logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najlepsza okładka płytowa 2020 roku ujawniona

   22.06.2021, przeczytano 406 razy
ilustracjastrzałka

18 czerwca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej ujawniono laureatów VII edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową. Łączna pula nagród wynosiła 15 000 złotych. Nagrodę główną, a zarazem miano najlepszej polskiej okładki płytowej 2020 roku zdobył Łukasz Paluch za front albumu ,,Highlight” kultowego duetu Skalpel. 16-osobowe Jury uzasadniło swój wybór następująco: ,,Za wiarę w siłę konceptu graficznego. Prostą, ale zarazem niebanalną anegdotę wizualną. Umiejętne zobrazowanie dźwiękowej przestrzeni przez abstrakcyjną figurę. Za świadome użycie koloru, kombinację barw oddającą współbrzmienia i kontrasty oraz żywą interakcję światła, tonów i rytmów. Za lapidarność znaku dającą się rozwijać w przemyślaną narrację wizualną, która dopełnia warstwę muzyczną i ją ilustruje, ale równocześnie jest od niej niezależna i autonomiczna.”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najlepsza-okladka-plytowa-2020-roku-ujawniona,391993,artykul.html

2. nagrodę otrzymał natomiast Jacek Walesiak i okładka albumu ,,Koledzy” hip-hopowej grupy JWP/BC, za brawurowo przywołany, przetworzony i trafnie wykorzystany erudycyjny cytat z siedemnastowiecznego malarstwa flamandzkiego (Abraham Teniers „Tabakskollegium von Affen”).

Do rapowego wydawnictwa powędrowała również 3. nagroda, za okładkę autorstwa Bartłomieja Walczuka i Pawła Fabjańskiego dla Jana-rapowanie i jego płyty ,,Uśmiech!”. Wyróżniony projekt koncentruje się na tym, co najważniejsze, bo zwraca uwagę na ludzi, ich wzajemne relacje i emocje, wprowadza świeży i sympatyczny ton w ikonografię hip-hopową.

Przyznano także Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo (pomysłodawcy Konkursu) za szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektowania okładek płytowych. Trafiła ona do Tomka Kuczmy i Marcina Kempskiego, autorów frontu ,,Zabawy” Krzysztofa Zalewskiego, docenionych za mistrzowskie operowanie warsztatem graficznym i trafne rozłożenie akcentów.

Tegoroczną nowością była natomiast Nagroda Specjalna za Edytorstwo, honorująca staranność produkcyjną i edytorską całego fizycznego albumu, nie tylko projektu okładki. Po burzliwych obradach grono jurorskie zdecydowało się przyznać aż dwie takie nagrody. Jedna z nich powędrowała do Natalii Łabędź i Romana Kozłowskiego za wysokojakościową oprawę płyty jazzowego zespołu EABS ,,Discipline of Sun Ra”.  Kolejne nagrodzone wydawnictwo to ,,Sorrento” Bovskiej, zaprojektowane przez samą artystkę z wykorzystaniem fotografii Łukasza Murgrabi – podnosi ono status albumu płytowego do rangi dzieła sztuki przez sprawne wykorzystanie technik edytorskich i poligraficznych.

To jednak nie koniec wyróżnień, gdyż organizatorzy postanowili wprowadzić również Nagrodę Publiczności: każdy z odwiedzających wystawę podczas jej trwania może oddać głos na jedną z 30 finałowych okładek, samemu też biorąc udział w losowaniu nagród.

Wystawa potrwa do 1 sierpnia 2020 roku w Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i dostępna jest codziennie pomiędzy godziną 12 a 20.

Źródło: Konkurs 30/30

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Łukasz Majewski w jury konkursu IAB Mixx Awards 2021
Łukasz Majewski, head of PR & communications w VMLY&R Poland, zasiada w jury piętnastej edycji IAB MIXX Awards. To konkurs na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanału digital, który wyłania projekty łączące kreatywność i efektywność.
Dawid Szczepaniak nominowany do nagrody Creative Leader of the Year
Creativepool ogłosił coroczną shortlistę stu dwudziestu trzech kreatywnych z całego świata nominowanych do nagrody Creative Leader of the Year. Trafiło na nią aż 9 ekspertów z VMLY&R, w tym z polskiego oddziału agencji - Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer.
Samsung ogłasza konkurs „Projektuj z Bespoke”
19 lipca wystartował konkurs Samsung skierowany do studentów, architektów, projektantów oraz stylistów wnętrz. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie kuchni z uwzględnieniem lodówki Bespoke oraz innego wybranego sprzętu kuchennego marki Samsung. Łączna pula nagród wynosi 20 000 PLN brutto.
Kampania „Polska Kronika Amica”, zrealizowana we współpracy z agencją H2H.tech, otrzymała nagrody Golden Arrow w dwóch kategoriach: wysyłka bezpośrednia B2B oraz promocja sprzedaży B2B. Uwagę jury zwrócił także projekt „Dekady Amica”, który zdobył wyróżnienie w kategorii program lojalnościowy B2B. Wyniki zostały ogłoszone...
Google ogłasza pierwszą polską edycję YouTube Works Awards. W konkursie nagrodzeni zostaną marketerzy i agencje, którzy odpowiadają za najodważniejsze i najskuteczniejsze kampanie reklamowe na platformie YouTube. To pierwszy konkurs w Polsce, który doceni jednocześnie kreatywność i efektywność działań reklamowych. Zgłoszenia potrwają do 15 września, a nagrody...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764