logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najpiękniejsze książki Szwajcarii 2008 i 2009

   14.03.2011, przeczytano 1980 razy
ilustracjastrzałka

Wystawa prezentuje książki nagrodzone w dwóch ostatnich edycjach konkursu "Najpiękniejsze książki Szwajcarii". Z roku na rok zmieniają się potrzeby kultury masowej, zmienia się także wizualna koncepcja książki, moda i trendy sprawiają, że pojęcie piękna definiuje się od nowa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najpiekniejsze-ksiazki-szwajcarii-2008-i-2009,12152,artykul.html

Zainicjowany przez Jana Tschicholda konkurs jest obecnie, podobnie jak i w poprzednich latach, swego rodzaju barometrem aktualnych kierunków współczesnego projektowania książek oraz pokazem możliwości w zakresie ich realizacji.

Wernisaż wystawy 16 marca /środa/ o godz. 12.00
Basteja Zamku Sztuki od 16 do 20 marca w godz. 10.00 -17.00.


Wykład: „Wichrzyciele i drożdże” – 16.03.2011 godz. godz.12.30
W dniu 16 marca /środa/ zapraszamy na wykład Roberta Olesia, projektanta i typografa, wydawcę polskiej wersji *Elementarza stylu w typografii* Roberta Bringhursta.

Lu­dzie, któ­rzy pró­bu­ją zbu­rzyć za­stany po­rzą­dek, i stwo­rzyć nowy ład na­zwani są zwy­kle wi­chrzy­cie­la­mi. Ich nowe idee z cza­sem e­wo­lu­ują, stają się normą, by w końcu ulec ko­lej­nej a­nar­chii. Każda re­wo­lu­cja po­trze­bu­je o­drobi­ny fer­men­tu. W ty­po­gra­fii tą po­żyw­ką dla no­wych roz­wią­zań jest sztu­ka a­wan­gar­do­wa. Wy­kład bę­dzie po­świę­cony naj­waż­niej­szym po­sta­ciom mo­der­ni­stycz­nej ty­po­gra­fii na tle XX wieku. Próbą po­ka­zania w jaki spo­sób z dzia­łań a­wan­gar­do­wych po­wstał fe­no­men szwaj­car­skiej ty­po­gra­fii, która z cza­sem stała się me­to­dycz­nym sty­lem mię­dzy­na­ro­dowym, by w końcu ulec ko­lej­nej a­nar­chii: temu co o­bec­nie na­zy­wamy szwaj­car­skim pun­kiem, nową falą pro­jek­towa­nia post­moder­ni­stycz­nego. Zo­sta­nie też przed­sta­wio­na su­biek­tyw­na a­nali­za pism dru­kar­skich, które zdo­mi­nowa­ły sty­li­stykę tam­tych lat.

Sala konferencyjna Zamku Sztuki, 16 marca o godz.12.30.

Źródło: Zamek Cieszyn
http://www.zamekcieszyn.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764