym roku liczba użytkowników takich serwisów była o 1,161 mln większa (7,292 mln vs 6,132 mln). Mniejszą popularnością cieszył się Dzień Darmowej Dostawy – w 2018 roku tego dnia liczba internautów na serwisach zakupowych zwiększyła się jedynie o 256 tys. w porównaniu z rokiem ubiegłym (6,235 mln vs 5,979 mln). Ma to zapewne związek po pierwsze z mniejszą popularnością tej promocji a po drugie z faktem, iż internauci planujący świąteczne zakupy online w dużej mierze mogli zrealizować je już z końcem listopada. 

Black Friday – najczęściej odwiedzane serwisy zakupowe

Niekwestionowanym liderem tegorocznego Black Friday (23.11.), podobnie z resztą jak ubiegłorocznego, było Allegro – witrynę allegro.pl odwiedziło tego dnia 4,244 miliony internautów. Często odwiedzane były także sklepy oferujące artykuły RTV i AGD – na 2 miejscu znalazł się sklep euro.com.pl, który odwiedziło 1,029 mln użytkowników, a na 4 – mediaexpert.pl, który zanotował liczbę 939 tys. odwiedzających. Trzecie miejsce w zestawieniu zdobyła aplikacja Rossmann – tego dnia odwiedziło ją 1,003 mln użytkowników, z czego ponad 97% stanowiły kobiety. Zestawienie zamyka empik.com z liczbą 904 tys. użytkowników.

ilustracjastrzałka

Black Friday szczególnie popularny wśród kobiet

Promocje cenowe oferowane przez sklepy internetowe w ramach Black Friday oraz Black Week w tym roku przyciągnęły na witryny e-commerce szczególnie kobiety. W danych za listopad zauważalny jest duży wzrost odsłon już w weekend poprzedzający obniżki (rekord padł w niedzielę 18 listopada i wyniósł blisko 165 milionów odsłon wygenerowanych przez internautki). Następnie aktywność internautek spadła aż do Black Friday, kiedy odnotowano drugą najwyższą liczbę odsłon wykonanych przez kobiety – 141,8 mln. Z kolei aktywność mężczyzn na stronach poświęconych e-zakupom utrzymywała się przez cały miesiąc na zbliżonym poziomie, z niewielkim wzrostem właśnie w dniu obniżek.

ilustracjastrzałka

Cyber Monday – najczęściej odwiedzane serwisy zakupowe

W porównaniu do Black Friday, niewiele zmieniło się w zestawieniu najchętniej odwiedzanych serwisów zakupowych podczas Cyber Monday (26.11.). Liderem zestawienia pozostało Allegro z niemal identyczną liczbą odwiedzających – 4,282 miliona. Na drugie miejsce wskoczyła aplikacja Rossmann z wynikiem lepszym o 244 tys. niż podczas Black Friday (1,247 mln), z czego prawie 98% użytkowników stanowiły kobiety. Na trzecie miejsce wskoczyła strona mediaexpert.pl z wynikiem 960 tys. odwiedzających. Miejsca czwarte i piąte to nowości – aplikacja Allegro (763 tys.) i witryna aliexpress.com (484 tys.).

ilustracjastrzałka

Dzień Darmowej Dostawy - najczęściej odwiedzane serwisy zakupowe

W tym dniu (05.12.) największy ruch również odnotował serwis allegro.pl, jednak był on już o 400 tys. mniejszy niż w poprzednie dni zakupowych okazji (3,878 mln). Podobnie było w przypadku aplikacji Allegro, którą odwiedziło o 66 tys. użytkowników mniej (697 tys.). Większy ruch zanotował z kolei drugi w zestawieniu serwis mediaexpert.pl (ponad 1,1 mln odwiedzających). Top 5 zamykają serwisy grupy LPP (właściciel marek Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay) - 597 tys. użytkowników oraz empik.com – 518 tys. odwiedzających.

Komentarz eksperta:

Pierwsze miejsce Allegro nie jest niespodzianką – to sprawdzone, znane Polakom i zaufane źródło zakupów, które oferuje niemal każdą kategorię produktową. Z pewnością duży wpływ na utrzymanie przez Allegro wysokiego ruchu jest wprowadzona we wrześniu usługa AllegroSmart, która w cenie 49 zł rocznie pozwala na darmowe dostawy przesyłek bez limitu oraz darmowe zwroty. W pierwszym tygodniu od wprowadzenia usługi nabyło ją 100 tys. kupujących, a Allegro w ostatnim czasie umożliwiło także korzystanie z niej w cyklu miesięcznym – 8,99 zł za miesiąc. Nie dziwią także wysokie pozycje sklepów oferujących produkty kosmetyczne (Rossmann) oraz RTV i AGD (euro.com.pl, mediaexpert.pl,). Produkty takie jak perfumy, zestawy kosmetyczne, telefony czy małe AGD to artykuły, na których można sporo zaoszczędzić a równocześnie są to produkty, którymi chętnie obdarowujemy bliskich podczas mikołajek czy Świąt Bożego Narodzenia – mówi Katarzyna Binert, E-commerce Manager, Gemius.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764