logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe

  PR 22.05.2018, przeczytano 1232 razy

Największy w Polsce rejestrator domen i dostawca usług hostingowych wycofuje z oferty sklepy internetowe. Posunięcie to zaskakuje tym bardziej, że polski rynek e-commerce z roku na rok rośnie, a jego wartość w 2018 roku przekroczy 40 miliardów złotych. Dlaczego nazwa.pl wycofuje się z dostarczania tego typu usług?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nazwa.pl-wycofuje-z-oferty-sklepy-internetowe,36585,artykul.html

U podstawy decyzji leżą dane z polskiego rynku, światowe trendy w zakresie e-commerce oraz zmiany wymuszone dostosowaniem do wymagań europejskiego rozporządzenia w zakresie ochrony danych osobowych – RODO. Jak podkreśla zarząd firmy, wszyscy Klienci, którzy przeszli audyt dotyczący oceny zgodności z unijnym rozporządzeniem, mogą nadal korzystać z usług sklepów internetowych zakupionych za pośrednictwem nazwa.pl. – Podjęliśmy decyzję o wycofaniu z oferty usługi sklepu internetowego – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. – Niska rentowność tego produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego oraz narzucone przez europejskie rozporządzenie przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, powodują duże ograniczenie w zakresie skali rozwoju tego typu usług. Spółka nie może pozwolić sobie na półśrodki i oferować produktów, które nie są w stanie sprostać obecnym przepisom i regulacjom, stąd nasza decyzja – tłumaczy Cebrat.

Rosnące wymagania wobec dostawców

Nowe przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych zaczną obowiązywać od 25 maja i będą dotyczyć wszystkich podmiotów przechowujących takie informacje. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami, na co zwracali uwagę już na początku tego roku autorzy raportu „E-commerce 2018”, sporządzonego przez portal Interaktywnie.com*. Warto dodać, że naruszenie przepisów może wiązać się z nałożeniem znaczących kar finansowych. Ich wysokość będzie zależała od tego, który zapis prawny zostanie naruszony, jednak widełki, w jakich porusza się ustawodawca, pokazują powagę zagadnienia. Kary mogą wynieść od 10 do 20 milionów euro lub od 2 do 4% wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa**. Jednak regulacja RODO to tylko jeden z powodów, dla których nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe.

– Nazwa.pl, jako firma nr 1 w Polsce, dostarcza usługi o najwyższym poziomie jakości oraz bezpieczeństwa, wytwarzane i administrowane przez wysokiej klasy specjalistów i inżynierów pracujących dla spółki. W przypadku aplikacji sklepowych konieczna jest jednak współpraca z zewnętrznymi, wyspecjalizowanymi Partnerami dostarczającymi oprogramowanie, co niesie ze sobą różne ryzyka w zakresie działania tych aplikacji, oraz profesjonalizmu obsługi posprzedażowej oferowanej Klientom nazwa.pl. Z jednej strony przyzwyczajamy Klientów do najwyższych standardów świadczonych usług, takich jak hosting czy VPS, z drugiej zaś - w przypadku sklepu - nie mamy wpływu na jakość samego oprogramowania oraz jego wsparcia posprzedażowego oferowanego przez Partnerów, co dla spółki nazwa.pl jest nieakceptowalne z uwagi na naszą dbałość o poziom dostarczanych usług – dodaje Krzysztof Cebrat.

Sklep internetowy to duża inwestycja

 Właściciele sklepów, aby móc realnie konkurować z największymi, muszą cały czas inwestować zarówno w szeroko rozumiany marketing, jak i rozwiązania wspierające bezpieczeństwo. Jak pokazują wyniki „Raportu z polskich sklepów internetowych 2017”***, w związku z ostrzeżeniem Google o niewyświetlaniu „niebezpiecznych” stron, prawie połowa badanych sklepów wprowadziła certyfikat SSL, który stanowi realny koszt dla właściciela sklepu. A to nie koniec wydatków. Nowoczesny marketing, odświeżenie wizualne sklepu oraz oczekiwania Klientów, takie jak darmowa przesyłka, znacząco obniżają rentowność przedsięwzięcia, co w szczególności odczuwają małe podmioty. Najwięcej, bo aż 40%, sklepów działa poniżej 1 roku, a zaledwie 10% prowadzonych jest od 4 do 5 lat.****

