logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najpopularniejsi wydawcy gazetek i katalogów z promocjami w Polsce

  PR 13.05.2021, przeczytano 736 razy
ilustracja

W IV edycji programu AdRetail Inspirio (AdRI) spośród blisko 180 brandów i wydawców gazetek oraz katalogów wyłoniono najaktywniejsze marki w największych na rynku serwisach i aplikacjach agregujących promocje. W ramach tego sprawdzono ponad 1,2 mld zdarzeń, w tym m.in. odsłon, wejść i kliknięć w treści i produkty. Za najlepsze wyniki w całym ubiegłym roku nagrodzono takie podmioty, jak LEGO, Selgros, Castorama, Avon, Lidl, Kaufland, Empik, Media Expert, POLOmarket oraz Żabka. Przyznano również specjalne wyróżnienia dla Biedronki i sieci Leroy Merlin.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najpopularniejsi-wydawcy-gazetek-i-katalogow-z-promocjami-w-polsce,391437,artykul.html

Kapituła AdRetail Inspirio przeanalizowała ruch w największej grupie serwisów i aplikacji agregujących promocje (Promoceny.pl, Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Ding.pl), który miał miejsce w całym 2020 roku. Łącznie sprawdzono ponad 1,2 mld wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników. Analizowano m.in. wszelkie odsłony, wejścia i kliknięcia w treści oraz same produkty.  

– W tym roku poddaliśmy szczegółowej analizie aż 179 brandów oraz wydawców gazetek i katalogów z promocjami. W konsekwencji przyznaliśmy nagrody za najczęściej wyświetlane oferty w 10 kategoriach, tj. art. dziecięce, cash&carry, convenience, DIY, drogerie i apteki, dyskonty, hipermarkety, kultura i rozrywka, RTV i ADG oraz supermarkety. Ponadto podjęliśmy decyzję o wręczeniu 2 specjalnych wyróżnień – informuje Karol Kamiński, Przewodniczący Kapituły AdRI.

I tak w kategorii art. dziecięce konsumenci najczęściej interesowali się ofertami LEGO. Laureat osiągnął wynik ponad 4-krotnie lepszy niż jego konkurent znajdujący się na 2. miejscu.  

– To znana marka, która od wielu lat budzi duże zaufanie wśród Polaków. Nie ma poważnej konkurencji na rynku i wciąż się rozwija. Gazetki i katalogi LEGO przede wszystkim przyciągają uwagę konsumentów swoją szatą graficzną oraz ciekawym ułożeniem – ocenia Karol Kamiński.

W kategorii Cash&Carry zwyciężył Selgros. Miał ponad 2 razy lepszy wynik niż brand z 2. miejsca i blisko 10 krotnie większy niż podmiot zamykający zestawienie.

– Sukces tej sieci wynika z tego, że w momencie zapaści sektora Ho-Re-Ca dostosowała się ona do dającego sobie radę na rynku drobnego hurtu i detalu. Postawiła na współpracę z nowymi klientami, w tym m.in. z uczestnikami sieci franczyzowej swojej konkurencji. Dzięki temu jej oferta znalazła w kryzysie wystarczającą ilość odbiorców – stwierdza dr Maria Andrzej Faliński, Z-ca Przewodniczącego Kapituły AdRI.

Najbardziej zacięty pojedynek był w kategorii DIY. Zwycięska Castorama wyprzedziła sieć Leroy Merlin tylko o 0,15%. Dlatego zostało przyznane specjalne wyróżnienie za 2. miejsce. Eksperci z Kapituły zauważyli, że obie marki wyjątkowo postawiły na promowanie najpopularniejszych produktów w czasie pandemii, głównie potrzebnych do modernizacji mieszkań. I konsumenci mocno to zauważyli.  

– Cieszymy się, że nasze podejście jest doceniane przez klientów. Na sukces składa się ciężka praca i zaangażowanie całego zespołu. Kluczem jest również umiejętność współpracy między różnymi działami, komunikacja oraz otwartość do wypracowywania najlepszych rozwiązań – mówi Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digital w sieci Castorama.

Wśród brandów i sklepów drogeryjnych (w tym kosmetycznych) oraz aptek najczęściej odwiedzane były gazetki i katalogi Avonu. Laureat miał o 20% lepszy wynik od podmiotu będącego na 2.miejscu i o ponad 160% – od sieci zajmującej 3. pozycję. Warto też zauważyć, że w tej kategorii wzięto pod uwagę aż 29 wydawców.

– Tak wysoka popularność tego brandu wynika z tego, że konsumenci praktycznie o wielu lat dobrze go znają, szanują i doceniają za kreatywność. To z kolei przekłada się na liczbę aktywności, która jest integralnie związania z marką – tłumaczy Przewodniczący Kapituły.

