logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: Nawet 76 proc. transakcji mobilnych w Polsce dotyczyło biletów lotniczych

  PR 21.01.2015, przeczytano 1044 razy
ilustracjastrzałka

Według najnowszej analizy, z Facebooka w Europie najchętniej korzystają Brytyjczycy. Również oni wydają najwięcej na zakupy w sieci, nawet 112 mld euro rocznie. Polacy natomiast coraz chętniej kupują za pomocą smartfonów i tabletów. Aż 76 proc. transakcji mobilnych w Polsce dotyczyło biletów lotniczych. Jak wygląda handel elektroniczny w Polsce i Europie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nawet-76-proc.-transakcji-mobilnych-w-polsce-dotyczylo-biletow-lotniczych-,23713,artykul.html

Co do tego, że Wielka Brytania jest liderem w dziedzinie handlu internetowego, nie ma żadnych wątpliwości. Najnowsza analiza rynku e-commerce „The Programmatic Globe” przygotowana przez Sociomantic Labs wskazuje, że również w Polsce rozwija się on bardzo dynamicznie. Ciekawe informacje płyną również z innych krajów, przykładowo aż 72,2 proc. Niemców robi zakupy w internecie w trakcie pracy. We Francji natomiast dużą popularnością cieszy się elektronika – 18 proc. wszystkich zakupów w sieci i odzież – 12 proc.

W jaki sposób korzystamy z sieci?

Jeśli chodzi o dostęp do internetu, to z tego przywileju najczęściej korzystają Brytyjczycy. Aż 76,1 proc. z nich ma w domu stałe łącze. Tuż za nimi są Niemcy. W Polsce dostęp do sieci posiada 64,9 proc. mieszkańców, to o prawie 1 proc. więcej niż we Francji. W przypadku Facebooka największy odsetek (68,5 proc.) użytkowników tego serwisu zamieszkuje Wielką Brytanię. Polacy są natomiast podobni w tym względzie do Niemców. W obydwu krajach z tego portalu korzysta 2 na 5 mieszkańców. Smartfony posiada natomiast 33 proc. Polaków, jednak liczba ta może w bardzo krótkim czasie przekroczyć 50 proc. Najwięcej takich urządzeń znajdziemy oczywiście w Wielkiej Brytanii. Korzysta z nich aż 54 proc. mieszkańców tego kraju.

Sprzedaż internetowa oczami Europejczków

Mimo że robienie zakupów w sieci jest już dla Polaków czymś naturalnym, to nie wydajemy zbyt dużo w internecie. Rekordzistami są Brytyjczycy, którzy tylko w 2013 roku przeznaczyli na ten cel aż 112 mld euro. Dużo mniej, bo 45,8 mld euro wydają Niemcy. Roczne wydatki na e-zakupy w Polsce to 5 mld euro.  – Na słabszy wynik naszego kraju, w porównaniu do rynku najbardziej rozwiniętych, wpływ mają dwa czynniki. Pierwszy to o połowę mniejsza liczba ludności, drugi to niższe zarobki. Mimo to, e-commerce nad Wisłą rozwija się bardzo dynamicznie – zauważa Maciej Wyszyński, managing director CEE w Sociomantic Labs. 

Co robią sklepy, by zwiększyć sprzedaż?

Czynnikiem, który napędza sprzedaż w sklepach internetowych jest oczywiście reklama. W tej kategorii również przoduje Wielka Brytania, gdzie wydatki na promocję w sieci sięgają 8,5 mld euro rocznie. Na ten cel mniej przeznaczają nawet Niemcy, 4,9 mld euro. Polskie firmy na promocję w sieci przeznaczyły w ubiegłym roku 315,2 mln euro. Jednak marketing internetowy nad Wisłą ciągle się rozwija. – Roczne tempo wzrostu szacowane jest na nawet 20 proc., co przy uwzględnieniu mniejszych proporcjonalnie mniejszych dochodów rodzimych firm jest bardzo dobrym wynikiem. Polska przoduje natomiast we wzroście wydatków na reklamę mobilną. W ubiegłym roku wzrosły one o 105 proc. Na znaczeniu zyskuje również reklama osobista (ang. programmatic), której treść dostosowywana jest do preferencji poszczególnych klientów. Wydatki na ten rodzaj promocji, porównując pierwsze i drugie półrocze 2013 roku, zwiększyły się dwukrotnie – mówi Maciej Wyszyński. Polskie firmy już dziś przeznaczają nawet 6 mln złotych rocznie właśnie na reklamę w modelu osobistym. 

Porównując rynek polski do najbardziej rozwiniętych w Europie, czyli Wielkiej Brytanii i Niemiec, można stwierdzić, że zostajemy w tyle. Jednak analizując zmiany, jakie na nim zachodzą, możemy być pewni, że Polska jest w stanie nadrobić zaległości w dość krótkim czasie. Za tym stwierdzeniem przemawia widoczny w ostatnich latach wzrost znaczenia handlu internetowego, który ma swoje odzwierciedlenie w wydatkach konsumentów. Zmiany są widoczne również w branży reklamowej, która coraz chętniej korzysta z nowych możliwości prowadzania kampanii promocyjnych w internecie.

Źródło: Sociomantic Labs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764