logo
WIADOMOŚCI

Najlepsze dni i godziny publikacji na Facebooku w branży motoryzacyjnej

  PR 09.11.2017, przeczytano 386 razy
ilustracjastrzałka

Facebook cieszy się ogromnym zainteresowaniem w branży motoryzacyjnej – i to zarówno ze strony miłośników czterech kółek, jak i samych marek. A jak wygląda rozkład godzinowy i dzienny publikacji administratorów stron producentów samochodów oraz zaangażowanie użytkowników Facebooka? O tym w najnowszym raporcie NapoleonCat – autorskiej platformy do zarządzania i analityki profili w mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najlepsze-dni-i-godziny-publikacji-na-facebooku-w-branzy-motoryzacyjnej,34419,artykul.html

Zestawienie przedstawia, kiedy najczęściej pojawiają się nowe posty na stronach producentów, a kiedy miłośnicy czterech kółek najchętniej angażują się w te treści. Przenalizowanych zostało prawie 14 tysięcy postów opublikowanych przez lokalne strony oraz ponad 30 marek motoryzacyjnych w okresie 1.01.2016 – 20.10.2017, co daje nam prawie dwa lata.

Najlepsze godziny na publikację

Miłośnicy motoryzacji i fani marek samochodowych są najbardziej aktywni w godzinach przedpołudniowych i  wieczornych oraz w porze lunchu. Największe zaangażowanie przypada bowiem na godziny 10-13 oraz ok. godz. 19.

Natomiast najwięcej postów na swoich stronach publikują w godzinach 10-15, co zapewne wynika to z godzin pracy administratorów facebookowych stron.

ilustracjastrzałka

Aktywne dni marek vs fanów

Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o te same wskaźniki, ale pod kątem dni tygodnia. Okazuje się bowiem, że tutaj „rozjazdy” są jeszcze większe. Marki wykazują się największą aktywnością w zupełnie inne dni, niż ich fani. Najwięcej nowych treści producenci samochodów publikują bowiem na początku i na końcu tygodnia, a dokładniej w poniedziałki oraz w piątki. Najmniejszą zaś w weekendy. O ile niektóre marki publikują posty w soboty (choć średnio jest ich o ok. 30-40% mniej niż w dniach roboczych), to w niedziele nie dodają praktycznie żadnych treści.

Analizując natomiast wskaźnik zaangażowania widać, iż najwyższy jego poziom przypada na czwartki oraz soboty, zaś najniższy – właśnie na poniedziałki i piątki.

Powinny to być istotne informacje dla marek motoryzacyjnych. Można przecież zaplanować publikacje na dni i godziny, w których miłośnicy motoryzacji wykazują się największą aktywnością (lub w ich okolicach) i sprawdzić, czy takie działania przyniosą wymierne rezultaty i przyczynią się do wzrostu zaangażowania użytkowników Facebooka.

Najbardziej aktywne marki

NapoleonCat postanowił także sprawdzić które marki w badanym okresie były najbardziej i najmniej aktywne  na Facebooku.

Jeśli chodzi o opublikowane posty, najlepiej wypada Mercedes-Benz z liczbą 1 616 postów, kolejno Kia Motors – 922 posty i BMW – 892 publikacje.  W kategorii dziennej aktywności administratora (która uwzględnia liczbę postów opublikowanych na stronie, liczbę udzielonych komentarzy oraz polubień), wygrywa SEAT z wynikiem 8 580 (z czego aż ponad 7 800 to komentarze administratora), na drugim miejscu plasuje się Ford – 7 220 i na trzecim Peugot Polska – 5 729 aktywności. Do najbardziej angażujących stron (wskaźnik ER - pokazuje on stopień angażowania treści publikowanych na fanpage’ach) należą strony: Centrum Infinity: 1,688, Volvo Car Polska: 0,800, Fiat PL: 0,689, Mercedes-Benz Polska: 0,678 oraz Honda Polska: 0,552.

Z kolei najmniej aktywnymi markami pod kątem liczby opublikowanych postów są: Nissan (32posty), Porsche (41 postów) i Land Rover (43 posty). Pod kątem aktywności administratora strony najsłabiej wypadło Porsche z wynikiem 42 aktywności, na drugim miejscu plasuje się Land Rover z wynikiem 43 publikacji i Nissan z 51 publikacjami na koncie.  Jeśli chodzi o najniższy wskaźnik zaangażowania w ciągu ostatnich niespełna 2 lat uzyskały strony Porsche Polska (0,007), Nissan Poland (0,010) i Subaru Polska (0,030).

Źródło: NapoleonCat

www.napoleoncat.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Ranking cytowań w listopadzie 2018
Z opracowania wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (328), za nią: Rzeczpospolita (136) oraz Super Express (109). Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się Polska The Times (14), na drugim – Głos Wielkopolski (13), a na trzecim ex aequo– Dziennik Bałtycki, Gazeta...
Jak błyszczą w sieci polskie gwiazdy? Viva! prezentuje „Wykres sławy”
Czyjego nazwiska częściej szukają w sieci Polacy: Anny Lewandowskiej czy Magdy Gessler? Która polska gwiazda od lat najskuteczniej podtrzymuje zainteresowanie swoją osobą? Jakie wydarzenie wywołało w internecie większy szum - narodziny córeczki Roberta Lewandowskiego czy jego nowa fryzura?
Kino Polska w Sylwestra i Nowy Rok
Z początkiem Nowego Roku kanał Kino Polska zaprezentuje aż dwie interesujące premiery: brawurową komedię "Pokaż kotku, co masz w środku", która swego czasu przyciągnęła do kin prawie milion widzów oraz dramat "Piąta poru roku", w którym Marian Dziędziel i Ewa Wiśniewska stworzyli niezwykłe kreacje dojrzałych ludzi z różnych sfer,...
Mniej niż 60 proc. mieszkańców wsi korzysta z internetu
Liczba Polaków o co najmniej podstawowych umiejętnościach cyfrowych rośnie. Z internetu przynajmniej raz w tygodniu korzysta 67 proc. osób, ale na wsiach jest ich mniej niż 60 proc. Tylko 1 z 10 nastolatków wykorzystuje internet do twórczych działań. Nadrobieniu różnic względem unijnej średniej i kształceniu kompetencji cyfrowych Polaków...
Bankier.pl i „Puls Biznesu” po raz kolejny docenione przez inwestorów
Portale Bankier.pl i pb.pl, należące do Bonnier Business Polska, po raz kolejny zostały uznane za najważniejsze źródła informacji w kategorii Serwisy internetowe w Ogólnopolskim Badaniu Inwestorów, organizowanym przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych (SII). Dziennik „Puls Biznesu” znalazł się na podium w kategorii Gazety.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone