logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Naprawa przegrzanej folii

| 18.08.2014 01:08

Witam, jest to mój pierwszy post na forum i chciałbym się do was zwrócić z następującym problemem.

Okleiłem sobie samochód folią mactac tuning film seria 700, kolor charcoal matt.
Niestety podczas wygrzewania po klejeniu w kilku miejscach nie dużych, ale ja przegrzałem, co widać tylko pod pewnym kątem, ale widąc i mnie jakoś nie daje mi to spokojnego snu:/

Sytuacja jest o tyle dziwna, że na 100% nie przekraczałem dopuszczalnej temperatur, folia zmienia w odcień satyny już przy 80-90 stopniach - sprawdzone później na resztkach kilkakrotnie, sytuacja powtarzalna za każdą próbą, więc myśle, że poprostu taka specyfikacja tego koloru. Rok wcześniej oklejaliśmy bratu w czarny matt tej samej serii i nie było mowy o takiej sytuacji (chyba, że faktyczne przegrzanie przy ponad 140 stopniach). Próbowałem nawet na resztkach własnie tego czarnego matu, który leżał przez rok w garażu więc, zdązyła pewnie 100 razy zawilgnąć, leżeć w minusowej temperaturze itd. i nie wykazała takiej tendencji, z czego wnioskuję iż moja folia przeterminowana nie była, zresztą klei się ją w zupełności bezproblemowo - tak jak powinna zachowywać się folia wylewana.

Moje pytanie czy ktoś miał podobny problem z jakąkolwiek folią matową i zna na to jakiś patent, by to naprawić/ zamaskować?

Jedyne co mi przyszło jeszcze do głowy to spróbować na jakiejś resztce przegrzać, a potem zmatowić papierem ściernym czy przyniesie porządany efekt. Sprawdzę tę opcje w tygodniu w wolnej chwili.

brak ikonki
?

Ruda Śląska
wiadomości: 2
w Signs.pl od 18.08.2014
IP: 93.176.235.XXX

| 18.08.2014 09:08

Stawiam bardziej na przeciągnięta folie niż jej przegrzanie, zbytnio nadojona i zrobił się połysk. Mat już nie wróci, a cyrki z papierem ściernym to już druciarstwo. Folie jest dość tania więc lepiej położyć nową.

zresztą klei się ją w zupełności bezproblemowo - tak jak powinna zachowywać się folia wylewana.
seria tuning film 700 to kalandrowany polimer

-----------------
moja racja jest najmojsza

avatar użytkownika
+ + + +

PL
wiadomości: 347
w Signs.pl od 04.08.2012
IP: 83.29.164.XXX

| 18.08.2014 10:08

Napewno w tych miejscach nie było mowy o przeciągnięciu, tak jak mówię, przy ponownych próbach sytuacja powtarzalna. Dziwny ten kolor.

[quote] zresztą klei się ją w zupełności bezproblemowo - tak jak powinna zachowywać się folia wylewana. [/quote] seria tuning film 700 to kalandrowany polimer [/quote]

Dobrze wiedzieć. Czym to się faktycznie różni od wylewanej, skoro ten mactac i tak jest bardzo plastyczny i oklejenie nim całego samochodu nie stwarza jakichs mega trudności? Czy prawdziwa wylewana będzie poprostu jeszcze przyjemniejsza w pracy?

brak ikonki
?

Ruda Śląska
wiadomości: 2
w Signs.pl od 18.08.2014
IP: 93.176.235.XXX

| 18.08.2014 11:08

Skender, 2014-08-18 10:33
Dobrze wiedzieć. Czym to się faktycznie różni od wylewanej, skoro ten mactac i tak jest bardzo plastyczny i oklejenie nim całego samochodu nie stwarza jakichs mega trudności? Czy prawdziwa wylewana będzie poprostu jeszcze przyjemniejsza w pracy?


Różnica to stabilność wymiarowa, pamięć kształtu, czasem rodzaj klej, czasem grubość folii.

Generalnie folie PCV są plastyczne. Plastyczność nie jest jedynym wyróżnikiem folii wylewanych.

-----------------
moja racja jest najmojsza

avatar użytkownika
+ + + +

PL
wiadomości: 347
w Signs.pl od 04.08.2012
IP: 83.29.164.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764