Bardzo wyrówna walka rozegrała się także między dyskontami. Lidl wyprzedził Biedronkę o 0,20%. W obu przypadkach łącznie przeanalizowano aż 660 mln wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników. Liderzy wygenerowali blisko 17 razy większy ruch niż pozostałe 3 podmioty w tej kategorii. Dlatego Kapituła przyznała nagrodę Lidlowi oraz specjalne wyróżnienie Biedronce.

– Przyznana nagroda ogromnie nas cieszy. Czujemy się zaszczyceni, że klienci docenili naszą ofertę. Chciałabym podkreślić, że każdego dnia cały nasz zespół pracuje nad tym, aby zapewniać produkty wysokiej jakości, w niskich cenach i wyprodukowane w sposób zrównoważony. Nadal będziemy zmieniać i rozwijać ofertę oraz niejednokrotnie zaskoczymy naszych klientów nowościami oraz ciekawymi promocjami – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

W przypadku hipermarketów zdecydowanym zwycięzcą okazała się sieć Kaufland. Przewaga laureata nad 2. i 3. miejscem była odpowiednio 3-krotna i blisko 10-krotna.  

– Gazetki, które starannie przygotowujemy każdego tygodnia, są dla nas jednym z najważniejszych kanałów komunikacji z klientem. Dbamy o to, aby poza ofertą promocyjną wyróżniała je wartość dodana, m.in. w postaci przepisów kulinarnych. Na sukces gazetek reklamowych pracowaliśmy od początku obecności naszej firmy w Polsce. Dlatego tym bardziej jesteśmy dumni z tego, że nasze działania zostały docenione przez otoczenie – zaznacza Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Kategorię kultura i rozrywka zdominował Empik. Miał ponad 13-krotnie większy wynik niż jego konkurent, który zajął 2. miejsce. Był też 28 razy lepszy od podmiotu będącego na 3. pozycji.

– Cieszymy się, że jako wiodący omnichannel retailer możemy wyznaczać standardy materiałów promocyjnych, szczególnie w tak ważnej dla nas kategorii, jaką jest kultura i rozrywka. Popularność naszych publikacji to wynik nieustannych starań, by dogłębnie zrozumieć potrzeby klienta i zawsze stawiać je w centrum działań – stwierdza Marta Labus, Brand Communication & Trade Activation Manager z sieci Empik.

Z kolei w kategorii RTV i AGD wśród 23 wydawców zwycięzcą został Media Expert. Miał o ponad 26% lepszy wynik od podmiotu będącego na 2. miejscu. Wygenerował też o 270% więcej zdarzeń od sieci, która znalazła się na 3. pozycji.

– Cieszymy się z tej nagrody. To efekt łączenia wysokich kompetencji i doświadczenia z uważną analizą trendów konsumenckich oraz bogatą ofertą produktową. Chcemy być blisko naszych klientów, budować świetne relacje, również w oparciu o znane i lubiane formaty wydawnicze – opisuje Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

Spośród 25 supermarketów zwyciężył POLOmarket, który zanotował prawie 3-krotnie większą liczbę wyświetleń niż podmiot będący na 2. pozycji i blisko 5-krotnie wyższą od sieci znajdującej się na 3. miejscu. Ponadto wygenerował 72% więcej zdarzeń niż następni wydawcy.  

– Biorąc pod uwagę bardzo wysoką konkurencyjność branży, otrzymana nagroda jest dla nas powodem do dumy. Jako polska sieć od lat konsekwentnie prowadzimy proces digitalizacji naszego biznesu. Gazetki online są jednym z wielu elementów tego procesu. Czytelny i nowoczesny layout, atrakcyjne promocje, użyteczny kontent i interaktywność to czynniki sukcesu naszych publikacji – komentuje Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu z sieci POLOmarket.

Liderem w kategorii convenience, w której rywalizowało 16 brandów została Żabka. Członkowie Kapituły uważają, że gazetki tej sieci były najczęściej wyświetlane w ub.r. przede wszystkim ze względu na zmianę wizerunku cenowego. Sklepy przestały być postrzegane jako drogie. O sukcesie zadecydowała też ich bliskość oraz ilość na rynku.  

– Gazetka komunikacyjna jest dla naszych klientów jednym z najpopularniejszych źródeł wiedzy o ofercie, z którą chętnie się zapoznają. Nagroda główna w kategorii convenience w programie AdRetail Inspirio jest dowodem na to, że nasze wysiłki wkładane w jej przygotowanie i opracowanie są nie tylko zauważane, ale również doceniane. Jesteśmy bardzo szczęśliwi z przyznanej nagrody, ponieważ naszym głównym celem jest ułatwianie życia klientom i zaspokajanie ich oczekiwań. Dziękujemy – podsumowuje Jarosław Serednicki, Dyrektor Komunikacji Marketingowej w Żabka Polska.

Źródło: AdRetail Inspirio

www.inspirio.adretail.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
Cannes Lions 2024 – znamy pierwszych jurorów z Polski
Jerzy Holub i Sebastian Stępak zasiądą w jury tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, którego 71. edycja odbędzie się już w czerwcu. Kolejne nazwiska jury zostaną ogłoszone niebawem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764