logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Największy raport o SEO i Content Marketingu w polskim e-commerce

  PR 08.05.2025, przeczytano 405 razy
ilustracja

Prawie 150 stron danych, analiz i komentarzy. 1000 sklepów e-commerce, 200 decydentów, 13 ekspertów Harbingers i dziesiątki partnerów branżowych.... 8.05.2025 oficjalnie swoją premierę ma raport E-commerce 2025: Prognozy przychodów z SEO i Content Marketingu w dobie AI — największe opracowanie o roli treści i widoczności w rozwoju sklepów internetowych w Polsce. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najwiekszy-raport-o-seo-i-content-marketingu-w-polskim-e-commerce,408703,artykul.html

7 maja odbyła się jego prapremiera podczas śniadania prasowo-biznesowego w Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie, z udziałem dziennikarzy, przedstawicieli topowych marek oraz ekspertów branży.

To pierwsze tak szeroko zakrojone badanie, które łączy dane z narzędzi Ahrefs, Similarweb, Senuto i autorskich analiz Harbingers z jakościowym badaniem CATI przeprowadzonym przez Openfield wśród ponad 200 decydentów polskiego e-commerce.

Raport analizuje nie tylko aktualny stan rynku, ale też odpowiada na pytanie: kto będzie rósł w 2025 roku, a kto może stracić pozycję w wynikach wyszukiwania?

ilustracjastrzałka

Wśród kluczowych wniosków:

  • 44,56% całkowitego ruchu pochodzi z kanału organicznego – najwięcej spośród wszystkich źródeł.
  • Niespełna 30% (295 sklepów) - tylko tyle odnotowało wzrost udziału wizyt z kanału Organic rok do roku.
  • Polskie sklepy tracą miesięcznie aż 9,5 mln wizyt przez nieefektywny, niedostosowany do potrzeb odbiorców content. Oznacza to ogromny, niewykorzystany potencjał przychodowy! W rzeczywistości ponad 100 tysięcy stron contentowych w analizowanych sklepach nie generuje żadnego ruchu.
  • Głównym wyzwaniem dla e-commerce jest utrzymanie wysokiej jakości treści, na co wskazuje na to 38% firm, które często publikują zbyt krótkie, powierzchowne lub powielane materiały, nieodpowiadające realnym oczekiwaniom użytkowników. 
  • Zaledwie 16,9% firm skutecznie wdraża sztuczną inteligencję w procesach Content Marketingowych, co powoduje, że znaczna większość sklepów pozostaje w tyle za konkurencją.
  • Blisko 38% e-commerce w Polsce nie pojawia się w rekomendacjach generowanych przez AI, tracąc tym samym nowe, kluczowe źródło ruchu i przewagi konkurencyjnej.

ilustracjastrzałka

Raport zawiera m.in.:

  • benchmarki i rankingi TOP e-commerce,
  • dane o widoczności, ruchu i potencjale wzrostu przychodów,
  • analizy obecności marek w AI Overviews.

Nad raportem pracowano przez ponad 4 miesiące.

Źródło: Harbingers

harbingers.io

Dodatkowe informacje:

Komentarzy eksperckich, udzielili:
Wojciech Juszczak – Baltic Company / Puder i Krem, Paweł Grzebyk – Sensu, Mariusz Serafin – Lancerto / Próchnik 1948, Konrad Moryń – Empik, Maciej Maj – Openfield, Barbara Żywioł – Openfield, Despina Gavoyannis – Ahrefs, Adam Skrzypek – Senuto, Baruch Toledano – Similarweb, Tomasz Kwiatkowski – sklepOpon.com, Stanisław Michalik – Mood Scent Bar, Piotr Markowski – SypialniaPlus, Magdalena Matela – Wialan, Łukasz Brzostek – Techem, Jakub Stępski – KABAK, Borys Skraba – Strix, Urszula Kozłowska – ecol-unicon, Marcin Piwowarczyk – Ergonode, Jacek Krajl – Grupa Neuca, Jolanta Tkaczyk – Akademia Leona Koźmińskiego, Tomasz Maćkowiak – Sportano, Kasia Kozłowska – Packhelp, Mateusz Józefowski – Tpay, Ewa Opach – IAB Polska, Wojciech Popiela – Collegium Da Vinci, Adam Skiba – RYOBI, Paulina Maludy – Olini.pl, Paweł Harasimowicz – BasicLab Dermocosmetics, Anna Staniszewska – Yope, Jakub Gierszyński – Grupa POLMED S.A., Artur Iwański – Philips.

Partnerzy strategiczni:
Ahrefs, Openfield, Senuto, Similarweb.

Partnerzy merytoryczni:
Empik, Tpay, DIMAQ, Baltic Company, Kozminski University, KUŹNIA, Online Marketing Magazyn, Collegium Da Vinci, Strix, Ergonode.

Partnerzy medialni: Rzeczpospolita oraz rp.pl

Zespół Harbingers zaangażował w projekt swoich 13 ekspertów SEO, analityków, strategów i content managerów: Kornel Dulęba, Filip Krasiński, Piotr Michalak, Sandra Kluza, Patrycja Kranc, Martyna Wawrzusiszyn, Joanna Szklarczyk, Piotr Kalsztyn, Wiktoria Pinas, Jakub Siwiec, Albert Hołda, Jakub Kękuś, Marcin Wątroba.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEMbook 2025, czyli najnowsze trendy w SEO i PPC
Search Ads 360, Allegro, Meta Ads czy wizytówki Google – to m.in. narzędzia, które wraz z algorytmami dynamicznie zmieniają marketing w wyszukiwarkach. W jaki sposób wykorzystać galopujące zmiany? Jak unikać pułapek błyskawicznie rozwijających się algorytmów i czerpać maksymalne korzyści z AI i automatyzacji? Nowe strategie, świeże podejścia, błyskotliwe...
Targi w Polsce w 2024 roku: kondycja branży targowej w raporcie PIPT
Branża targowa w Polsce umacnia swoją pozycję – wynika z raportu „Targi w Polsce w 2024 roku”, przygotowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego (PIPT). W minionym roku branża zanotowała wzrost, zarówno jeśli chodzi o liczbę wydarzeń, zwiedzających, jak i o liczbę wystawców.
Majowe wydanie Werbe!PUNKT
Najnowsze, trzecie wydanie magazynu Werbe!PUNKT jest już w dystrybucji i trafia bezpośrednio do dystrybutorów artykułów promocyjnych na rynku niemieckojęzycznym.
Connected TV bez tajemnic – poradnik reklamy CTV
Co drugie mieszkanie w Polsce wyposażone jest w telewizor podłączony do internetu. Urządzenie, które użytkownikom daje dostęp do treści telewizyjnych, ale też wideo na żądanie, aplikacji czy streamingu muzyki dla branży reklamowej jest nowym, dynamicznie rosnącym ekosystemem reklamowym. Szacunki mówią, że na reklamę w środowisku CTV marketerzy w Polsce wydają...
Raport Adlook: Targetowanie demograficzne nie działa
Adlook, globalna firma technologiczna specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu reklamy cyfrowej, opublikowała raport, który rzuca światło na fundamentalne problemy związane z targetowaniem demograficznym w kampaniach reklamowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764