logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Naklejki w alfabecie Braille’a eksponatem na wystawie dizajnu

  PR 15.08.2017, przeczytano 767 razy
ilustracjastrzałka

Do 22 października na Zamku Cieszyn można zobaczyć wystawę „Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?”. Zebrane projekty stanowią przykłady zastosowania w praktyce założeń ekonomii cyrkularnej w odniesieniu do odpadów. Wśród polskich projektów znalazły się między innymi naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, będące częścią programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” firmy ENERIS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/naklejki-w-alfabecie-braille%E2%80%99a-eksponatem-na-wystawie-dizajnu,33406,artykul.html

Zainagurowana 11 sierpnia wystawa jest głównym punktem kolejnej edycji wydarzenia kulturalnego „Dizajn w przestrzeni publicznej”, organizowanego od kilku lat przez Zamek Cieszyn. Odwiedzający wystawę będą mieli okazję zapoznać się z polskimi oraz zagranicznymi przykładami zastosowań idei odzysku, recyklingu oraz upcyclingu.

— Wybór projektów prezentowanych na wystawie jest bardzo przekrojowy. Staraliśmy się pokazać pomysły, które każdy z nas może zastosować już teraz w swoim domu i otoczeniu, takie jak kompostowniki balkonowe i sąsiedzkie. Ważne dla nas było również pokazanie projektów systemowych, jak naklejki programu „Segreguję – nie widzę przeszkód”, ponieważ problem śmieci dotyka nas na każdym poziomie – nie tylko w domu, ale również w przestrzeni miejskiej. Wystawa oraz towarzyszące jej wydarzenia skierowane są do wszystkich – projektantów, urzędników, przedsiębiorców, a także najmłodszych — powiedziała Katarzyna Dorda, jedna z kuratorek wystawy "Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?"

Wystawa będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych w budynku A, w Oranżerii Zamku Cieszyn, do 22 października. Wśród wydarzeń towarzyszących wystawie organizatorzy zaplanowali między innymi warsztaty muzyczne, pokazy sztuki kulinarnej oraz konferencję poświęconą tematyce ekonomii cyrkularnej.

Naklejki w alfabecie Braille’a z recyklingu

Naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, prezentowane podczas wystawy jako jedna z polskich praktyk, są pierwszą tego typu inicjatywą nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Jej autorem jest ENERIS, firma z branży komunalnej, która wyszła z  inicjatywą stworzenia oznaczeń na pojemniki zgodnych z zasadami projektowania uniwersalnego, czyli przyjaznego dla wszystkich, niezależnie od stanu zdrowia. Każda z frakcji - bioodpady, papier, szkło, plastik, baterie i odpady zmieszane jest jednoznacznie opisana w alfabecie Braille’a, posiada czytelny piktogram i wersję kontrastową ułatwiającą odbiór osobom niewidomym, niedowidzącym oraz starszym.

Naklejki są jednak nie tylko innowacją wspierającą osoby niewidome w samodzielnym segregowaniu odpadów. Projekt stanowi również przykład tego, jak w praktyce działa obieg zamknięty. Każda z naklejek jest bowiem wykonywana z PET pochodzącego w 100% z recyklingu. Oznaczenia są potwierdzeniem tego, że z odzyskanych surowców mogą powstawać wysokojakościowe produkty, spełniające najwyższe normy użytkowania. 

Tylko przez sześć miesięcy trwania programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” naklejkami w alfabecie Braille’a zostało oznaczonych ponad 2 tysiące pojemników na różne frakcje odpadów w około 40 miejscowościach.

Źródło: ENERIS

www.grupa-eneris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764