logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najlepsza okładka płytowa 2020 roku ujawniona

   22.06.2021, przeczytano 621 razy
ilustracjastrzałka

18 czerwca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej ujawniono laureatów VII edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową. Łączna pula nagród wynosiła 15 000 złotych. Nagrodę główną, a zarazem miano najlepszej polskiej okładki płytowej 2020 roku zdobył Łukasz Paluch za front albumu ,,Highlight” kultowego duetu Skalpel. 16-osobowe Jury uzasadniło swój wybór następująco: ,,Za wiarę w siłę konceptu graficznego. Prostą, ale zarazem niebanalną anegdotę wizualną. Umiejętne zobrazowanie dźwiękowej przestrzeni przez abstrakcyjną figurę. Za świadome użycie koloru, kombinację barw oddającą współbrzmienia i kontrasty oraz żywą interakcję światła, tonów i rytmów. Za lapidarność znaku dającą się rozwijać w przemyślaną narrację wizualną, która dopełnia warstwę muzyczną i ją ilustruje, ale równocześnie jest od niej niezależna i autonomiczna.”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najlepsza-okladka-plytowa-2020-roku-ujawniona,391993,artykul.html

2. nagrodę otrzymał natomiast Jacek Walesiak i okładka albumu ,,Koledzy” hip-hopowej grupy JWP/BC, za brawurowo przywołany, przetworzony i trafnie wykorzystany erudycyjny cytat z siedemnastowiecznego malarstwa flamandzkiego (Abraham Teniers „Tabakskollegium von Affen”).

Do rapowego wydawnictwa powędrowała również 3. nagroda, za okładkę autorstwa Bartłomieja Walczuka i Pawła Fabjańskiego dla Jana-rapowanie i jego płyty ,,Uśmiech!”. Wyróżniony projekt koncentruje się na tym, co najważniejsze, bo zwraca uwagę na ludzi, ich wzajemne relacje i emocje, wprowadza świeży i sympatyczny ton w ikonografię hip-hopową.

Przyznano także Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo (pomysłodawcy Konkursu) za szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektowania okładek płytowych. Trafiła ona do Tomka Kuczmy i Marcina Kempskiego, autorów frontu ,,Zabawy” Krzysztofa Zalewskiego, docenionych za mistrzowskie operowanie warsztatem graficznym i trafne rozłożenie akcentów.

Tegoroczną nowością była natomiast Nagroda Specjalna za Edytorstwo, honorująca staranność produkcyjną i edytorską całego fizycznego albumu, nie tylko projektu okładki. Po burzliwych obradach grono jurorskie zdecydowało się przyznać aż dwie takie nagrody. Jedna z nich powędrowała do Natalii Łabędź i Romana Kozłowskiego za wysokojakościową oprawę płyty jazzowego zespołu EABS ,,Discipline of Sun Ra”.  Kolejne nagrodzone wydawnictwo to ,,Sorrento” Bovskiej, zaprojektowane przez samą artystkę z wykorzystaniem fotografii Łukasza Murgrabi – podnosi ono status albumu płytowego do rangi dzieła sztuki przez sprawne wykorzystanie technik edytorskich i poligraficznych.

To jednak nie koniec wyróżnień, gdyż organizatorzy postanowili wprowadzić również Nagrodę Publiczności: każdy z odwiedzających wystawę podczas jej trwania może oddać głos na jedną z 30 finałowych okładek, samemu też biorąc udział w losowaniu nagród.

Wystawa potrwa do 1 sierpnia 2020 roku w Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i dostępna jest codziennie pomiędzy godziną 12 a 20.

Źródło: Konkurs 30/30

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Znamy nagrodzonych w tegorocznej edycji konkursu POS Stars
Podczas targów Festiwal Marketingu, 14 i 15 września miała miejsce 14. edycja konkursu na najlepsze display’e reklamowe.
Zwiastun Dying Light 2 Stay Human autorstwa Platige Image z nagrodą Silver Drum w kategorii Animacja
W piątek, 23 września 2022 r., odbyła się ceremonia Grand Award, podczas której jury wyróżniło najlepszych twórców i projekty. Wśród nagrodzonych w 28. edycji międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum znalazło się studio Platige Image, które otrzymało SILVER DRUM w kategorii Motion Craft - Animacja za trailer do gry Dying Light 2:...
Tomek Kosiński jurorem Kreatura 2022
W tegorocznej edycji konkursu do grona jury dołączył Tomek Kosiński, nasz Creative Director.
Ogłoszono nominacje w KTR - największym i najbardziej rzetelnym konkursie kreatywności w Polsce. 20 nominacji powędrowało do VMLY&R. Zwycięzców poznamy już 7 października.
Druga edycja PR Wings za nami
15 września, na uroczystej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Niezależne jury składające się z 40 najwyższej klasy ekspertów, wskazało zwycięskie projekty w 14 kategoriach. Podczas wydarzenia wręczono...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764