logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Co decyduje o popularności cyfrowej reklamy zewnętrznej?

   20.05.2019, przeczytano 798 razy
ilustracjastrzałka

Jak pokazują najnowsze badania, wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną stale rosną i trend ten nadal będzie się utrzymywał. Według danych opublikowanych przez Magna i Zenith, w samych Stanach Zjednoczonych, między 2018 a 2021 przewiduje się wzrost wydatków o ponad 4 mld dolarów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-decyduje-o-popularnosci-cyfrowej-reklamy-zewnetrznej,382519,artykul.html

Wzrost wydatków przeznaczonych na reklamę zewnętrzną jest najlepszym dowodem na to, że DOOH jest coraz lepiej postrzeganym medium wśród reklamodawców i stanowi atrakcyjny kanał do komunikowania się z klientami. Dzięki nowym możliwościom, reklama OOH pozwala na wzbudzenie emocji i zaangażowanie odbiorcy, co przekłada się na lepszy i trwalszy odbiór treści.

Jakie czynniki wpływają na rosnący sukces medium OOH? Możemy wyróżnić trzy najważniejsze, które pokazują, dlaczego warto inwestować w reklamę zewnętrzną.

Dynamiczny przekaz

Aby zrozumieć możliwości reklamy OOH zwróćmy się w stronę zmian, jakie zaszły w tym medium w przeciągu kilku ostatnich lat. Wyklejane billboardowe reklamy są coraz częściej zastępowane treściami video. Przejście ze statycznej reklamy do ruchomego obrazu jest oczywiście największą, ale nie jedyną zmianą. Cyfrowe reklamy oprócz dynamicznych spotów oferują nam możliwość zdalnego zarządzania parametrami kampanii. Korzystając z interfejsu API, nie ma żadnych ograniczeń dotyczących sposobu kreowania treści wyświetlanych na cyfrowych ekranach OOH. Spoty wyświetlane na nośnikach mogą być dynamicznie dostosowywane do potrzeb kampanii. Zarządzanie emisją reklamy DOOH w czasie rzeczywistym daje nam m.in.: możliwość pobierania różnego rodzaju wpisów pojawiających się w mediach społecznościowych, wiadomości, a nawet informacji na temat kursów wymiany walut czy zmian w kursowaniu lotów bądź innych środków komunikacji.

Wygoda w zarządzaniu

Coraz więcej agencji reklamowych przechodzi na automatyzację w sposobie kupowania i sprzedawania mediów. Programowe kupowanie reklam wyświetlanych na cyfrowych ekranach jest nie tylko szybsze niż wcześniej ale wpływa również na wygodę i efektywność w kreowaniu kampanii. W praktyce oznacza to, że reklamodawca ma bardzo wiele możliwości w doborze miejsca i czasu wyświetlania spotów. Emisja kampanii DOOH oprócz geolokalizacji może być uzależniona również od wielu innych czynników  tj. pogoda, pora dnia, natężenie ruchu, natężenie alergenów w powietrzu itp. Co więcej, korzystanie z jednej platformy do planowania kampanii, oprócz możliwości zarządzania przebiegiem emisji wyświetlanych spotów, daje reklamodawcy dostęp do stałego monitoringu i wglądu w raporty z przebiegu kampanii.

Zwiększony zasięg

Dynamiczny spot i możliwość zdalnego zarządzania parametrami kampanii to nie wszystko. DOOH pozwala reklamodawcom wyjść ze swoją kampanią poza ramy cyfrowego ekranu. Świetnym sposobem na zwiększenie skuteczności kampanii jest cross cyfrowej reklamy zewnętrznej z urządzeniami mobilnymi. Takie połączenie pozwala na wzrost zaangażowania wśród odbiorców w odbiór prezentowanych na ekranie treści. Potwierdza to IAB, według którego użytkownicy mobilni są o 48% bardziej skłonni do angażowania się w odbiór reklamy pojawiającej się na telefonie, z którą mieli już wcześniej styczność na cyfrowym ekranie zewnętrznym. Nie chodzi bowiem tylko o to, jak żywą i interesującą kreację reklamodawca przedstawi odbiorcom na dużym ekranie ale również, jak wykorzysta możliwość przypomnienia odbiorcy o zauważonej przez niego reklamie w równolegle prowadzonej kampanii mobilnej.

DOOH, czyli medium przyszłości

Cyfrowa reklama zewnętrzna cały czas się rozwija, oferując reklamodawcom coraz to nowsze rozwiązania. Dowolność w planowaniu terminu uruchomienia kampanii bez wcześniejszej rezerwacji nośników oraz możliwość zdalnego zarządzania parametrami reklamy DOOH podczas jej trwania sprawia, że cyfrowy outdoor będzie zyskiwał coraz większą popularność i stanie się jeszcze chętniej wybieranym medium.    

Diana Polska
Marketing & PR Manager w MyLED

Źródło: MyLED

www.myled.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764