logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najnowsza kampania Free Now odnajduje podobieństwa w różnicach i promuje inkluzywność

  PR 05.10.2021, przeczytano 2522 razy
ilustracjastrzałka

Kierowczynie taxi – takiego określenia zobowiązuje się używać FREE NOW w odniesieniu do współpracujących z platformą kobiet, których udział stanowi ok. 2% w Polsce. Ta deklaracja to jeden z elementów najnowszej kampanii FREE NOW “Dla różnych i równych podróżnych”, podkreślającej wartości marki, jakimi jest inkluzywność, równość i wolność.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najnowsza-kampania-free-now-odnajduje-podobienstwa-w-roznicach-i-promuje-inkluzywnosc,393252,artykul.html

Kampania “Dla różnych i równych podróżnych” dotyka aktualnych w Polsce kwestii, m.in. praw kobiet oraz osób LGBT+, czy ścierających się ze sobą różnic światopoglądowych i przypomina o uniwersalnym prawie do wolności w wyrażaniu siebie. FREE NOW z okazji startu kampanii podejmuje dodatkowe działania: zamierza stosować i promować język inkluzywny oraz feminatywy w całej swojej komunikacji, a także dostrzegać potrzeby mniejszości, m.in. wspierając Grupę Stonewall.

Kampania dla wszystkich

Spot promujący kampanię “Dla różnych i równych podróżnych” przedstawia postaci z pozoru względem siebie skrajne, ale uchwycone w podobnych momentach, np. szykująca się przed lustrem osoba queer oraz duchowny. Hasła pojawiające się na formatach OOH i w kampanii digital (np. “Dla kleru i queeru” czy “I dla Vlada, i Władysława”) sugerują odmienne postawy i poglądy, pochodzenie, czy status społeczny, ale skonstruowane są na zasadzie językowego podobieństwa. FREE NOW poprzez ten zabieg podkreśla, że choć pełnimy różne role lub wyznajemy różne poglądy, kierujemy się tym samym pragnieniem wyrażania siebie i wolności w wyborze drogi do celu. Taką wolność oferuje FREE NOW, udostępniając różne środki dojazdu na miejsce.

ilustracjastrzałka

- W najnowszej kampanii pragniemy zachęcić do poszukiwania podobieństw w różnicach i wzajemnego szacunku. Wolność jest wpisana w naszą markę, a akceptowanie różnorodności, walka o równouprawnienie i inkluzywność to wartości silnie zakorzenione we FREE NOW. Oferujemy przejazdy taxi i e-hulajnogami dla każdego – bez względu na pochodzenie, wiek, poglądy, tożsamość płciową, wyznanie czy status społeczny. Słowem, FREE NOW to platforma dostępna i przyjazna dla wszystkich. Naszą wizją są miasta, w których różnice się przenikają, a społeczności wzajemnie akceptują – mówi Izabela Skonieczna, Head of Marketing FREE NOW w Polsce.

ilustracjastrzałka

Kampanie zobaczymy na nośnikach reklamy zewnętrznej w 7 miastach w Polsce oraz w internecie, w tym w mediach społecznościowych marki. Za koncept i opracowanie kreacji odpowiada lokalny zespół marketingu FREE NOW we współpracy z agencją Leo Burnett, która stworzyła serię haseł pokazujących, że to marka otwarta na różne światopoglądy, postawy życiowe, orientacje seksualne, narodowości czy zawody i wykształcenie.

ilustracjastrzałka

Kierunek – inkluzywność

Platforma FREE NOW współpracuje z ponad 10 tysiącami kierowczyń i kierowców w Polsce - 2% z nich stanowią kobiety. To ich obecność pragnie podkreślić FREE NOW poprzez wprowadzenie w uzus językowy żeńskiego odpowiednika tej profesji. W całej swojej komunikacji platforma zamierza od teraz stosować feminatywy i formy żeńskie obok męskich. To element promowania wśród użytkowników nauki o języku inkluzywnym, czyli takim, który stosuje normy językowe odzwierciedlające różnorodność świata i bezpieczną przestrzeń wolną od dyskryminacji. Jego przykładem jest także używanie języka neutralnego płciowo. Materiały edukacyjne w tym zakresie, opracowane przez Grupę Stonewall, FREE NOW udostępnia swoim kierowcom i kierowczyniom. Edukację w tym zakresie zamierza promować również wśród pasażerów.

ilustracjastrzałka

FREE NOW kontynuuje także wsparcie Grupy Stonewall w rozwoju serwisu Tranzycja.pl, który ma na celu rozpowszechnianie sprawdzonych i rzetelnych informacji o transpłciowości.

- Język kształtuje rzeczywistość, cieszymy się więc, że coraz więcej firm dostrzega potrzebę promowania feminatywów i inkluzywnego języka. Pieniądze od FREE NOW przekażemy na wsparcie serwisu tranzycja.pl - fantastycznej inicjatywy, która dostarcza sprawdzonych, merytorycznych informacji o transpłciowości. Doceniamy rzeczywiste wsparcie ze strony firm, które wiąże się z konkretną korzyścią dla społeczności – powiedział Mateusz Sulwiński, prezes zarządu, Stowarzyszenie Grupa Stonewall.

Źródło: FREE NOW

www.free-now.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

ASICS wspiera sportowców w walce z hejtem
ASICS potwierdza swoje zaangażowanie we wspieranie zdrowia psychicznego sportowców poprzez nową inicjatywę, mającą na celu ochronę przed nękaniem i cyberprzemocą. W związku z badaniami przeprowadzonymi na Uniwersytecie Loughborough w Londynie, wykazującymi wzrost liczby sportowców doświadczających hejtu w Internecie, marka oferuje swoim ambasadorom dostęp do usług...
Empik wita w klubie – nowa platforma komunikacji
5 lipca Empik startuje z nową platformą marki i kampanią wizerunkową obejmującą szerokozasięgowe działania TV, radio, digital, media społecznościowe, OOH i direct marketing. Idea kreatywna „Witaj w klubie” jest silnie związana z tożsamością marki i bogatym dziedzictwem Empiku, który zaczynał swoją historię ponad 75 lat temu właśnie jako klub. A teraz – dzięki...
Obiektyw Voigtlander APO Lanthar I 50 mm f/3,5 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam poinformować o kolejnym obiektywie marki Voigtlander przeznaczonym do aparatów dalmierzowych Leica M.
Heytex Ecotex Frontlit w ofercie Antalis
Baner, który nie zawiera PVC? Materiał, który jest ultralekki, ale superwytrzymały? Wakacje już się zaczęły, ale nasi Zieloni Bohaterowie nie zwalniają tempa. Powitajcie jedną z naszych nowości – Heytex Ecotex Frontlit.
Pils odświeża identyfikację i komunikację
„Nasz PrzePils na piwo” to hasło kampanii reklamowej Lecha Pils promującej nowe opakowania piwa, prosto z Wielkopolski. Marka wprowadza na rynek butelki i puszki w nowej szacie graficznej, podkreślając lokalność Pilsa.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764