logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Napisz SMS do Millenialsa

  PR 05.10.2018, przeczytano 1029 razy
ilustracjastrzałka

WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/napisz-sms-do-millenialsa,379629,artykul.html

Najważniejszą cechą millenialsów, czyli osób urodzonych po 1990 r. jest życie w tzw. globalnej wiosce, czyli w stałym dostępie do sieci. Specjaliści szacują, że około połowa millenialsów jest online cały czas, na przykład przeglądając Facebooka, pisząc wiadomości lub oglądając filmiki na Youtube. Co więcej, w ciągu ostatnich lat ponad dwukrotnie wydłużył się średni czas, jaki spędzają oni w sieci korzystając ze smartfonów. Według danych statista.com w 2012 r. wynosił on 107 minut, a w 2018 – już 223.

Komunikatory w świecie millenialsów

Najczęściej używaną na świecie aplikacją mobilną do codziennego kontaktu jest WhatsApp – obecnie używa go około 1,5 miliarda ludzi miesięcznie. Wśród pokolenia Y nie cieszy się on jednak taką popularnością jak Facebook Messenger, który mimo wszystko zajmuje w tej materii pozycję lidera. Dane Global Web Index pokazują, że obecne trendy kształtują się następująco:

  • 35 proc. - Facebook Messenger,
  • 32 proc. – WhatsApp,
  • 25 proc. – Skype,
  • 10 proc. – Viber,
  • 9 proc. – WeChat.

Dlaczego więc SMS-y?

Mimo iż pokolenie millenialsów jest aktywne społecznie, zdecydowanie woli kontakt on-line niż off-line, przy czym jednocześnie woli operować słowem pisanym, slangiem, symbolami. Dzieli się informacjami przekazując sobie wzajemnie komunikaty, linkując do ulubionych treści czy przesyłając grafiki w myśl przekonania, że jeden obraz mówi więcej, niż tysiąc słów… Millenialsi inaczej niż starsze pokolenia postrzegają również np. połączenia telefoniczne. Według badań Open Market 75% zapytanych millenialsów w sytuacji wyboru wolałoby SMS-a niż rozmowę przez telefon, która w ich opinii jest zbyt czasochłonna i angażująca w dobie aktywnego trybu życia.  A jak SMS-y wygrywają z komunikatorami? Badani w raporcie „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” opracowanym przez Platformę SerwerSMS.pl wskazują, że krótkie wiadomości tekstowe są bardziej niezawodne od komunikatorów (67,3 proc. vs 65,6 proc.), szybsze (77,1 proc. vs 73,1 proc.) prostsze w obsłudze  (80,4 proc. vs 77 proc.) i bardziej bezpieczne (44 proc. vs 40,6 proc.). Nie bez znaczenia pozostaje również zasięg – do wysyłki SMS-a wystarcza bowiem sieć komórkowa, a komunikatory wymagają dostępu do Internetu, co w pewnych miejscach i okolicznościach może rodzić problemy. W tym argumencie wciąż tkwi największa siła SMS-ów (73,6 proc. vs 46,5 proc.).

Źródło: dotrelations

www.dotrelations.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764