logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najwięksi reklamodawcy w telewizji: farmacja na czele

  PR 28.08.2017, przeczytano 1979 razy
ilustracjastrzałka

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszej połowie 2017 roku otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, za nim plasuje się Polpharma – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Na ostatnim stopniu podium znajduje się przedstawiciel sektora FMCG – Unilever. W porównaniu z rankingiem obejmującym analogiczny okres w poprzednim roku zabrakło w tegorocznym zestawieniu T-Mobile, które zanotowało spadek aktywności o 18%. Do grona TOP 10 dołączyło natomiast PepsiCo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwieksi-reklamodawcy-w-telewizji%3A-farmacja-na-czele,33531,artykul.html

Wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zestawieniu zwiększyli swoją aktywność w telewizji w porównaniu rok do roku. Największy wzrost zanotowały US Pharmacia Inc. i Polpharma, odpowiednio o 30% i 28%. Nie zagroziło to jednak pozycji Aflofarmu, który zanotował ponad dwukrotnie wyższy GRP w pierwszej połowie tego roku niż znajdująca się za nim Polpharma.

ilustracjastrzałka

- W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są: farmacja i FMCG. Zwiększona aktywność tej pierwszej może wynikać z długo zapowiadanej już ustawy mającej na celu ograniczenie reklamy preparatów farmaceutycznych. Jeżeli US Pharmacia Inc. utrzyma dynamikę wzrostu w drugiej połowie roku, jest szansa, że podium obejmujące cały 2017 roku przypadnie tylko tej kategorii – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble i PepsiCo.

- Większość reklamodawców przesunęło się w rankingu o jedną pozycję w górę lub w dół, co jest efektem niewielkich zmian w ilości wygenerowanych przez ich marki GRP – dodaje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

W TOP 10 uplasował się także przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który zanotował wzrost aktywności o 10% w porównaniu rok do roku. W zestawieniu najaktywniejszych reklamodawców w telewizji utrzymał się jeden telekom – Orange S.A.

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764