
Prawie 150 stron danych, analiz i komentarzy. 1000 sklepów e-commerce, 200 decydentów, 13 ekspertów Harbingers i dziesiątki partnerów branżowych.... 8.05.2025 oficjalnie swoją premierę ma raport E-commerce 2025: Prognozy przychodów z SEO i Content Marketingu w dobie AI — największe opracowanie o roli treści i widoczności w rozwoju sklepów internetowych w Polsce.
7 maja odbyła się jego prapremiera podczas śniadania prasowo-biznesowego w Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie, z udziałem dziennikarzy, przedstawicieli topowych marek oraz ekspertów branży.
To pierwsze tak szeroko zakrojone badanie, które łączy dane z narzędzi Ahrefs, Similarweb, Senuto i autorskich analiz Harbingers z jakościowym badaniem CATI przeprowadzonym przez Openfield wśród ponad 200 decydentów polskiego e-commerce.
Raport analizuje nie tylko aktualny stan rynku, ale też odpowiada na pytanie: kto będzie rósł w 2025 roku, a kto może stracić pozycję w wynikach wyszukiwania?
Wśród kluczowych wniosków:
- 44,56% całkowitego ruchu pochodzi z kanału organicznego – najwięcej spośród wszystkich źródeł.
- Niespełna 30% (295 sklepów) - tylko tyle odnotowało wzrost udziału wizyt z kanału Organic rok do roku.
- Polskie sklepy tracą miesięcznie aż 9,5 mln wizyt przez nieefektywny, niedostosowany do potrzeb odbiorców content. Oznacza to ogromny, niewykorzystany potencjał przychodowy! W rzeczywistości ponad 100 tysięcy stron contentowych w analizowanych sklepach nie generuje żadnego ruchu.
- Głównym wyzwaniem dla e-commerce jest utrzymanie wysokiej jakości treści, na co wskazuje na to 38% firm, które często publikują zbyt krótkie, powierzchowne lub powielane materiały, nieodpowiadające realnym oczekiwaniom użytkowników.
- Zaledwie 16,9% firm skutecznie wdraża sztuczną inteligencję w procesach Content Marketingowych, co powoduje, że znaczna większość sklepów pozostaje w tyle za konkurencją.
- Blisko 38% e-commerce w Polsce nie pojawia się w rekomendacjach generowanych przez AI, tracąc tym samym nowe, kluczowe źródło ruchu i przewagi konkurencyjnej.
Raport zawiera m.in.:
- benchmarki i rankingi TOP e-commerce,
- dane o widoczności, ruchu i potencjale wzrostu przychodów,
- analizy obecności marek w AI Overviews.
Nad raportem pracowano przez ponad 4 miesiące.
- 8 maja raport w pełnej wersji trafia do szerszej publiczności i jest dostępny online po rejestracji: https://raport.harbingers.io/ecommerce-cm-seo-25
Źródło: Harbingers