logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

NEC Display Solutions na targach ISE w Amsterdamie - relacja

  PR 20.02.2015, przeczytano 1038 razy
ilustracjastrzałka

Targi Integrated System Europe 2015 w Amsterdamie dobiegły końca. Jak co roku było to jedno z najważniejszych wydarzeń branży AV, cieszące się ogromną popularnością. Podczas trzech dni, centrum wystawienniczo-konferencyjne Amsterdam RAI odwiedziło ponad 59 tysięcy gości, co stanowi nowy rekord frekwencji targów. Firma NEC Display Solutions na stoisku o rozmiarze ponad 450m2 gościła kilka tysięcy klientów z 73 krajów, prezentując podczas 25 specjalnych pokazów w 6 językach ponad 200 produktów. Kolejne 220 produktów NEC było prezentowanych na stoiskach partnerów handlowych firmy. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nec-display-solutions-na-targach-ise-w-amsterdamie---relacja,24004,artykul.html

W tym roku stoisko NEC wyglądało jak podzielone na różne strefy miasto, wypełnione multimedialnymi, interaktywnymi rozwiązaniami mającymi na celu nie tylko przyciągnięcie uwagi, ale również zaangażowanie klienta. Do dyspozycji zwiedzających oddano następujące ekspozycje: Shopping, Studio, Learn&Work, Control Room, On The Move, Gallery i QRS.

Oczywiście poza samymi sekcjami tematycznymi NEC posiadał na swoim stoisku wiele ciekawych instalacji. Dobrym przykładem może być ściana wideo z 46-calowych monitorów NEC X464UN zbudowana na kształt drapacza chmur, która witała wszystkich gości odwiedzających to imponujące stoisko lub też kolaż z sześciu 84-calowych monitorów NEC X841UHD. Całość imitowała nowoczesne miasto z budynkami, wirtualnymi witrynami sklepowymi, oknami, a w głębi stoiska goście odwiedzali poszczególne strefy tematyczne. 

W sekcji Shopping zaprezentowano rozwiązania multimedialne służące do analizy i interakcji z klientem w takich miejscach jak galerie handlowe lub sklepy wielkopowierzchniowe. Zwiedzający mogli zobaczyć działanie oprogramowania NEC LeafEngine wraz z czterema zintegrowanym sensorami: odległościowym, dźwiękowym, natężenia oświetlenia w otoczeniu oraz oprogramowaniem biometrycznym rozpoznającym płeć, wiek oraz poziom zainteresowania klienta wyświetlaną treścią. Oprogramowanie NEC LeafEngine zintegrowane z dowolnym systemem DS pozwala na dostosowanie treści reklamowych do rzeczywistych, aktualnych warunków w danej lokalizacji. W strefie Shopping podziwiać można było również dwie aplikacje stworzone dla LEGO, pozwalające na prezentowanie na wielkoformatowym monitorze rozszerzonej rzeczywistości w postaci wyświetlania zbudowanej konstrukcji LEGO z klocków, które znajdują się wewnątrz konkretnego opakowania. Ta aplikacja doskonale pokazywała, jak w ciekawy sposób zaprezentować finalny produkt bez zbędnego wyciągania go z pudełka. Dodatkowo wraz LEGO zaprezentowano multimedialne akwarium, które miało powierzchnię ściany wideo z 9 monitorów NEC X464UN, a użytkownik mógł wprowadzić do akwarium swoją własnoręcznie zaprojektowaną rybkę.

W sekcji QSR (Quick Service Restaurant) odwiedzający mogli zobaczyć restaurację szybkiej obsługi dysponującą systemem Digital Signage łączącym system zamawiania kawy na monitorach dotykowych z cyfrowymi wyświetlaczami menu board. Gdy klient restauracji wybrał swoje zamówienie korzystając z monitora dotykowego, to ekran przy punkcie odbioru wyświetlał komunikat za ile minut będzie gotowa duża latte np. dla pani Moniki wyświetlając przy tym na ekranie jej zdjęcie.

W części Studio (studio telewizyjne), najciekawszym produktem była ściana LED wykonana z modułów o wielkości piksela 2mm. Robiła ona naprawdę potężne wrażenie i stanowiła tło dla profesjonalnych wywiadów z pracownikami NEC, których przeprowadzono podczas targów ponad trzydzieści. Tutaj też podziwiać można było jeden z wielu monitorów UHD prezentowanych na stoisku NEC - model 32-calowy NEC MultiSync PA322UHD oraz 65-calowy NEC MultiSync X651UHD

W pasażu Learn&Work zaprezentowano wiele rozwiązań służących wspomaganiu procesów uczenia i tworzenia, bazujących zarówno na projektorach, jak i monitorach. Na zestawie monitorów o rozdzielczości UHD: 32-calowym NEC PA322UHD oraz 98-calowym NEC X981UHD prezentowano proces tworzenia w aplikacjach typu CAD/CAM. W tej sekcji zobaczyć można było również zestawioną w niezwykle szeroki ekran, stworzony z trzech projektorów Ultra-Short-Throw NEC UM351Wi, instalację umożliwiającą bezpośrednią interakcję za pomocą gestów lub specjalnego stylusa.

Ciekawostką był interaktywny projektor NEC UM352Wi zintegrowany z aplikacją wyświetlającą w pełni funkcjonalną tablicę multimedialną wraz z oprogramowaniem do współpracy NEC DisplayNote oraz technologią MiraCast. A wszystko to bez użycia komputera! W tej sekcji podziwiać można było dwa premierowe produkty: NEC UM321U, projektor Ultra-Short-Throw w technologii DLP, wyświetlający obraz w rozdzielczości Full HD oraz model koncepcyjny projektora NEC prezentujący obraz w dotąd niespotykanym formacie 16:6. To właśnie na targach ISE producent testował zainteresowanie klientów takim formatem projekcji i oceni, czy wprowadzać model 16:6 w przyszłości do sprzedaży. 

W ramach rozwiązań Learn & Work NEC zaprezentował również 80-calowy monitor z nowej serii E, model NEC E805, który zrobił ogromne wrażenie na odwiedzających! Tuż nad nim znajdował się projektor z najtańszej serii V wyświetlający obraz o jasności 3000 Ansi Lumenów z rozdzielczością Full HD. Rozdzielczość Full HD sukcesywnie wprowadzana w kolejnych seriach projektorów NEC znalazła się również w podstawowej serii projektorów V. Pojawił się więc bardzo ciekawy produkt dla projektów o niewielkim budżecie, mający szanse stać się przebojem na rynku projektorów w 2015 roku. W tej sekcji zaprezentowane zostały także monitory wielkoformatowe z serii P (Professional) wyposażone w najnowszą technologię dotykową Shadow Sense pozwalającą nie tylko na detekcję samego dotyku, ale również jego wielkości! „Ta technologia odwraca sposób myślenia o rozwiązaniach interaktywnych. Nie mówimy tu bowiem o tym ile monitor ma punktów dotyku, ale ważniejsze jest, jak dokładnie można ten dotyk zdefiniować” – powiedział Mariusz Orzechowski, Dyrektor Przedstawicielstwa NEC Display Solutions w Polsce. Technologię Shadow Sense doskonale zaprezentowano na stoisku NEC prezentując pracę artysty malarza, który na żywo tworzył cyfrowe karykatury gości odwiedzających stoisko producenta. Monitor dotykowy Shadow Sense ustawiony na sztaludze jak obraz, dzięki możliwości detekcji wielkości dotyku, pozwalał artyście na użycie zarówno pędzla, jak i rysika, palca, a nawet całej dłoni do tworzenia cyfrowego portretu. Te pokazy były niewątpliwie hitem stoiska NEC.

Duże wrażenie robiła instalacja w sekcji Control Room, gdzie zaprezentowano ścianę wideo złożoną z 8 wielkoformatowych monitorów NEC X464UN, 98-calowego monitora NEC X981UHD oraz dwóch projektorów NEC PA622U połączonych w instalacji edge blending. Całość sterowana była za pomocą oprogramowania Hiperwall, które pozwalało na praktycznie dowolną organizację treści wyświetlanych na wszystkich ekranach. Tutaj też po raz kolejny zobaczyć można było monitory wyświetlające obraz o rozdzielczości UHD 3840x2610. 

W pasażu On The Move zaprezentowana została instalacja multimedialna składająca się z trzech projektorów Ultra-Short-Throw NEC UM351W, wyświetlających jeden ultra szeroki obraz, 70-calowych monitorów NEC P703 w obudowie outdoorowej oraz monitorów desktopowych NEC EA294WMi odzwierciedlających rzeczywistą instalację Digital Signage z peronu kolejowego w Sztokholmie. To kolejny hit stoiska NEC. Całość robiła olbrzymie wrażenie, szczególnie w momencie gdy na szerokim ekranie projektorów pojawiał się wjeżdżający na peron pociąg. Wtedy, w realnej instalacji DS, dzięki czujnikowi ruchu wykrywającemu nadjeżdżający pociąg następował cały ciąg zdarzeń, odpowiednio zmieniał się cyfrowy kontent na monitorach. Natomiast na stoisku podczas targów ISE 2015 po pojawieniu cię cyfrowego pociągu, uruchamiane były zainstalowane w niewidocznym miejscu wentylatory, które mocnym strumieniem powietrza symulowały wrażenie podmuchu pociągu, informacje o rozkładzie jazdy podawane na ekranach zmieniały się, a początkowo nieruchoma modelka, której twarz wyświetlana była na jednym z dużych monitorów reklamowych zaczynała się ruszać odgarniając rozwiane przez wiatr włosy. Ciekawe, kiedy takie instalacje znajdą się również na peronach stacji kolejowych w Polsce!

Demonstrację potężnej siły lasera podziwiać można było w sekcji Gallery, gdzie NEC Display Solutions zaprezentował laserowe projektory instalacyjne z najbardziej zaawansowanej serii PH. Premierowe modele NEC PH1202HL oraz NEC PH1201QL wyświetlające obraz odpowiednio w rozdzielczości Full HD i UHD mogły poszczycić się niesamowitą jasnością wynoszącą 12 000 Ansi Lumenów! Tuż obok podziwiać można było mniejsze urządzenia z serii PX, modele NEC PX602UL, profesjonalne projektory instalacyjne z wymienną optyką również wykorzystujące światło laserowe. Gratką był bez wątpienia, laserowy projektor NEC P502HL, który przy sile światła 5000 Ansi Lumenów, zdaje się być najbardziej kompaktowym projektorem japońskiego producenta. 

„Z roku na rok pokazujemy na targach ISE coraz więcej produktów, coraz bardziej spektakularne rozwiązania. W tym roku mieliśmy rekordową liczbę odwiedzających, a grupa klientów z Polski była drugą co do liczebności grupą zainteresowaną zorganizowanym zwiedzaniem stoiska (tzw. Guided Tours), w tym roku poprowadzonym w wyznaczonych godzinach po raz pierwszy także w języku polskim.” – komentuje Mariusz Orzechowski, Dyrektor Przedstawicielstwa NEC Display Solutions w Polsce.  

Źródło: NEC Display Solutions

www.nec-display-solutions.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764