logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najwięcej odsłon w sieci pochodzi z dużych miast

  PR 20.04.2018, przeczytano 903 razy

Z najnowszych danych Gemiusa wynika, że im większe miasto, tym większa liczba odsłon w sieci wykonywanych przez użytkowników. Więcej ciekawostek o tym, jak Polacy korzystali z internetu w minionym miesiącu, przeczytasz w najnowszej analizie Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwiecej-odslon-w-sieci-pochodzi-z-duzych-miast,36240,artykul.html

Analiza zachowania internautów w marcu pokazała, że użytkownicy sieci z miast liczących ponad 500 tys. mieszkańców są najbardziej aktywni online (średnio w miesiącu wygenerowali najwięcej odsłon w przeliczeniu na użytkownika). Tendencja ta jest szczególnie widoczna w przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów, zarówno używanych w domu, jak i w pracy. Co ciekawe, nie widać jej w analizie sposobu przeglądania stron WWW za pomocą urządzeń przenośnych. Mieszkańcy wsi wykonują średnio 863 odsłony miesięcznie, podczas gdy w przypadku internautów z miast powyżej 500 tys. – 1031 odsłon (źródło: badanie Gemius/PBI, marzec 2018).

ilustracjastrzałka

Okres przedświąteczny z dala od internetu

Jak pokazują dane Gemiusa, w okresie bezpośrednio poprzedzającym Wielkanoc internauci byli skupieni na innych czynnościach niż przeglądanie stron WWW, o czym świadczy mniejszy ruch w sieci. W Wielki Czwartek kobiety wykonały o 2,7 razy, a mężczyźni o 3,5 razy mniej odsłon w internecie niż w pozostałe czwartki analizowanego miesiąca. W Wielki Piątek było to odpowiednio prawie 2 razy mniej odsłon w przypadku pań, oraz 2,6 razy mniej odsłon w przypadku panów. Z danych wynika też, że świąteczna sobota była dniem, w którym Polacy poświęcili na surfowanie po sieci najmniej czasu w porównaniu z pozostałymi dniami w marcu 2018 roku. Czas spędzony tego dnia w sieci wyniósł bowiem 1 godz. 32 min. (średni czas spędzony w sieci przez użytkownika).

ilustracjastrzałka

Tylko za pomocą mobile

Z analizy marcowych trendów w sieci wynika, że 38 proc. użytkowników skorzystało z internetu tylko za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dla porównania co czwarty internauta (24 proc.) przeglądał strony WWW na ekranie komputera osobistego lub laptopa.

ilustracjastrzałka

W marcu z internetu korzystało 28,2 mln Polaków, w tym 13,8 mln kobiet oraz 14,4 mln mężczyzn. Internauci wygenerowali łącznie 57,7 mld odsłon.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764