logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Naklejki w alfabecie Braille’a eksponatem na wystawie dizajnu

  PR 15.08.2017, przeczytano 765 razy
ilustracjastrzałka

Do 22 października na Zamku Cieszyn można zobaczyć wystawę „Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?”. Zebrane projekty stanowią przykłady zastosowania w praktyce założeń ekonomii cyrkularnej w odniesieniu do odpadów. Wśród polskich projektów znalazły się między innymi naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, będące częścią programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” firmy ENERIS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/naklejki-w-alfabecie-braille%E2%80%99a-eksponatem-na-wystawie-dizajnu,33406,artykul.html

Zainagurowana 11 sierpnia wystawa jest głównym punktem kolejnej edycji wydarzenia kulturalnego „Dizajn w przestrzeni publicznej”, organizowanego od kilku lat przez Zamek Cieszyn. Odwiedzający wystawę będą mieli okazję zapoznać się z polskimi oraz zagranicznymi przykładami zastosowań idei odzysku, recyklingu oraz upcyclingu.

— Wybór projektów prezentowanych na wystawie jest bardzo przekrojowy. Staraliśmy się pokazać pomysły, które każdy z nas może zastosować już teraz w swoim domu i otoczeniu, takie jak kompostowniki balkonowe i sąsiedzkie. Ważne dla nas było również pokazanie projektów systemowych, jak naklejki programu „Segreguję – nie widzę przeszkód”, ponieważ problem śmieci dotyka nas na każdym poziomie – nie tylko w domu, ale również w przestrzeni miejskiej. Wystawa oraz towarzyszące jej wydarzenia skierowane są do wszystkich – projektantów, urzędników, przedsiębiorców, a także najmłodszych — powiedziała Katarzyna Dorda, jedna z kuratorek wystawy "Dizajn w przestrzeni publicznej. Mamy problem?"

Wystawa będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych w budynku A, w Oranżerii Zamku Cieszyn, do 22 października. Wśród wydarzeń towarzyszących wystawie organizatorzy zaplanowali między innymi warsztaty muzyczne, pokazy sztuki kulinarnej oraz konferencję poświęconą tematyce ekonomii cyrkularnej.

Naklejki w alfabecie Braille’a z recyklingu

Naklejki na pojemniki na odpady w alfabecie Braille’a, prezentowane podczas wystawy jako jedna z polskich praktyk, są pierwszą tego typu inicjatywą nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Jej autorem jest ENERIS, firma z branży komunalnej, która wyszła z  inicjatywą stworzenia oznaczeń na pojemniki zgodnych z zasadami projektowania uniwersalnego, czyli przyjaznego dla wszystkich, niezależnie od stanu zdrowia. Każda z frakcji - bioodpady, papier, szkło, plastik, baterie i odpady zmieszane jest jednoznacznie opisana w alfabecie Braille’a, posiada czytelny piktogram i wersję kontrastową ułatwiającą odbiór osobom niewidomym, niedowidzącym oraz starszym.

Naklejki są jednak nie tylko innowacją wspierającą osoby niewidome w samodzielnym segregowaniu odpadów. Projekt stanowi również przykład tego, jak w praktyce działa obieg zamknięty. Każda z naklejek jest bowiem wykonywana z PET pochodzącego w 100% z recyklingu. Oznaczenia są potwierdzeniem tego, że z odzyskanych surowców mogą powstawać wysokojakościowe produkty, spełniające najwyższe normy użytkowania. 

Tylko przez sześć miesięcy trwania programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” naklejkami w alfabecie Braille’a zostało oznaczonych ponad 2 tysiące pojemników na różne frakcje odpadów w około 40 miejscowościach.

Źródło: ENERIS

www.grupa-eneris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764