logo
WIADOMOŚCI

Największa w historii edycja konkursu Braunprize

Mateusz Zawiślak  PR 09.07.2018, przeczytano 172 razy
ilustracjastrzałka

3087 zgłoszeń oznacza, że tegoroczna edycja konkursu BraunPrize będzie największą w jego 50-letniej historii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwieksza-w-historii-edycja-konkursu-braunprize,37169,artykul.html

Konkurs BraunPrize, który odbywa się co trzy lata, jest świętem kreatywności i pomysłowości. Tegoroczne motto „Design for What Matters”, podkreśla wpływ wzornictwa przemysłowego na  poprawę jakości życia oraz to jak ważną rolę odgrywa w rozwiązywaniu problemów na całym świecie. Od 1968 r. BraunPrize pozwala młodym utalentowanym projektantom i szkołom designu zaprezentować się od najlepszej strony, a liczni uczestnicy tegorocznej edycji pochodzą z ponad 20 państw.

Tegoroczna edycja BraunPrize zachęca kreatywne umysły do skupienia się na projektach, które naprawdę mają znaczenie w nowoczesnym, coraz bardziej skomplikowanym świecie. Proponowane koncepcje mogą dostarczać rozwiązań, które dotyczą globalnych problemów, ale także prostych sposobów na usprawnienie codziennego życie. Nagroda zostanie przyznana wyjątkowym pomysłom i produktom w dwóch lub trzech wymiarach, w tym projektom interaktywnym, które powinny nieść obietnicę postępu i rozwoju.

Erwin Braun, zainspirowany intuicyjnym wzornictwem oraz technologią wykorzystywaną na co dzień, zorganizował pierwszy konkurs BraunPrize w 1968 r. W czasach kiedy mało kto uświadamiał sobie korzyści płynące z dobrego wzornictwa przemysłowego, BraunPrize był pierwszym międzynarodowym konkursem w Niemczech, który promował rolę wzornictwa przemysłowego i pomysły młodych projektantów. Duży zespół projektowy pod kierunkiem Olivera Grabesa, globalnego dyrektora ds. wzornictwa, kontynuuje tradycje innowacji i dobrego designu: „Dzisiejsze wzornictwo musi spełniać znacznie wyższe standardy, niż kiedykolwiek przedtem, subtelnie integrując skomplikowane technologie z ludzkim życiem”, mówi Grabes.

Na 50. rocznicę konkursu w jury zasiądą czołowi eksperci w dziedzinie wzornictwa i technologii:

