logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Największa w historii edycja konkursu Braunprize

  PR 09.07.2018, przeczytano 993 razy
ilustracjastrzałka

3087 zgłoszeń oznacza, że tegoroczna edycja konkursu BraunPrize będzie największą w jego 50-letniej historii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwieksza-w-historii-edycja-konkursu-braunprize,37169,artykul.html

Konkurs BraunPrize, który odbywa się co trzy lata, jest świętem kreatywności i pomysłowości. Tegoroczne motto „Design for What Matters”, podkreśla wpływ wzornictwa przemysłowego na  poprawę jakości życia oraz to jak ważną rolę odgrywa w rozwiązywaniu problemów na całym świecie. Od 1968 r. BraunPrize pozwala młodym utalentowanym projektantom i szkołom designu zaprezentować się od najlepszej strony, a liczni uczestnicy tegorocznej edycji pochodzą z ponad 20 państw.

Tegoroczna edycja BraunPrize zachęca kreatywne umysły do skupienia się na projektach, które naprawdę mają znaczenie w nowoczesnym, coraz bardziej skomplikowanym świecie. Proponowane koncepcje mogą dostarczać rozwiązań, które dotyczą globalnych problemów, ale także prostych sposobów na usprawnienie codziennego życie. Nagroda zostanie przyznana wyjątkowym pomysłom i produktom w dwóch lub trzech wymiarach, w tym projektom interaktywnym, które powinny nieść obietnicę postępu i rozwoju.

Erwin Braun, zainspirowany intuicyjnym wzornictwem oraz technologią wykorzystywaną na co dzień, zorganizował pierwszy konkurs BraunPrize w 1968 r. W czasach kiedy mało kto uświadamiał sobie korzyści płynące z dobrego wzornictwa przemysłowego, BraunPrize był pierwszym międzynarodowym konkursem w Niemczech, który promował rolę wzornictwa przemysłowego i pomysły młodych projektantów. Duży zespół projektowy pod kierunkiem Olivera Grabesa, globalnego dyrektora ds. wzornictwa, kontynuuje tradycje innowacji i dobrego designu: „Dzisiejsze wzornictwo musi spełniać znacznie wyższe standardy, niż kiedykolwiek przedtem, subtelnie integrując skomplikowane technologie z ludzkim życiem”, mówi Grabes.

Na 50. rocznicę konkursu w jury zasiądą czołowi eksperci w dziedzinie wzornictwa i technologii:

  • Rosario Costa | starszy dyrektor ds. wzornictwa, The LEGO Group, Dania. Podczas 20-letniej kariery w The LEGO Group Rosario rekrutowała nowe talenty i kierowała zespołami projektowymi, wspierając  innowacje, wsłuchując się w głos klientów oraz tworząc koncepcje, które zapewniają wyjątkowe doświadczenia dzieciomi rodzicom na całym świecie.
  • Alexandra Deschamps-Sonsino | Designer, konsultant, ekspert w dziedzinie IoT i założyciella Good Night Lamp, Londyn, Wielka Brytania. Alexandra, wychowana między Paryżem, Bliskim Wschodem i Kanadą, zawsze patrzyła na świat przez pryzmat wielokulturowości. Mieszkała i pracowała w Amsterdamie, aż w 2007 r. przeniosła się do Londynu, aby założyć Tinker London, pierwszego brytyjskiego dystrybutora Arduino. Jako dyrektor generalny rozwinęła działalność firmy, oferując usługi projektowania produktów międzynarodowym klientom. Od 2011 r. jest niezależnym konsultantem w dziedzinie „Internetu Rzeczy” (IoT) i pomaga klientom zrozumieć nowy świat produktów połączonych siecią. Alexandra zajęła pierwsze miejsce na liście 100 osób mających największy wpływ na Internet rzeczy (Postscapes, 2016).
  • Oliver Grabes | Dyrektor Braun Design i P&G Grooming ID, przewodniczący BraunPrize. Oliver, zaintrygowany możliwością ponownego połączenia marki z jej, słynnymi na cały świat, tradycjami wzorniczymi, dołączył do P&G w 2009 r. jako dyrektor Braun Design. Pod jego kierownictwem zespół projektowy stworzył strategię „Past Forward”, wprowadzając nowoczesne i innowacyjne produkty, które stawiają na pierwszym miejscu kluczowe wartości Braun, takie jak prostota, jakość oraz dobry design. Szeroka gama produktów zaprojektowanych według tej filozofii przyniosła pasmo globalnych sukcesów i została wyróżniona rekordową liczbą międzynarodowych nagród wzorniczych, pozycjonujących markę . Oliver skupia się na upraszczaniu sposobu, w jaki ludzie wchodzą w interakcje z produktami i systemami w coraz bardziej skomplikowanym, współczesnym świecie.
  • Lidan Liu | wspólnik designaffairs China, dyrektor generalny iMonkey Technology. Lidan Liu jest wspólnikiem designaffairs China, założycielką i dyrektorem generalnym iMonkey Technology. Wykłada również wzornictwo przemysłowe w College of Design and Innovation na Uniwersytecie Tongji, tym samym wypełnia lukę pomiędzy światem akademickim a światem przemysłu, wzbogacając program nauki projektowania o spotkania z uznanymi liderami branży, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami. Lidan jest zwolennikiem projektowania autentycznego, czyli projektowania który szuka odpowiedzi.
  • Stefan Schamberg | dyrektor ds. badań rozwoju w Global Braun i dyrektor zarządzający ds. badań i rozwoju w Procter & Gamble, Kronberg, Niemcy. Stefan Schamberg rozpoczął karierę w Braun i pracuje w Procter & Gamble już od 32 lat. Jest doświadczonym liderem prac badawczo-rozwojowych i prawdziwym ekspertem w dziedzinie projektowania szerokiej gamy artykułów gospodarstwa domowego, elektroniki i urządzeń podłączonych do sieci. Kieruje globalnymi zespołami badawczo-rozwojowymi dla marek Braun i Venus. Ponadto odpowiada za dział R&D Global Capability Organization koncernu P&G w zakresie technologii i platform urządzeń. Stefan Schamberg reprezentuje pion badawczo-rozwojowy w niemieckiej Radzie Dyrektorów P&G i pełni funkcję kierownika obiektu w Niemieckim Centrum Innowacji.
  • Duy Phong Vu | globalny dyrektor ds. designu, De’Longhi Braun Household. Urodzony w Wietnamie Duy Phong Vu jest mistrzem języka designu. Jako kreatywny duch, który od 20 lat wnosi wielki wkład w historię sukcesów Braun Household, jest głosem stojącym za czystymi liniami definiującymi markę Braun, łączącym płynność z funkcjonalnością domowych urządzeń. Phong i jego zespół zdobyli już ponad sto międzynarodowych nagród wzorniczych, wśród nich prestiżową Good Design Award, iF Design Award, Red Dot Award oraz German Design Award, a ponadto zostali wybrani Designerskim Zespołem Roku 2016 przez Plus X.

Międzynarodowe jury spotkało się w czerwcu, aby ocenić zgłoszenia konkursowe z całego świat i wybrać kandydatów do nagrody głównej, specjalnych wyróżnień oraz nagrody ekologicznej. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni we wrześniu tego roku podczas ceremonii wręczenia nagród BraunPrize w Kronbergu.

Źródło: Braun

www.braunprize.org/en

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764