Kurczący się rynek

Jak wskazują dane, przychody ze sklepu internetowego w początkowym okresie jego działalności dla większości właścicieli są dodatkową formą zarobku*****. – Rynek e-commerce należy do dużych graczy: Allegro, Amazon, Zalando, to przykłady platform, które zapewniają zarówno jakość, jak i bezpieczeństwo świadczonych usług. Te podmioty inwestują w rozwiązania z zakresu wsparcia sprzedaży oparte o sztuczną inteligencję i sieci afiliacyjne. Mogą także oferować darmową dostawę i szereg innych udogodnień, które są poza zasięgiem małego sklepu. Dominacja dużych platform handlowych oraz polityka sprzedaży sklepów sieciowych, ukierunkowana na synergię wszystkich kanałów w postaci strategii omnichannel, wskazują na kurczenie się rynku małych sklepów internetowych – tłumaczy Cebrat. Nie dziwi zatem fakt, że nazwa.pl wycofała się z oferty sklepów internetowych. Czy wpłynie to na działalność spółki?  

Bezpieczeństwo i jakość usług

Zarząd firmy jasno określił kierunek, w jakim będzie systematycznie podążać. Jest to przede wszystkim bezpieczeństwo infrastrukturalne, systemowe i prawne. Takie podejście ma zapewnić firmie odpowiednią skalę działalności.

– Skupienie na szeroko rozumianym bezpieczeństwie to zauważalny trend zarówno na świecie, jak i w Polsce – tłumaczy Cebrat. –W tym obszarze nie idziemy na kompromis, co doceniają nasi Klienci – dodaje.

Jak widać po ostatnich działaniach, nazwa.pl skutecznie realizuje przejętą strategię. W ostatnim czasie firma podpisała wszystkie nazwy domen swoich Klientów protokołem DNSSEC, pokrywając tym samym ponad 90% rynku domen w Polsce zabezpieczonych za pomocą tego rozwiązania. Kolejnym elementem są inwestycje infrastrukturalne gwarantujące podwyższenie poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług hostingowych oraz łączny wzrost mocy wszystkich Data Center firmy do wartości 41 MW. A to nie koniec planów firmy związanych z rozwojem.

– Skupiamy się na najważniejszych dla nas kwestiach, czyli bezpieczeństwie, jakości oferowanych usług i rozbudowie infrastruktury, która umożliwi nam ciągły rozwój, nie tylko na polskim rynku – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.

Źródło: Nazwa.pl sp. z o.o.

www.nazwa.pl

Dodatkowe informacje:

*www.interaktywnie.com/biznes/raporty
** https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2017/kary-finansowe-rodo.html
*** https://www.shoper.pl/static/raporty/raport-shoper-2017.pdf
**** Idem
***** Idem

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Trudno się dziwić, jeśli firma woła 2000 zł netto za audyt, a potem 500 zł netto miesięcznie, kiedy sklepy typu prestashop, woocommerce, itp można sobie postawić za darmo

,

Zrezygnowałem z ich usług lata temu. Nie żałuję. Ceny z kosmosu. Fikcyjne promocje.

Najnowsze w tym dziale

Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
Kara dla TVN za „Franciszkańską 3” wyegzekwowana przez Urząd Skarbowy
16 kwietnia 2024 r. na rachunek bankowy KRRiT wpłynęła wyegzekwowana przez Urząd Skarbowy kara pieniężna nałożona na spółkę TVN SA w związku z naruszeniem art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o radiofonii i telewizji poprzez emisję audycji pt. „Bielmo. Franciszkańska 3” (program TVN 24, cykl „Czarno na białym”, 6 marca 2023 roku).
Paryż 2024: igrzyska olimpijskie na antenach Eurosportu
Za dokładnie 100 dni w Paryżu rozpocznie się największe sportowe wydarzenie świata! Każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 dostępny będzie w Polsce w serwisie Max. TVN WBD pokaże transmisje najważniejszych wydarzeń w Eurosporcie 1, Eurosporcie 2 oraz w kanałach okazjonalnych Eurosport 3-9 i Eurosporcie 4K, dostępnych u niektórych operatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764