  • Rosario Costa | starszy dyrektor ds. wzornictwa, The LEGO Group, Dania. Podczas 20-letniej kariery w The LEGO Group Rosario rekrutowała nowe talenty i kierowała zespołami projektowymi, wspierając  innowacje, wsłuchując się w głos klientów oraz tworząc koncepcje, które zapewniają wyjątkowe doświadczenia dzieciomi rodzicom na całym świecie.
  • Alexandra Deschamps-Sonsino | Designer, konsultant, ekspert w dziedzinie IoT i założyciella Good Night Lamp, Londyn, Wielka Brytania. Alexandra, wychowana między Paryżem, Bliskim Wschodem i Kanadą, zawsze patrzyła na świat przez pryzmat wielokulturowości. Mieszkała i pracowała w Amsterdamie, aż w 2007 r. przeniosła się do Londynu, aby założyć Tinker London, pierwszego brytyjskiego dystrybutora Arduino. Jako dyrektor generalny rozwinęła działalność firmy, oferując usługi projektowania produktów międzynarodowym klientom. Od 2011 r. jest niezależnym konsultantem w dziedzinie „Internetu Rzeczy” (IoT) i pomaga klientom zrozumieć nowy świat produktów połączonych siecią. Alexandra zajęła pierwsze miejsce na liście 100 osób mających największy wpływ na Internet rzeczy (Postscapes, 2016).
  • Oliver Grabes | Dyrektor Braun Design i P&G Grooming ID, przewodniczący BraunPrize. Oliver, zaintrygowany możliwością ponownego połączenia marki z jej, słynnymi na cały świat, tradycjami wzorniczymi, dołączył do P&G w 2009 r. jako dyrektor Braun Design. Pod jego kierownictwem zespół projektowy stworzył strategię „Past Forward”, wprowadzając nowoczesne i innowacyjne produkty, które stawiają na pierwszym miejscu kluczowe wartości Braun, takie jak prostota, jakość oraz dobry design. Szeroka gama produktów zaprojektowanych według tej filozofii przyniosła pasmo globalnych sukcesów i została wyróżniona rekordową liczbą międzynarodowych nagród wzorniczych, pozycjonujących markę . Oliver skupia się na upraszczaniu sposobu, w jaki ludzie wchodzą w interakcje z produktami i systemami w coraz bardziej skomplikowanym, współczesnym świecie.
  • Lidan Liu | wspólnik designaffairs China, dyrektor generalny iMonkey Technology. Lidan Liu jest wspólnikiem designaffairs China, założycielką i dyrektorem generalnym iMonkey Technology. Wykłada również wzornictwo przemysłowe w College of Design and Innovation na Uniwersytecie Tongji, tym samym wypełnia lukę pomiędzy światem akademickim a światem przemysłu, wzbogacając program nauki projektowania o spotkania z uznanymi liderami branży, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami. Lidan jest zwolennikiem projektowania autentycznego, czyli projektowania który szuka odpowiedzi.
  • Stefan Schamberg | dyrektor ds. badań rozwoju w Global Braun i dyrektor zarządzający ds. badań i rozwoju w Procter & Gamble, Kronberg, Niemcy. Stefan Schamberg rozpoczął karierę w Braun i pracuje w Procter & Gamble już od 32 lat. Jest doświadczonym liderem prac badawczo-rozwojowych i prawdziwym ekspertem w dziedzinie projektowania szerokiej gamy artykułów gospodarstwa domowego, elektroniki i urządzeń podłączonych do sieci. Kieruje globalnymi zespołami badawczo-rozwojowymi dla marek Braun i Venus. Ponadto odpowiada za dział R&D Global Capability Organization koncernu P&G w zakresie technologii i platform urządzeń. Stefan Schamberg reprezentuje pion badawczo-rozwojowy w niemieckiej Radzie Dyrektorów P&G i pełni funkcję kierownika obiektu w Niemieckim Centrum Innowacji.
  • Duy Phong Vu | globalny dyrektor ds. designu, De’Longhi Braun Household. Urodzony w Wietnamie Duy Phong Vu jest mistrzem języka designu. Jako kreatywny duch, który od 20 lat wnosi wielki wkład w historię sukcesów Braun Household, jest głosem stojącym za czystymi liniami definiującymi markę Braun, łączącym płynność z funkcjonalnością domowych urządzeń. Phong i jego zespół zdobyli już ponad sto międzynarodowych nagród wzorniczych, wśród nich prestiżową Good Design Award, iF Design Award, Red Dot Award oraz German Design Award, a ponadto zostali wybrani Designerskim Zespołem Roku 2016 przez Plus X.

Międzynarodowe jury spotkało się w czerwcu, aby ocenić zgłoszenia konkursowe z całego świat i wybrać kandydatów do nagrody głównej, specjalnych wyróżnień oraz nagrody ekologicznej. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni we wrześniu tego roku podczas ceremonii wręczenia nagród BraunPrize w Kronbergu.

Źródło: Braun

www.braunprize.org/en

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Śląska Rzecz: Laureaci 13. edycji Konkursu w Galerii Signs.pl
- Po co w komu wzornictwo? Po co w ogóle brać udział w konkursie? Ponieważ nagrody i nominacje to potwierdzenie najwyższej jakości, a także certyfikat dbałości o ludzi – widzów, klientów, mieszkańców… – zauważyła Ewa Gołębiowska, dyrektorka Zamku Cieszyn, w którym po raz 13. wręczono nagrody w konkursie „Śląska Rzecz”.
Tofu Studio z nagrodą Miasta Gdańska i nominacjami w konkursie im. Josepha Bindera
TOFU Studio w ubiegłą niedzielę odebrało z rąk Prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza, nagrodę Miasta Gdańska za Promocję Kultury Gdańska im. Martina Opitza za 2017 rok. Prace gdańskiego studia zostały również zauważone i nominowane do jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów projektowych: Joseph Binder Award 2018.
Konkurs Biuletynów Firmowych: Ostatni tydzień na zgłaszanie prac
Wprowadzenie całkowitej poufności danych zawartych w zgłaszanych pracach oraz trzech nowych kategorii konkursowych to najważniejsze zmiany w 18. edycji Konkursu Biuletynów Firmowych. Udział w Konkursie niezmiennie jest bezpłatny.
Kampania „Otwórz się na…” realizowana dla Porta KMI Poland, największego producenta drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, otrzymała nominację w Konkursie Marketingu „Golden Arrow” w kategorii „Kampania zintegrowana BtoC”. Za koncepcję, przygotowanie i realizację kampanii na rzecz Porty odpowiadała agencja CIA-Content Impact Agency.
IAB Polska i SGH: Konkurs na pracę dyplomową z e-marketingu
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa zapraszają do udziału w szóstej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. Nagrodami w DIMAQ UNI są studia podyplomowe na SGH, udział w Akademii DIMAQ oraz płatne praktyki zawodowe.
 
wtorek 17.07.2018, 116 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone