logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Napoleoncat: Marki samochodowe na Facebooku

  PR 22.02.2017, przeczytano 1801 razy
ilustracjastrzałka

Niemal wszystkie marki samochodowe dostępne na rynku polskim posiadają swoje konta na Facebooku. Które z nich zdobyły największą popularność, a które najbardziej angażują? Odpowiedź znajdziecie w najnowszym rankingu NapoleonCat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/napoleoncat%3A-marki-samochodowe-na-facebooku,31558,artykul.html

TOP 10 na Facebooku

Do najpopularniejszych marek na Facebooku należą Audi, Kia Motors oraz BMW. Każda z nich ma już ponad 300 tys. fanów, przy czym Audi zbliża się do liczby 400 tys. To właśnie miłośników tej marki przybyło najwięcej od początku 2017 (wzrost liczby fanów na poziomie 8%). Na drugim miejscu pod kątem przyrostu fanów plasuje się Lexus, zaś na trzecim – BMW Polska.

Te 3 marki najwięcej nowych fanów pozyskiwały na początku roku – szczególnie w dwóch pierwszych tygodniach.


Aktywni użytkownicy

Wiadomo jednak, że liczba fanów nie jest najważniejsza. Niezwykle istotne są również wskaźniki zaangażowania, wydźwięk reakcji, czy też odsetek aktywnych fanów. Spośród 10 najpopularniejszych marek samochodowych największy odsetek aktywnych użytkowników mają Mercedes-Benz, Ford, Volkswagen oraz Lexus. Liderem jest Mercedes, którego aż prawie 15% fanów angażuje się w działania na stronie marki. Najsłabiej wypadają natomiast Volkswagen, ŠKODA oraz Kia. W przypadku tych marek aktywnych jest mniej niż 5% ich fanów.


Siła interakcji

Kolejnym istotnym wskaźnikiem jest Social Interaction Index (SII), który pokazuje siłę interakcji użytkowników Facebooka ze stroną. Bierze on pod uwagę posty, komentarze, reakcje i udostepnienia na analizowanej stronie, jak również wspomnienia o niej dokonane przez inne strony lub użytkowników. SII pozwala bezpośrednio porównać strony o różnej wielkości. Najwyższy wskaźnik SII uzyskały strony marek: Mercedes-Benz, Lexus oraz Audi.

Od początku tego roku najwięcej interakcji (suma reakcji, komentarzy, udostępnień oraz wzmianek i postów dodanych przez użytkowników) wywołały strony Mercedesa, Audi oraz Lexusa.

Najczęściej wykonywanymi interakcjami były reakcje fanów (Lubię to, Uwielbiam, Ha Ha itp.). Znacznie rzadziej natomiast pojawiały się komentarze, czy udostępnienia.

Aktywni administratorzy


NapoleonCat sprawdził również, które marki wykazują się największą aktywnością na własnych stronach. W tej kategorii zdecydowany prym wiedzie Ford, wyprzedzając marki Kia i Hyundai. Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, iż te marki wcale nie publikują najwięcej postów, ale angażują się w dialog ze swoimi fanami. Najwięcej na swoich stronach opublikowali natomiast Mercedes oraz Kia.

Na stronach marek motoryzacyjnych najczęściej publikowane są posty ze zdjęciem, filmem lub te, zawierające link.

Miłośnicy motoryzacji i fani marek samochodowych są najbardziej aktywni w godzinach wieczornych. Największe zaangażowanie przypada bowiem na godziny 19-23. Powinna być to istotna informacja dla marek, które nadal najwięcej postów udostępniają w ciągu dnia (szczególnie w godzinach 10-15), a wystarczyłoby zaplanować publikację na godziny największej aktywności użytkowników. Podobnie sytuacja wygląda z najbardziej angażującymi dniami publikacji. Marki najwięcej publikują w poniedziałki i piątki podczas gdy najwyższy wskaźnik zaangażowania fanów przypada na czwartki i soboty.

Źródło: NapoleonCat

www.napoleoncat.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764