logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nasza żywność. Nasza przyszłość - konkurs na plakat

   15.04.2022, przeczytano 1058 razy
ilustracja

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprasza do wzięcia udziału w konkursie na plakat społeczny! Szukamy kreatywnego i wyrazistego projektu graficznego, który stanie się wizytówką kampanii społecznej “Nasza żywność. Nasza przyszłość”. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości konsumentów i konsumentek na temat konieczności wprowadzenia regulacji prawnych, które zapobiegną łamaniu praw pracowniczych przez korporacje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nasza-zywnosc.-nasza-przyszlosc---konkurs-na-plakat,395507,artykul.html

Plakat ma za zadanie zachęcać do przyjęcia zrównoważonych wzorców konsumpcji i aktywnego wspierania zrównoważonych łańcuchów dostaw żywności, uczciwych stosunków handlowych, poszanowania praw człowieka i praw pracowniczych oraz zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko. Powinien również przekonywać do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich i zobrazować konieczność uregulowania firm i korporacji w celu niełamania przez nie praw człowieka i nieniszczenia środowiska.

DO KIEDY: konkurs trwa od 9 marca do 30 kwietnia. 2022 r. Konkurs zostanie rozstrzygnięty 4 maja, wyniki ogłosimy 5 maja 2022 r.

DlA KOGO: artystów, grafików, projektantów, studentów i wszystkich kreatywnych osób.

  • Twórca/twórczyni zwycięskiego projektu otrzyma nagrodę finansową w wysokości 3500 zł brutto.
  • Zwycięski projekt pojawi się również w przestrzeni publicznej największych polskich miast.

Dlaczego konkurs?

Podróż naszej żywności z pola na półki supermarketu jest długa. W sektorze rolno-spożywczym międzynarodowe koncerny wykorzystują złożone, trudne do prześledzenia łańcuchy dostaw, a zaangażowanie wielu podwykonawców w kolejne etapy produkcji rozmywa odpowiedzialność za jej przebieg i jakość.

Aby wyjść z do przestrzeni publicznej z czytelnym, wyrazistym przekazem zwiększającym świadomość na temat łamania praw człowieka i niszczenia środowiska w sektorze spożywczym przygtoowujemy kampanię społeczną. Kampania będzie miała na celu uświadomienie konsumentów i konsumentek, że nieodpowiedzialna produkcja i konsumpcja żywności wiąże się nierozerwalnie ze zmianami klimatu i kwestią przestrzegania praw człowieka. Zwycięski projekt plakatu będzie wizytówką kampanii.

O co chodzi?

Konsekwencje nieuczciwych praktyk biznesowych są najdotkliwiej odczuwane na początku łańcucha dostaw, gdzie pracownicy – zwłaszcza kobiety i migranci – są wyzyskiwani i nie zapewnia się im godnych warunków pracy. Ostatnie ogniwo łańcucha – konsumenci - są często wspomnianych konsekwencji nieświadomi.

Wiążące regulacje prawne są kluczem do zagwarantowania godnych warunków pracy oraz ochrony środowiska i klimatu: mogą sprawić, że koncerny będą pociągane do odpowiedzialności za szkody, które powodują w swoich łańcuchach dostaw. Skuteczne unijne prawo może zharmonizować przepisy we wszystkich państwach członkowskich UE i stworzy uczciwe warunki dla wszystkich podmiotów, takie, według których ochrona praw człowieka i środowiska jest obowiązkowa.

Źródło: Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764