logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nasza żywność. Nasza przyszłość - konkurs na plakat

   15.04.2022, przeczytano 564 razy
ilustracja

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza do wzięcia udziału w konkursie na plakat społeczny! Szukamy kreatywnego i wyrazistego projektu graficznego, który stanie się wizytówką kampanii społecznej “Nasza żywność. Nasza przyszłość”. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości konsumentów i konsumentek na temat konieczności wprowadzenia regulacji prawnych, które zapobiegną łamaniu praw pracowniczych przez korporacje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nasza-zywnosc.-nasza-przyszlosc---konkurs-na-plakat,395507,artykul.html

Plakat ma za zadanie zachęcać do przyjęcia zrównoważonych wzorców konsumpcji i aktywnego wspierania zrównoważonych łańcuchów dostaw żywności, uczciwych stosunków handlowych, poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych oraz zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko. Powinien również przekonywać do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich i zobrazować konieczność uregulowania firm i korporacji w celu niełamania przez nie praw człowieka i nieniszczenia środowiska.

DO KIEDY: konkurs trwa od 9 marca do 30 kwietnia. 2022 r. Konkurs zostanie rozstrzygnięty 4 maja, wyniki ogłosimy 5 maja 2022 r.

DlA KOGO: artystów, grafików, projektantów, studentów i wszystkich kreatywnych osób.

  • Twórca/twórczyni zwycięskiego projektu otrzyma nagrodę finansową w wysokości 3500 zł brutto.
  • Zwycięski projekt pojawi się również w przestrzeni publicznej największych polskich miast.

Dlaczego konkurs?

Podróż naszej żywności z pola na półki supermarketu jest długa. W sektorze rolno-spożywczym międzynarodowe koncerny wykorzystują złożone, trudne do prześledzenia łańcuchy dostaw, a zaangażowanie wielu podwykonawców w kolejne etapy produkcji rozmywa odpowiedzialność za jej przebieg i jakość.

Aby wyjść z do przestrzeni publicznej z czytelnym, wyrazistym przekazem zwiększającym świadomość na temat łamania praw człowieka i niszczenia środowiska w sektorze spożywczym przygtoowujemy kampanię społeczną. Kampania będzie miała na celu uświadomienie konsumentów i konsumentek, że nieodpowiedzialna produkcja i konsumpcja żywności wiąże się nierozerwalnie ze zmianami klimatu i kwestią przestrzegania praw człowieka. Zwycięski projekt plakatu będzie wizytówką kampanii.

O co chodzi?

Konsekwencje nieuczciwych praktyk biznesowych są najdotkliwiej odczuwane na początku łańcucha dostaw, gdzie pracownicy – zwłaszcza kobiety i migranci – są wyzyskiwani i nie zapewnia się im godnych warunków pracy. Ostatnie ogniwo łańcucha – konsumenci - są często wspomnianych konsekwencji nieświadomi.

Wiążące regulacje prawne są kluczem do zagwarantowania godnych warunków pracy oraz ochrony środowiska i klimatu: mogą sprawić, że koncerny będą pociągane do odpowiedzialności za szkody, które powodują w swoich łańcuchach dostaw. Skuteczne unijne prawo może zharmonizować przepisy we wszystkich państwach członkowskich UE i stworzy uczciwe warunki dla wszystkich podmiotów, takie, według których ochrona praw człowieka i środowiska jest obowiązkowa.

Źródło: Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Złote Stevie dla Xiaomi Kite Cup
Agencje Public Dialog i Eureka zostały docenione w międzynarodowym konkursie Stevie Awards 2022. Projekt „Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover” został nagrodzony złotą statuetką w kategorii: „Sponsroship”. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono ponad 1000 prac z całego świata, oceniało je ponad 300 ekspertów.
Youtube Works 2022: Zwycięzcy poprzedniej edycji udzielają wskazówek
Po raz drugi w ramach YouTube Works Awards wyróżnione zostaną najbardziej kreatywne, a jednocześnie skuteczne polskie kampanie na YouTube. Bezpłatne zgłoszenia już ruszyły i potrwają do 31 sierpnia. O tym, dlaczego warto wziąć udział w konkursie i jak napisać dobre zgłoszenie w serii spotów opowiadają zwyciężczyni i zwycięzcy poprzedniej edycji.
124 zgłoszenia w drugiej edycji Konkursu PR Wings
Aż 124 zgłoszenia wpłynęły w tegorocznej, drugiej edycji konkursu PR Wings organizowanego od ub. roku przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Dziś zaczynają się prace niezależnego Jury, składającego się z 39 uznanych ekspertów komunikacji spoza SAPR, którzy wyłonią najpierw po trzech nominowanych w każdej z 14 kategorii konkursowych a potem zwycięzców....
#Todziecinnieproste – kampania BGK doceniona na międzynarodowej arenie
Zespół Komunikacji Wewnętrznej (ZKW) Banku Gospodarstwa Krajowego ma na swoim koncie liczne sukcesy. Jednym z nich jest kampania #ToDziecinnieProste promująca wartości banku: otwartość, zespołowość i odpowiedzialność. To jedyny polski projekt doceniony w Internal Communication and Engagement Awards, konkursie organizowanym przez Communicate Magazine. BGK otrzymał złoto w...
Zwycięzcy konkursu Artinpost 2022
Tegoroczna edycja konkursu ArtInPost dobiegła końca – znamy już zwycięzców i nagrodzone prace! Dziękujemy za ogromną liczbę zgłoszeń i wszystkie głosy w konkursie. Wasze pomysły były naprawdę #OutOfTheBox! 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764