logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najpopularniejsze reklamy w grudniu

  PR 22.01.2021, przeczytano 808 razy

Specjalne oferty, rabaty i świąteczne promocje – „magia świąt” zdominowała w grudniu przekaz reklamowy w telewizji, radiu i internecie. Gemius sprawdził, które marki reklamowały się w ubiegłym miesiącu najaktywniej i do jak dużej grupy odbiorców udało im się dotrzeć.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najpopularniejsze-reklamy-w-grudniu,389925,artykul.html

Analiza przeprowadzona przez Gemius objęła wszystkie typy reklam – a więc zarówno spoty wideo, audio, reklamy display i tekstowe – emitowane w grudniu w telewizji, radiu i kanałach online. Największą aktywność reklamową, wyrażoną w liczbie wygenerowanych kontaktów reklamowych, wykazały firmy z branży Trade (łącznie 45,4 mld ad contacts), na dalszych miejscach uplasowały się marki farmaceutyczne (łącznie 15,7 mld ad contacts) oraz telekomy (łącznie 10,5 mld ad contacts).

Najaktywniejsze reklamowo branże w grudniu 2020

ilustracjastrzałka

Źródło: gemiusAdReal, TG: All 7-75, grudzień 2020

Okres świąteczny łączył się z uruchomieniem licznych kampanii promujących bożonarodzeniowe oferty specjalne. Najbardziej intensywne działania reklamowe realizowały popularne sieci sklepów ze sprzętem RTV/AGD – Media Expert i Euro RTV AGD – a także Lidl, Allegro i Plus. W poniższej tabeli zaprezentowane zostały łączne wartości dla wszystkich typów reklam danej marki (wideo, display, tekstowe), w ujęciu cross-mediowym (TV, radio, digital).

TOP 5 marek z największa liczbą kontaktów reklamowych w grudniu 2020

ilustracjastrzałka

Źródło: gemiusAdReal, TG: All 7-75, grudzień 2020

Znane twarze i świąteczne rabaty – reklamy z największą liczbą kontaktów reklamowych

Każda z wymienionych wyżej marek zdecydowała się na uruchomienie kampanii świątecznej i to właśnie te reklamy wygenerowały w ich przypadku największą liczbę kontaktów reklamowych w grudniu. W trzech przypadkach przekaz reklamowy wsparły znane twarze: Ofertę Media Expert promowała Cleo, Lidla – Karol Okrasa, natomiast Plusa – Szymon Majewski. Spoty Allegro oraz RTV AGD położyły nacisk na prezentację rabatów i świątecznych okazji.

Media Expert

Spot telewizyjny Media Expert z udziałem Cleo dotarł do 66,8% odbiorców.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

  • RU: 18 706 122
  • Ad contats: 299 641 905
  • Ad contact time: 4.99s

Euro RTV AGD

Świąteczny spot Euro RTV AGD odnotował zasięg na poziomie do 65.86%.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

  • RU: 18 442 986
  • Ad contats: 223 674 658
  • Ad contact time: 15.76s

Lidl

Kreacja z udziałem Karola Okrasy, promująca świąteczna ofertę Lidla, dotarła do 64.63% odbiorców.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

  • RU: 18 099 030
  • Ad contats: 201 855 078
  • Ad contact time: 28.74s

Allegro.pl

Reklama Allegro z największą liczbą kontaktów reklamowych dotarła do 59.73% odbiorców.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

  • RU: 16 726 966
  • Ad contats: 90 495 152
  • Ad contact time: 13.30s

Plus

Najpopularniejszy świąteczny spot Plusa osiągnął zasięg na poziomie 65.06%.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

  • RU: 18 220 261
  • Ad contats: 129 805 731
  • Ad contact time: 13.52s

Dynamika kontaktów reklamowych top 5 marek

Analiza działań najaktywniejszych reklamowo marek, obejmująca wszystkie typy kreacji oraz mediów, wskazuje na znaczący spadek liczby kontaktów reklamowych w Wigilię i w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Nie jest to niezwykłe zjawisko – wstrzymanie działań reklamowych na okres świąteczny powtarza się co roku dając Polakom wytchnienie od reklam i czas na obejrzenie „Kevina” w rodzinnym gronie, niemal bez przerw reklamowych.  Po świętach elektromarkety, a w szczególności Euro RTV AGD, zintensyfikowały swoje działania reklamowe czyszcząc magazyny. 28 grudnia kreacje tej marki wygenerowały aż 235 992 223 kontaktów reklamowych, a więc najwięcej w skali całego miesiąca.

ilustracjastrzałka

Źródło: gemiusAdReal, TG: All 7-75, grudzień 2020

Działania reklamowe pozostałych marek utrzymywały się – poza świątecznym spadkiem – na zbliżonym poziomie przez cały miesiąc, przy czym zdecydowanie największa aktywnością w grudniu wykazywał się Media Expert. Lidl intensyfikował działania reklamowe cyklicznie – we wszystkie soboty miesiąca poprzedzające niedziele handlowe, a więc 5, 12 i 19 grudnia. Dodatkowo zwiększył też aktywność tuż przed świętami.

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

Dodatkowe informacje:

Real Users: Liczba osób w danej grupie docelowej, którym co najmniej jedna reklama została wyświetlona lub wyemitowana w danym okresie, oszacowana na podstawie panelu. Wskaźnik ten odnosi się do faktycznej liczby osób (nie komputerów, plików cookie ani adresów IP) i nie zależy od tego, czy reklama spełniła kryteria widoczności (viewability).

Ad Contacts: Całkowita liczba wyświetleń lub emisji danej reklamy w danym okresie (niezależnie od tego, czy reklama spełniła kryteria widoczności (viewability)). W mediach cyfrowych (PC, Mobile) kontakt z reklamą liczony jest w momencie wczytania kodu reklamy, natomiast w mediach tradycyjnych (TV, Radio), gdy reklama jest słyszalna dla danej osoby.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764