logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najnowsza kampania Free Now odnajduje podobieństwa w różnicach i promuje inkluzywność

  PR 05.10.2021, przeczytano 2993 razy
ilustracjastrzałka

Kierowczynie taxi – takiego określenia zobowiązuje się używać FREE NOW w odniesieniu do współpracujących z platformą kobiet, których udział stanowi ok. 2% w Polsce. Ta deklaracja to jeden z elementów najnowszej kampanii FREE NOW “Dla różnych i równych podróżnych”, podkreślającej wartości marki, jakimi jest inkluzywność, równość i wolność.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najnowsza-kampania-free-now-odnajduje-podobienstwa-w-roznicach-i-promuje-inkluzywnosc,393252,artykul.html

Kampania “Dla różnych i równych podróżnych” dotyka aktualnych w Polsce kwestii, m.in. praw kobiet oraz osób LGBT+, czy ścierających się ze sobą różnic światopoglądowych i przypomina o uniwersalnym prawie do wolności w wyrażaniu siebie. FREE NOW z okazji startu kampanii podejmuje dodatkowe działania: zamierza stosować i promować język inkluzywny oraz feminatywy w całej swojej komunikacji, a także dostrzegać potrzeby mniejszości, m.in. wspierając Grupę Stonewall.

Kampania dla wszystkich

Spot promujący kampanię “Dla różnych i równych podróżnych” przedstawia postaci z pozoru względem siebie skrajne, ale uchwycone w podobnych momentach, np. szykująca się przed lustrem osoba queer oraz duchowny. Hasła pojawiające się na formatach OOH i w kampanii digital (np. “Dla kleru i queeru” czy “I dla Vlada, i Władysława”) sugerują odmienne postawy i poglądy, pochodzenie, czy status społeczny, ale skonstruowane są na zasadzie językowego podobieństwa. FREE NOW poprzez ten zabieg podkreśla, że choć pełnimy różne role lub wyznajemy różne poglądy, kierujemy się tym samym pragnieniem wyrażania siebie i wolności w wyborze drogi do celu. Taką wolność oferuje FREE NOW, udostępniając różne środki dojazdu na miejsce.

ilustracjastrzałka

- W najnowszej kampanii pragniemy zachęcić do poszukiwania podobieństw w różnicach i wzajemnego szacunku. Wolność jest wpisana w naszą markę, a akceptowanie różnorodności, walka o równouprawnienie i inkluzywność to wartości silnie zakorzenione we FREE NOW. Oferujemy przejazdy taxi i e-hulajnogami dla każdego – bez względu na pochodzenie, wiek, poglądy, tożsamość płciową, wyznanie czy status społeczny. Słowem, FREE NOW to platforma dostępna i przyjazna dla wszystkich. Naszą wizją są miasta, w których różnice się przenikają, a społeczności wzajemnie akceptują – mówi Izabela Skonieczna, Head of Marketing FREE NOW w Polsce.

ilustracjastrzałka

Kampanie zobaczymy na nośnikach reklamy zewnętrznej w 7 miastach w Polsce oraz w internecie, w tym w mediach społecznościowych marki. Za koncept i opracowanie kreacji odpowiada lokalny zespół marketingu FREE NOW we współpracy z agencją Leo Burnett, która stworzyła serię haseł pokazujących, że to marka otwarta na różne światopoglądy, postawy życiowe, orientacje seksualne, narodowości czy zawody i wykształcenie.

ilustracjastrzałka

Kierunek – inkluzywność

Platforma FREE NOW współpracuje z ponad 10 tysiącami kierowczyń i kierowców w Polsce - 2% z nich stanowią kobiety. To ich obecność pragnie podkreślić FREE NOW poprzez wprowadzenie w uzus językowy żeńskiego odpowiednika tej profesji. W całej swojej komunikacji platforma zamierza od teraz stosować feminatywy i formy żeńskie obok męskich. To element promowania wśród użytkowników nauki o języku inkluzywnym, czyli takim, który stosuje normy językowe odzwierciedlające różnorodność świata i bezpieczną przestrzeń wolną od dyskryminacji. Jego przykładem jest także używanie języka neutralnego płciowo. Materiały edukacyjne w tym zakresie, opracowane przez Grupę Stonewall, FREE NOW udostępnia swoim kierowcom i kierowczyniom. Edukację w tym zakresie zamierza promować również wśród pasażerów.

ilustracjastrzałka

FREE NOW kontynuuje także wsparcie Grupy Stonewall w rozwoju serwisu Tranzycja.pl, który ma na celu rozpowszechnianie sprawdzonych i rzetelnych informacji o transpłciowości.

- Język kształtuje rzeczywistość, cieszymy się więc, że coraz więcej firm dostrzega potrzebę promowania feminatywów i inkluzywnego języka. Pieniądze od FREE NOW przekażemy na wsparcie serwisu tranzycja.pl - fantastycznej inicjatywy, która dostarcza sprawdzonych, merytorycznych informacji o transpłciowości. Doceniamy rzeczywiste wsparcie ze strony firm, które wiąże się z konkretną korzyścią dla społeczności – powiedział Mateusz Sulwiński, prezes zarządu, Stowarzyszenie Grupa Stonewall.

Źródło: FREE NOW

www.free-now.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764