logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najlepsze okładki 2021 roku wybrane

  PR 27.06.2022, przeczytano 1268 razy
ilustracjastrzałka

Poznaliśmy laureatów VIII edycji Konkursu 30/30 na najlepszą okładkę płytową. Wręczenie nagród miało miejsce 23 czerwca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej w Poznaniu, w 3-piętrowej Galerii na Dziedzińcu Starego Browaru.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najlepsze-okladki-2021-roku-wybrane,396413,artykul.html

Tegoroczny laureat rozbił bank, gdyż oprócz nagrody głównej 5000 zł otrzymał również Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo za szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektowania okładek płytowych. Jest nim Maciej ‘Animisiewasz’ Grochot, a nagrodzona okładka to ,,Zbliżenia” Henryka Debicha i Orkiestry Polskiego Radia i Telewizji w Łodzi. W uzasadnieniu Jury podało, że przyznało podwójną nagrodę ,,za przypomnienie, czym była, jest i powinna być okładka płytowa. Za uciekanie od estetyzującej dosłowności, dowcipne interpretacje rzeczywistości, „inne spojrzenie” (jak to określił kiedyś Rosław Szaybo).”

II nagroda przypadła trio Jakub Tokarz / Artur Rawicz / Waluś KK odpowiedzialnemu za front albumu ,,ATAK” WaluśKraksaKryzys, w którym znaleziono graficzny sposób na pokazanie autentyzmu. III nagrodę przyznano za koncepcję graficzną obrazującą istotę przestrzennego, minimalistycznego brzmienia, a otrzymała ją Ada Zielińska, autorka okładki ,,Roots & Futuristic Sci-Fi Sounds” zespołu BLED.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Od ubiegłego roku Konkurs 30/30 honoruje również staranność produkcyjną i edytorską nie tylko projektu frontowej okładki, ale też całego fizycznego wydania albumu. Nagrodę Specjalną za Edytorstwo otrzymała Zofia Paśnik za wydawnictwo ,,MIDI Life Crisis” projektu JANKA, u której Jury szczególnie doceniło śmiałe poszukiwanie nowych rozwiązań przy korzystaniu ze starych technologii. Ze względu na wysoki poziom zgłoszeń postanowiono przyznać również Wyróżnienie za Edytorstwo, które powędrowało do Wojciecha Traczyka odpowiedzialnego za projekt reedycji płyty ,,Kaszëbë” zespołu Blenders.

Wystawa potrwa do 31 lipca 2022 roku w Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i dostępna jest codziennie w godzinach 12-20.

Źródło: Konkurs 30/30

www.konkurs3030.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kaufland: Klip „Balon” wyróżniony w konkursie OLX „Liderzy Rekrutacji”
Połączenie działań komunikacyjnych Kaufland z pasją jednego z pracowników zostało nie tylko pozytywnie odebrane przez internautów, ale także docenione przez ekspertów HR i employer brandingu. Utwór „Balon” został wyróżniony w tegorocznej edycji konkursu OLX „Liderzy Rekrutacji”, a sami odbiorcy okrzyknęli go mianem...
Kampania „Teraz Mnie Widzisz?” z nagrodą Biura Reklamy TVP
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon została wyróżniona nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna. Akcja Złota Mowa Reklamowa zorganizowana została po raz dziewiąty i jak co roku ma na celu wyróżnienie najlepszych kreacji reklamowych, które odznaczają się nie tylko formą wyrazu, lecz także najwyższymi standardami...
Aspirin C z nagrodą w konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023
Digitalowa kampania reklamowa produktu Aspirin C, do której agencja MullenLowe Warsaw przygotowała strategię i kreację, otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023 w kategorii Precision Marketing Campaign & Activaction.
Cover Awarts 2023: trwają zgłoszenia do konkursu
Zgłoszenia do Cover awArts 2023, organizowanych przez Decybele Dizajnu są już na półmetku. Coroczny konkurs na najlepszą okładkę i oprawę graficzną albumu muzycznego odbywa się już po raz jedenasty, a jego zwieńczeniem ponownie będzie prezentacja zwycięskich projektów na wystawie, połączonej z rozdaniem nagród – kultowych już statuetek Cover awArts, a w tym roku...
Kolejna nominacja dla kampanii „Nic co ludzkie nie jest nam obce”
Poznaliśmy nominację do Youtube Works Award. Wśród wyróżnionych kreacji wideo znalazła się kampania Fundacji Avalon “Nic co ludzkie nie jest nam obce” realizowana na przełomie 2022/2023 wraz z Agencją Nie Do Ogarnięcia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764