Ciastka Oreo zawitały na sklepowych półkach w nowej formule. Ulepszeniu uległa receptura ciastek, które od teraz zawierają jeszcze więcej kakao. Co więcej, ciastka Oreo mają w składzie także mniejszą ilość cukru, zachowując przy tym charakterystyczną, uwielbianą przez konsumentów chrupkość. Komunikacji kampanii towarzyszą silne aktywacje lokalne i wsparcie marketingowe.
Nowa receptura Oreo
Ciastka Oreo od 2018 r. posiadały stałą recepturę. Ze względu na zmieniające się gusta fanów marki oraz panujące trendy, producenci postanowili ulepszyć ich skład, aby sprostać oczekiwaniom rynkowym. Od teraz ciastka Oreo mają większą zawartość kakao oraz obniżoną ilość cukru, co idealnie współgra z delikatnym kremem waniliowym, gwarantując jeszcze pyszniejsze doznania smakowe. Konsumenci będą mogli cieszyć się nowym, ulepszonym smakiem ciastek Oreo wyłącznie na terenie Europy.
Dodatkowo, odmieniona została także szata graficzna opakowań Oreo, która nabrała bardziej nowoczesnego charakteru. Od teraz na przedzie widoczny jest odświeżony logotyp ze zdjęciem ciastka oraz informacja o zrównoważonym pozyskiwaniu kakao.
„Z wielką ekscytacją przedstawiamy nasze najsmaczniejsze Oreo ever. Fani Oreo zawsze są w centrum wszystkiego co robimy, dlatego nowa receptura pokazuje nasze zaangażowanie w udoskonalanie naszych produktów, aby sprostać zmieniającym się gustom konsumentów, pozostając jednocześnie wiernym dziedzictwu naszej marki. Mamy nadzieję, że konsumenci będą zadowoleni z tej zmiany.” – mówi Violaine Menard, Innovation Manager Oreo w Mondelēz International.
Wsparcie komunikacji w OOH
Od września 2024 nowa receptura ciastek OREO wspierana jest silną kampanią mediową zarówno w TV, digitalu, jak i przestrzeni miejskiej. W ramach komunikacji „Najsmaczniejsze Oreo ever” marka Oreo kontynuuje współpracę z artystą Vito Bambino, który będzie obecny w materiale FOOH promującym kampanię. Co więcej, 7 października w centrum Warszawy stanie wyjątkowa instalacja. Na pasażu Wiecha przez 2 tygodnie odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć wyjątkowy pomnik Oreo, informujący o nowej recepturze ciastek, celebrując tym samym kampanię „Najsmaczniejsze Oreo ever”.
Aby dotrzeć z informacją o nowościach do jak największej liczby konsumentów, marka zorganizuje także największy w historii sampling. Ciastek Oreo będzie można skosztować przy wspomnianym pomniku Oreo w centrum miasta, ale także w salonach Empik, kinach Helios oraz na stacjach benzynowych i poprzez e-commerce.
Silne wsparcie marketingowe
Do komunikacji renowacji Oreo wykorzystane zostaną media oraz kreatywne działania marketingowe w postaci m.in. spotów telewizyjnych oraz dedykowanej kampanii (D)OOH. Na ekranach w Warsaw Presidental Hotel, na Dworcu Warszawa Wschodnia i Poznań Główny oraz na wybranych przystankach komunikacji miejskiej pojawią się banery reklamowe. O komunikacji „Najsmaczniejszego Oreo ever” będzie można dowiedzieć się także z brandowanej przestrzeni w tunelu pod Rotundą w centrum Warszawy, która zawita w wyznaczonym miejscu na cały październik. Niestandardowym wsparciem kampanii OOH będzie aromamarketing o zapachu kakao właśnie w tunelu pod Rotundą oraz na przystankach w Łodzi/GOP.
Za produkcję spotów telewizyjnych odpowiedzialna jest agencja Saatchi & Saatchi Dusseldorf, a za ich adaptację Publicis Le Pont. Lokalizacją strategii i koncepcji kreatywnej kampanii oraz wdrożeniem działań niestandardowych: reklamy w tunelu pod Rotundą, a także pomnika Oreo zajęła się agencja Publicis Lion. Przygotowanie i przeprowadzenie samplingu prowadzi agencja AdValue. Za zakup mediów i strategię mediową odpowiada agencja Spark Foundry, a za działania PR agencja Big Picture.
Źródło: Mondelez Polska