logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Narządy z drukarki 3D – to nie fikcja

  PR 06.10.2015, przeczytano 511 razy

Branża medyczna wykorzystuje potencjał drukarek 3D do tworzenia protez, implantów czy kopii organów (używanych przez lekarzy w symulacjach operacji). Dzięki temu praca szpitali jest dużo łatwiejsza i szybsza. Z kolei pacjenci mogą cieszyć się z produktów wysokiej jakości stworzonych na ich indywidualne potrzeby.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/narzady-z-drukarki-3d--to-nie-fikcja,26171,artykul.html

Podczas gdy tradycyjna produkcja niektórych narzędzi medycznych nie jest opłacalna, drukarki 3D pozwalają wytwarzać je wydajnie. Ponadto umożliwiają eksperymentowanie i tworzenie produktów dostosowanych do potrzeb pacjentów. „Lekarze wynajdują nowe urządzenia, których używanie wcześniej byłoby niemożliwe ze względu na złożony proces ich produkcji. Dzięki drukarkom 3D zaczynają również wykorzystywać nowoczesne materiały zwiększające trwałość protez oraz obniżające ich wagę, co jest istotne dla pacjentów” – mówi serwisowi infoWire.pl Rafał Tomasiak, prezes firmy Zortrax.

Przykładem współpracy branży medycznej i branży druku 3D jest wyciągarka do żył. „Aparat ułatwia lekarzom operacyjne usuwanie żylaków kończyn dolnych. Pacjenci pozostają bez blizn i nie mają trudności z chodzeniem, tak charakterystycznych przy usuwaniu żylaków tradycyjną metodą. Nowa technologia przysłużyła się także lekarzom – ich praca została znacząco usprawniona. Przy zastosowaniu aparatu zabieg przestaje być męczący i mozolny, co przekłada się na wyeliminowanie ewentualnych komplikacji” – podkreśla ekspert.

Polska jest uznawana za jednego ze światowych liderów produkcji urządzeń wytwarzanych przez drukarki 3D. „Otrzymaliśmy nagrodę, która jest dowodem wysokiej jakości maszyn przez nas tworzonych. Teraz naszym celem jest podbicie rynków amerykańskiego i bliskowschodniego” – informuje rozmówca.

Źródło: infoWire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Upominki świąteczne - propozycje marki Nobilia
Przed nami jeden z najbardziej wyczekiwanych momentów w roku – Boże Narodzenie. Z tej okazji marka Nobilia stworzyła wyjątkowe zestawy z myślą o nadchodzącym sezonie świątecznym. Każda z powstałych kompozycji jest unikatowa, zaprojektowana w ścisłej współpracy z prestiżowymi markami, często niszowymi i cenionymi za swoje rzemieślnicze podejście oraz...
Murale z Matą w kampanii EA Sports FC 25
Dwa murale z Matą, ambasadorem EA SPORTS FC 25 w Polsce, zostały właśnie ukończone. Pierwszy powstał w Warszawie przy Rondzie ONZ, a drugi w Ostrowie Lubelskim przy boisku LKS Tajfun Ostrów Lubelski – klubu, którego Mata jest prezesem i piłkarzem. Murale powstały w ramach kampanii z okazji premiery EA SPORTS FC 25.
Radaway zachęca do samobadania pod prysznicem
Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. Radaway, czołowy polski producent kabin prysznicowych, organizuje z tej okazji wyjątkową akcję edukacyjną. Współpraca z Federacją, wspierającą kobiety walczące z tą chorobą, ma na celu zwrócenie uwagi na profilaktykę nowotworową oraz zachęcenie do regularnego samobadania. Inicjatywa promuje nawyk kontrolowania...
Platige Image nagrodzone na gali The Best Annual Report 2023
Podczas prestiżowej Gali „The Best Annual Report 2023” Platige Image zostało wyróżnione dwoma nagrodami za raporty finansowe, co podkreśla zaangażowanie spółki w utrzymywanie najwyższych standardów w zakresie transparentności finansowej i komunikacji korporacyjnej.
Clarins Polska przedłuża kontrakt z Małgorzata Rozenek-Majdan
Polski dystrybutor marki Clarins kontynuuje współpracę z Małgorzatą Rozenek-Majdan w roli ambasadorki. Prezenterka będzie współtworzyć lokalną tożsamość marki, angażując się w szerokie działania promocyjne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764