Zakończył się największy w Polsce konkurs dla młodych PR-owców. Studenci aspirujący do pracy w branży public relations przez dwa miesiące łamali sobie głowy nad zadaniami komunikacyjnymi postawionymi im przez Fundację ITAKA. W nagrodę trójka laureatów „PRaktykuj za granicą” poleci na staże do prestiżowych agencji PR w Londynie i Brukseli.
W czwartek, 31 maja, jury spotkało się z siedmioma finalistami konkursu, którzy przygotowali najlepsze strategie komunikacji dla kierowanego do nastolatków programu profilaktycznego „Nie uciekaj”. Głównymi celami strategii było zmniejszenie liczby ucieczek z domu oraz promocja telefonu 116 000 w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka. Po obejrzeniu prezentacji, jury wyłoniło trójkę zwycięzców: I miejsce – Magdalena Krakowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego, II miejsce – Anna Rzeźnik z Uniwersytetu Warszawskiego, III miejsce - Kinga Ostaszewska z NKJO Promar International.
– Prace konkursowe były dla nas bardzo interesujące, pojawiło się wiele ciekawych i kreatywnych pomysłów, przede wszystkim na komunikację w Internecie, na której nam najbardziej zależy. – mówiła Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA, wręczając finalistom pluszowe niezapominajki, które symbolizują Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. – Zwłaszcza uderzyło mnie, jak dobre były wasze prace pod względem metodologii, mimo że jesteście wszyscy dopiero studentami.
W IX edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” o jedno miejsce stażowe walczyło aż 20 studentów. Udział wzięli przedstawiciele 18 uniwersytetów i szkół wyższych z całej Polskiej. – Młodzi ludzie rozumieją jak ważna jest każda forma zdobywania doświadczenia, a ćwiczenie na „żywym organizmie”, jakim jest NGO, daje więcej wiedzy i satysfakcji niż zadania na studiach. – tłumaczy powodzenie konkursu wśród studentów Luiza Jurgiel, Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Account Executive w FIRST Public Relations. – Dzięki wygranej przyszli PR-owcy mogą się przekonać jak wygląda branża w innych krajach. Chociaż często jest to tylko utwierdzenie się w przekonaniu, że polskie public relations utrzymuje światowy poziom.
W ostatnim etapie konkursu studenci przedstawiali swoje strategie przed jury złożonym z największych specjalistów branży PR w Polsce. Ich prezentacje oceniał Piotr Czarnowski, Prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów i Joanna Gogolińska Szef Zespołu PR i Fundraisingu ITAKA. W roli doradców merytorycznych jury wspierali: Julia Kozak, Wiceprezes Zarządu ZFPR oraz Luiza Jurgiel, Członek Zarządu PSPR.
Laureatka pierwszego miejsca, Magdalena Krakowska, została zaproszona na staż do agencji Fleishman-Hillard w Londynie, a Paweł Sanowski, Prezes Instytutu Monitorowania Mediów wręczył jej nagrodę pieniężną. Anna Rzeźnik, laureatka drugiego miejsca, swój staż odbędzie w agencji Burson-Marsteller w Brukseli, otrzymała też bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller. Trzecie miejsce zajęła Kinga Ostaszewska, która poleci na staż do Londynu, do agencji LEWIS PR. Cała trójka laureatów została obdarowana półroczną prenumeratą przez magazyn BRIEF, sponsora i patrona medialnego konkursu.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów