logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Najważniejsze trendy w druku 3D na 2022

  PR 25.01.2022, przeczytano 835 razy
ilustracjastrzałka
Emilio Juárez, Vice President, EMEA, 3D Printing, HP Inc.

Przerwane łańcuchy dostaw w ostatnich latach dla wielu firm były ogromnym wyzwaniem –  szczęśliwie druk 3D może pomóc tę sytuację rozwiązać. Co więcej, w  czasach coraz większej troski o środowisko druk 3D staje się  jednym z ważnych narzędzi, które pomagają zadbać o minimalizację zużycia zasobów naturalnych i obniżenie emisji CO2.   Co jeszcze? O najnowszych trendach w druku 3D opowiada Emilio Juárez, wiceprezes EMEA sekcji druku 3D w HP Inc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwazniejsze-trendy-w-druku-3d-na-2022,394530,artykul.html

I Rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju

Przedsiębiorstwa oraz konsumenci coraz częściej domagają się bardziej zrównoważonych produktów i opakowań, co ma wpływ na strategie związane z łańcuchem dostaw. Kiedy pod koniec 2020 roku HP przeprowadziło ankietę wśród decydentów, zajmujących się globalną produkcją cyfrową i drukiem 3D, przytłaczająca większość (89%) stwierdziła, że zmienia swoje modele biznesowe, a co najmniej 9 na 10 badało nowe, bardziej zrównoważone modele łańcucha dostaw. Druk 3D zapewnia bardziej zrównoważone metody produkcji, począwszy od zrównoważonego projektowania, które eliminuje zbędną wagę i odpady, a skończywszy na produkcji lokalnej, która prowadzi do zmniejszenia śladu węglowego.

Przykład wdrożenia: Decathlon

Decathlon używa technologii druku 3D HP w ADDLAB, firmowym laboratorium wytwarzania przyrostowego. Zakład produkuje części zamienne do produktów Decathlon, a także oferuje inne usługi, w tym projektowanie prototypów, walidację projektów i produkcję małych narzędzi. Od momentu zainstalowania dwóch drukarek HP Multi Jet Fusion w ADDLAB w 2016 roku, Decathlon może produkować funkcjonalne części o złożonych detalach w określonej skali, zwiększać wydajność, usprawniać procesy przepływu pracy i ukierunkowywać się na nowe zastosowania. Jednak przede wszystkim, firma obniżyła swój ślad węglowy, dzięki możliwości ponownego wykorzystania materiałów HP 3D.

Przykład wdrożenia: L'Oreal

L'Oréal, największa na świecie firma kosmetyczna, współpracuje z HP w celu zwiększenia elastyczności produkcji, stworzenia nowych opakowań i doświadczeń klientów, a także zapewnienia większej elastyczności w odpowiedzi na zmiany zwyczajów zakupowych konsumentów. Firma planuje wykorzystać cyfrową sieć produkcyjną HP w swoim globalnym łańcuchu dostaw, aby osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez wydajną produkcję części wtedy i tam, gdzie są one potrzebne.

II Nowa Era masowej personalizacji

Produkcja cyfrowa zrewolucjonizuje szereg dużych gałęzi przemysłu; będzie napędzać innowacje i stworzy nową wartość, szczególnie w branżach takich jak zdrowie i well-being, które obecnie czekają na rewolucję.

Wysoce spersonalizowany sektor zdrowia i wellness to branża, w której widzimy największy potencjał dużego wzrostu. Ludzie dążą i nadal będą dążyć do uzyskania lepszych efektów zdrowotnych w oparciu o indywidualne potrzeby. Na przykład, ortotyka i protetyka, to szybko rosnące możliwości dla produkcji przyrostowej, szczególnie w odniesieniu do masowej personalizacji.

Po drugie, jesteśmy szczególnie podekscytowani perspektywą zastosowania technologii addytywnych w masowej produkcji z metalu, biorąc pod uwagę, że jest to najszybciej rozwijający się segment tradycyjnego rynku druku 3D. Technologia HP Metal Jet umożliwia produkcję unikalnych, pełnowartościowych części, zastępując produkcję masową. Producenci samochodów, tacy jak Volkswagen i producenci sprzętu sportowego, jak na przykład Cobra Golf, coraz częściej wykorzystują technologie 3DP, takie jak metal binder jetting do produkcji elementów konstrukcyjnych i spersonalizowanych części.

Przykład wdrożenia: Arize

Obecnie współpracujemy z przemysłem zajmującym się ortotyką kończyn dolnych, aby zmienić status quo dzięki nowemu, kompleksowemu cyfrowemu rozwiązaniu ortotycznemu Arize, zapewniającemu wydajność i możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb, które nie są możliwe w tradycyjnych procesach produkcyjnych.

Przykład wdrożenia: Volkswagen

Volkswagen wykorzystuje części wyprodukowane w technologii HP Metal Jet do budowy słupka A w modelu T-Roc Cabriolet. Te części strukturalne przeszły pomyślnie certyfikację w testach zderzeniowych, a jednocześnie ważą prawie o połowę mniej niż konwencjonalne komponenty. We współpracy z klientami, w tym z firmą Volkswagen, kontynuujemy testy i wdrażanie zastosowań produkcyjnych. Ten trend prowadzi nas do opracowania szerszego komercyjnego systemu Metal Jet, który będzie dostępny w 2022 roku.

Przykład wdrożenia: LMI

Laser Modelling Israel (LMI), pionier w branży szybkiego projektowania prototypów, wykorzystuje technologię HP Multi Jet Fusion do produkcji skomplikowanych i realistycznych modeli drukowanych w 3D, które pomagają chirurgom i lekarzom w przeprowadzaniu skomplikowanych operacji.

Zastosowanie drukarek HP Multi Jet Fusion do produkcji prototypów przez LMI niesie wiele korzyści. Po pierwsze, drukowane części są niezwykle tanie, mogą być produkowane szybko i często. Kolejną zaletą jest materiał, z którego wykonany jest produkt końcowy, który można nie tylko pomalować na kolor skóry, ale także wysterylizować, dzięki czemu jest wystarczająco bezpieczny, aby umieścić go w pobliżu sal operacyjnych. Nieoceniona jest również dokładność - kontrola jakości w drukarce pomaga zminimalizować liczbę błędów i umożliwia łatwe oraz dokładne śledzenie postępu prac. Co więcej, technologia HP pozwala na wyprodukowanie modelu w jednym zestawie, co oznacza, że nie ma potrzeby drukowania wielu oddzielnych części.

Ponadto klienci, w tym SmileDirectClub w USA i Impress w Europie, nadal przesuwają granice w dziedzinie pielęgnacji jamy ustnej, wykorzystując druk 3D do wytwarzania wysoce spersonalizowanych produktów na skalę przemysłową.

 III Druk 3D jako sposób na innowacje w łańcuchach dostaw

W następstwie globalnej pandemii, firmy zaczynają opracowywać nowe strategie łańcucha dostaw, aby zabezpieczyć się przed jego przyszłymi przerwaniami, w tym zmiennymi cyklami globalnego handlu gospodarczego. Zaawansowane rozwiązania druku 3D mogą im pomóc w przyspieszeniu tej transformacji. Spodziewamy się, że branże będą zwracać uwagę na druk 3D, aby udoskonalić tradycyjne łańcuchy dostaw oraz uczynić je bardziej wydajnymi i elastycznymi. Oprócz nowych zastosowań, wierzymy, że pojawią się zupełnie nowe ekosystemy i partnerstwa, ponieważ firmy będą starały się dostarczać większą wartość klientom końcowym. Już teraz obserwujemy ten trend w branży konsumenckiej, przemysłowej, opieki zdrowotnej i motoryzacji.

Przykład wdrożenia: Nissan

Nissan wykorzystuje technologię druku 3D firmy HP, aby tchnąć życie w starsze samochody. Globalny producent samochodów produkuje na żądanie drukowane w 3D części zamienne do starszych modeli firmy, aby rozwiązać problem "długiego ogona" części zamiennych, których nie da się utrzymać przez dłuższy czas w tradycyjnych procesach produkcyjnych.

Przykład wdrożenia: L'Oreal

Oprócz realizacji celów związanych ze zrównoważonym rozwojem, firma L'Oréal wykorzystała technologię HP Multi Jet Fusion, aby szybko reagować na zmiany w swoich procesach produkcyjnych i liniach produkcyjnych. Firmy współpracowały nad szybkim zaprojektowaniem i zwiększeniem skali dużych ilości regulowanych "krążków", umożliwiających firmie L'Oréal przenoszenie, napełnianie i etykietowanie produktów z większą sprawnością, co pozwoliło na zmniejszenie kosztów o 33 procent i oszczędność czasu o 66 procent. Możliwość dostosowania krążków okazała się również cenna podczas pandemii COVID-19, zapewniając Grupie L'Oréal dodatkową elastyczność w reagowaniu na zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów.

Źródło: HP Inc Polska

www.hp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
Masz biznes w internecie? Na to przygotuj się w 2023 roku
- Wprowadzenie Google Analytics 4, korzystanie ze sztucznej inteligencji i oczekiwanie zmian w plikach cookie – to tylko niektóre najważniejsze zmiany jakie czekają na marketingowców i użytkowników w sieci. Jakie są internetowe trendy na 2023 rok? Co się zmieni i na co zwrócić uwagę - wymienia Łukasz Iwanek, CEO Agencji...
Siedziba firmy Bayer po udanej modernizacji
Międzynarodowa firma Bayer, działająca w obszarach ochrony zdrowia i produkcji żywności, zdecydowała się na zmodernizowanie swojej warszawskiej siedziby przy Al. Jerozolimskich. Decyzja podyktowana była potrzebą zwiększenia komfortu obecnych pracowników, jak i atrakcyjności biura dla nowych talentów – a wszystko zgodnie z założeniami zrównoważonego...
4 najcięższe grzechy UX
UX to coś więcej niż dobrze rozmieszczone przyciski i odpowiednio skonstruowana nawigacja. Każdy ambitny projektant będzie dążył nie tylko do stworzenia dobrze wyglądającego UI, ale do produktu, który przy całej swojej atrakcyjności wizualnej, w kilku krokach doprowadzi użytkownika do celu. Dlaczego więc niektóre popularne aplikacje nie do końca dbają o...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764