logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Najnowsza kampania Gdańska

  PR 27.10.2011, przeczytano 5065 razy
ilustracjastrzałka

Są wśród nas ludzie, którzy nie poddając się własnym ograniczeniom, osiągają więcej. Są także miejsca, które w naturalny sposób im sprzyjają. Takim miejscem jest Gdańsk, miasto które o kreatywnych osobach mówi: „Beyond the Frame”, zachęcając tym samym do wychodzenia poza ramy i schematy. Ludzie BTF są jednym z elementów najnowszej kampanii wizerunkowej miasta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najnowsza-kampania-gdanska,13770,artykul.html

Do udziału w kampanii „Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności” miasto zaprosiło gdańszczan, którzy idą w życiu pod prąd i nie poddają się schematom. Wśród nich znalazła się m.in. Iza Sokołowska, niezwykle utalentowana tancerka, której kariery nie złamał nowotwór kręgosłupa. Bo Iza się nie poddała. Jeszcze niedawno jej walkę o życie oraz o odebranego przez męża synka oglądała cała Polska. Sokołowska wraca do tańca, uczy baletu i zaraża innych wolą życia. W spotach reklamowych dostrzec można również Justynę Dziechciarskę, młoda malarkę, która pokonała strach przed wysokością i stworzyła na jednym z bloków gigantyczny mural będący dziś elementem monumentalnej galerii w przestrzeni miasta.

„Odwaga, wolność i kreatywność są wpisane w DNA naszego miasta. Gdańsk jest magnesem, który od pokoleń przyciąga ludzi odważnych i otwartych, niezależnych i pełnych pasji. I to jest przewodni motyw naszej nowej kampanii. Bo Gdańsk zrywa ze schematami i wyzwala w ludziach to co najlepsze. Gdyby nie Gdańsk, w którym wszystko się zaczęło, współczesna Europa wyglądałaby inaczej” – mówi Anna Zbierska, Dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Założenia kampanii

Kampania „Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności” rozpoczyna się 17 października 2011, a jej zakończenie zaplanowane jest na III kwartał 2012 roku. Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku Gdańska, zwiększenie jego rozpoznawalności w kraju i za granicą oraz popularyzacja miasta jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, kulturowej i sportowej. Etap kampanii zaplanowany na 2012 rok będzie związany z promocją turystyczną Gdańska w kontekście EURO 2012. Istotnym celem w tym wypadku będzie również zachęcenie mieszkańców do bycia ambasadorami miasta w trakcie mistrzostw.

Kampania ogólnopolska i zagraniczna skierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, kobiet i mężczyzn w wieku od 16 do 45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem. Adresatami są również przedstawiciele opiniotwórczych środowisk mających istotny wpływ na popularyzację pożądanego wizerunku Gdańska w kraju i za granicą. Cały budżet kampanii, która zostanie zrealizowana do końca roku wynosi ok. 2,5 mln zł.

Działania marketingowe realizowane w ramach kampanii konsekwentnie budują markę miasta wokół kultury wolności, stanowiąc jednocześnie kontynuację zeszłorocznej kampanii „Dotknij wolności”, która była emitowana w Polsce i za granicą.

Platforma internetowa „Beyond the Frame”

Specjalnie na potrzeby kampanii uruchomiona została nowatorska platforma internetowa www.BeyondTheFrame.pl. To unikalny projekt, który poprzez zabawę i rozrywkę zachęca do przekraczania własnych ram i pokonywania ograniczeń. Użytkownicy serwisu mogą nagrać 5-sekundową wypowiedź na temat tego, czym dla nich jest wolność, miłość czy pasja, a następnie, po zmiksowaniu z nagraniami innych użytkowników, udostępnić stworzony utwór swoim znajomym na Facebooku. Z nagrań internautów zaproszony przez Gdańsk znany kompozytor stworzy pełnowymiarowy utwór, traktując każdą dźwiękową próbkę jako osobną nutę.

Patronat nad platformą objęli popularni blogerzy: Antyweb.pl, Kominek.in, LekkoStronniczy.tv, Blog.Mediafun.pl, Segritta.pl oraz Krzysztof Skiba, autor bloga Skibą w Łeb.

Media

W ramach kampanii na antenach największych ogólnopolskich stacji telewizyjnych (m.in. TVN, TVN 24,TVN Style, Polsat, TVP 1 czy TVP 2) zostanie wyemitowany film reklamowy, którego reżyserem jest Drew Lightfoot, twórca spotów dla takich firma jak Apple, Volkswagen, Kia czy Orange. Filmowi towarzyszy muzyka autorstwa Pawła Mykietyna, jednego z najbardziej cenionych kompozytorów młodszego pokolenia w Polsce. Mykietyn, dyrektor muzyczny Nowego Teatru w Warszawie, jest twórcą muzyki m.in. do przedstawień Krzysztofa Warlikowskiego i Grzegorza Jarzyny oraz filmów Andrzeja Wajdy, Jerzego Skolimowskiego czy Małgorzaty Szumowskiej. Spot będzie miał także odsłonę zagraniczną – na przełomie listopada i grudnia będą mogli go oglądać widzowie CNN oraz France24.

W Warszawie i Gdańsku zrealizowana zostanie ambientowa kampania outdoorowa wykorzystująca wielkoformatowe siatki. Kampania internetowa pojawi się w czołowych serwisach informacyjnych: wp.pl, gazeta.pl, tvn24.pl oraz w serwisach ipla.pl i Onet VOD.

link do spotu oraz do filmu pokazującego kulisy jego produkcji:
http://www.youtube.com/watch?v=ht2DcOOr7mg
http://www.youtube.com/watch?v=_MUbu0uoxQg

Źródło: Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marka Mentos w gamingu
Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które...
Wydatki na reklamę w internecie rosną z roku na rok. W USA sięgają nawet 200 miliardów rocznie. Również w Polsce ten nośnik jest już popularniejszy niż telewizja. Eksperci przekonują jednak, że nie chodzi tylko o to, żeby być w internecie. To bowiem najprostszy sposób, żeby “przepalić” stosy pieniędzy. Natomiast trzeba wiedzieć, gdzie w...
Marketing nieruchomości. Jak skutecznie sprzedać magazyn?
Kampanię marketingową obiektu magazynowego można przeprowadzić wielokanałowo. Składa się na nią kilka działań, które pomogą skutecznie sprzedać obiekt logistyczny.
Polacy słabo kojarzą kampanie społeczne dotyczącej zdrowia
Jak wynika z badania* przeprowadzonego przez SW Research wraz LoveBrands Medical, świadomość Polaków na temat kampanii dedykowanych zdrowiu jest wciąż niska. Mniej niż połowa (42 proc.) deklaruje, że kojarzy jakąkolwiek kampanię na temat zdrowia, widoczną w przestrzeni medialnej w ostatnim czasie.
Jak sprzedawać kolejne produkty aktualnym klientom?
Pozyskanie nowego klienta to długotrwały proces. Obecnie, w dobie dużej konkurencji, firmy koncentrują się na tym, jak sprzedawać kolejne produkty aktualnym klientom. Pozyskani konsumenci mogą częściej wybierać usługi danej firmy, są także mniej podatni na ofertę konkurencji. W celu sprzedaży kolejnych produktów tej samej grupie, wykorzystuje się CLV, czyli pomiar...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764