logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Najpopularniejsze w radiu są spoty półminutowe, rośnie udział krótszych reklam

  PR 28.02.2022, przeczytano 401 razy
ilustracja

W 2021 roku najpopularniejsze wśród reklamodawców radiowych były spoty 30-sekundowe – stanowiły ponad połowę wszystkich wyemitowanych reklam. Coraz popularniejsze są wśród marketerów kopie krótsze, m.in. 15-sekundowe, których udział wynosi 30% - wynika z analizy I Love Radio na podstawie danych Kantar Media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najpopularniejsze-w-radiu-sa-spoty-polminutowe%2C-rosnie-udzial-krotszych-reklam,394937,artykul.html

Udział spotów 30-sekundowych w 2021 roku wynosił 53% i był na podobnym poziomie, jak we wcześniejszych latach – nieco mniej niż w 2020 roku, kiedy to było ich 56%, ale więcej niż w latach 2017-2019 (49-51%).

Coraz popularniejsze stają się wśród marketerów radiowych kopie krótkie. 15-sekundowe spoty stanowiły już 30%, podczas gdy w poprzednich latach ten udział wynosił 24-29%.

Wybór konkretnej długości spotu zależy bardzo często od branży, w której działa reklamodawca. Są sektory, które nie mogą sobie pozwolić na używanie krótkich kopii ze względu na wymogi prawne. Wiele instytucji finansowych w spocie musi nadać komunikat, że reklama nie stanowi oferty w rozumieniu prawa handlowego. Podobnie jest z produktami farmaceutycznymi i słynną legalką przypominającą o konieczności konsultacji z lekarzem lub farmaceutą.

W sektorze finansowym aż 2/3 wszystkich spotów trwa pół minuty, a kolejnych 20% nawet dłużej. W przypadku farmacji jest to odpowiednio 85 proc. i 5 proc.

Z kolei w przypadku takich branż jak handel czy żywność, ale też np. telekomunikacja dominują spoty 15-sekundowe, które stanowią mniej więcej połowę wszystkich używanych przez marketerów z tych branż. W przypadku reklam z sektora napoje i alkohole udział tych krótkich kopii wynosi aż 73 proc.

Radio niezmiennie cieszy się zaufaniem marketerów i jest trzecim medium reklamowym w Polsce z udziałem w wydatkach reklamowych na poziomie 7,3 proc. Wg najnowszego raportu Publicis Groupe po trzech kwartałach ub.r. wydatki reklamowe netto na radio wyniosły 522 mln zł. Wzrost rok do roku wyniósł 17,2 proc. Radio urosło też nawet względem przedpandemicznego 2019 roku – o 3,1 proc.

- Analiza została przygotowana przez na podstawie danych Kantar Media (bez autopromocji i plansz sponsorskich) przez zespół porozumienia I Love Radio – platformy wiedzy o rynku i reklamie radiowej adresowanej do specjalistów i profesjonalistów, tworzonej przez cztery grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i Grupę ZPR Media.

ilustracjastrzałka

Źródło: I Love Radio

www.iloveradio.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764