logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Nawyki zakupowe Pokolenia Z

  PR 19.07.2018, przeczytano 1812 razy
ilustracja

Criteo, reklamowa platforma wyboru w otwartym internecie, opublikowała wnioski z raportu Gen Z opartego na Criteo Shopper Story. Gen Z to młodzi ludzie dorastający w świecie nowych technologii, którzy nie wyobrażają sobie życia bez komputera, smartphona czy internetu. W ostatnim czasie stali się jednym z najbardziej kluczowych zagadnień społecznych na całym świecie, w tym w Polsce, gdzie stanowią około 24% populacji kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nawyki-zakupowe-pokolenia-z,37305,artykul.html

Pokolenie Z to prawdziwe wyzwanie nie tylko dla rynku pracy, ale również segmentu e-commerce. Jako konsumenci od poprzednich pokoleń różnią się dosłownie wszystkim, począwszy od procesu wyszukiwania produktu, przez jego zakup po konsumpcję. Niektórzy twierdzą, że ta zaawansowana technologicznie generacja, charakteryzująca się ogromną siłą nabywczą, zrewolucjonizuje i zredefiniuje cały sektor e-commerce.

Kim jest Generacja Z (Gen Z)?

Gen Z to pokolenie ludzi urodzonych po roku 1995. W Polsce jego liczba szacowana jest na około 9 milionów, co stanowi 23,5% populacji kraju. Z roku na rok coraz więcej z nich podejmuje studia i wchodzi na rynek pracy, dzięki czemu zyskuje środki na zakupy. Stanowiąc potężną grupę konsumentów, z łatwością wywierają wpływa na sprzedawcach i egzekwują od nich spełnianie swoich potrzeb. Dlatego marki i e-sklepy w pogoni za receptą na sukces, nie przestają badać i uczyć się ich potrzeb po to, by móc spełniać ich oczekiwania. Kluczowe cechy charakterystyczne dla pokolenia Z to młodość i mobilność – post-millenialsi są żądni nowości i doświadczania. To pokolenie Instagramu, które żyje w kulturze obrazów i wizualizacji, oczekuje od sprzedawców fajnych i estetycznych doznań i doświadczeń, jak również, pokazania jak produkty mogą być używane i zaprezentowania ich w najlepszy możliwy sposób.

Ich kluczowe wartości w zakresie robienia zakupów to:

  • Spersonalizowane doświadczenia
  • Limitowana edycja
  • Unikatowość
  • Ładnie zaaranżowane wnętrza sklepów
  • Autentyczne historie marki

Kluczowe wnioski z globalnych wyników badań na temat nawyków zakupowych generacji Z:

  • Znacząca siła nabywcza: Pokolenie Z wydaje dużo zarówno w sieci jak i w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza na sprzęt elektroniczny – średnio 220$ online i 169$ offline w ciągu około 6 miesięcy

  • Urządzenia mobilne: Generacja Z poświęca znacznie więcej czasu na korzystanie z urządzeń mobilnych, niż jakiekolwiek inne pokolenie – 11 godzin tygodniowo, nie licząc czasu pracy i wysyłanych mejli.

  • Obserwatorzy sieci: Generacja Z uwielbia oglądać i słuchać w Internecie – od programów TV, przez filmy online po muzykę i podcasty. Młodzi poświęcają na to około 22 godzin tygodniowo.

  • Sprzedaż w świecie rzeczywistym: przedstawiciele pokolenia Z cenią sklepy stacjonarne. Choć 77% preferuje zakupy online to 80%, jeśli tylko ma czas, chętnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych.

  • Strony internetowe i aplikacje mają wpływ: Ponad 50% ankietowanych wskazało, że strony www oraz aplikacje mają większy wpływ na proces zakupu niż reklamy w wyszukiwarce, TV czy banery online.

  • Przygotowani gracze: Jest bardziej prawdopodobne, że Z-tki będą bardziej regularnie scanować stronę z produktem niż klikać i kupować. Tak zwany Webrooming, czyli poszukiwanie produktu w sieci, a kupowaniu w sklepie stacjonarnym uprawia 34% ankietowanych, z kolei 23% preferuje Showrooming – obejrzenie produktu w sklepie a kupienie go w sieci.

  • Wszystko spersonalizowane: Post-millenialsi oczekują, że wszystko będzie spersonalizowane, nawet reklamy. 63% przyznaje, że lubi reklamy, które niosą jakieś wartości.

Jak sprzedawcy mogą dotrzeć do pokolenia Z?

Sprzedawcy i brandy, które ucieleśniają wartości Gen Z, i którym w końcu udaje się zdobyć lojalność swoich konsumentów, oferują spersonalizowane doświadczenia, towary z limitowanej edycji, produkty unikatowe, sklepy z pięknym wystrojem wnętrz i autentyczne historie swoich marek.

Źródło: Criteo

www.criteo.com

Dodatkowe informacje:

Metodologia badań: Raport Gen Z poddał badaniu 940 przedstawicieli pokolenia Z na całym świecie, aby zrozumieć, podejście młodych do zakupów. Więcej dodatkowych informacji na temat raportu Gen Z jest dostępnych tutaj: https://www.criteo.com/insights/topic/gen-z-marketing/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764