logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Negatywny wizerunek ubezpieczycieli w mediach społecznościowych

  PR 02.02.2016, przeczytano 1698 razy
ilustracjastrzałka

W mediach społecznościowych aż 40% opinii o ubezpieczycielach komunikacyjnych jest negatywnych, a zaledwie 17% pozytywnych - wynika z raportu przygotowanego przez porównywarkę ubezpieczeń mfind.pl wspólnie z Brand24 oraz Sotrender. Kto radzi sobie najlepiej, a kto najgorzej w bezlitosnym świecie social media?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/negatywny-wizerunek-ubezpieczycieli-w-mediach-spolecznosciowych,27343,artykul.html

Media społecznościowe to miejsce, gdzie klienci coraz chętniej kontaktują się z firmami - także towarzystwami ubezpieczeniowymi. Bardzo często to właśnie jakość obsługi na Facebooku czy opinie na forum dyskusyjnym decydują o tym, jak postrzegany jest dany ubezpieczyciel. Z raportu mfind wynika, że towarzystwa mają na tym polu jeszcze dużo do poprawienia.

PZU na językach (i klawiaturach)

PZU to ubezpieczyciel, o którym w internecie znajdziemy zdecydowanie najwięcej opinii - przede wszystkim na forach dyskusyjnych oraz Facebooku (w sumie 566 wypowiedzi). W czołówce raportu mfind.pl znalazły się również Link4 (102 opinie) oraz Generali (85 opinii). W mediach społecznościowych nie znajdziemy natomiast wzmianek o TUW Pocztowym oraz SKOK Ubezpieczenia.

Warto zwrócić uwagę na to, że spośród wszystkich opinii o towarzystwach, aż 60% stanowią wypowiedzi dotyczące tematyki ubezpieczeń komunikacyjnych, czyli przede wszystkim zakupu OC/AC samochodu oraz likwidacji szkód.

O ubezpieczycielach pozytywnie się nie pisze

Niestety, większość wypowiedzi ma negatywny lub neutralny wydźwięk. Jak wynika z raportu, zaledwie 17% opinii o ubezpieczycielach komunikacyjnych jest pozytywnych.  Zazwyczaj są to polecenia konkretnych ofert lub pochwała obsługi. Trudno jednak ustalić, jaka część pozytywnych komentarzy pochodzi od rzeczywistych zadowolonych klientów, a ile z nich jest elementem tzw. marketingu szeptanego.

Aż 40% opinii o ubezpieczycielach w social media to wypowiedzi negatywne. Tutaj z kolei klienci skarżą się na zaniżone odszkodowania, długi proces likwidacji szkód, wysokie ceny ubezpieczeń, brak kontaktu czy też niepomyślne dla komentującego zakończenie sprawy. Do takich opinii również należy podchodzić z dystansem - konkurencja przecież nie śpi!

Którzy ubezpieczyciele radzą sobie najlepiej w social media?

Zaledwie 7 towarzystw posiada konta zarówno na Facebooku jak i Twitterze. 5 ubezpieczycieli prowadzi profile tylko na Facebooku, a jedno na tylko na Twitterze. Aż 10 firm nie posiada kont w mediach społecznościowych, czyli tak naprawdę nie istnieje w internecie.

Zdecydowanie najaktywniejsze w social media są Ergo Hestia, PZU oraz Proama. Na Facebooku dobrze wypadają również Aviva, Link4 oraz Liberty Ubezpieczenia. Warto zaznaczyć, że na Facebooku najszybciej na posty użytkowników odpowiadała Aviva - średnio zajmowało jej to 35 minut. Z kolei Gothaer, Link4 oraz PZU odpowiedziały na największy procent zapytań (88-100%).

Niestety, niemal połowa badanych towarzystw ciągle nie jest aktywnych na profilach społecznościowych i bardzo rzadko je aktualizuje.

- Internet, w tym media społecznościowe, stał się kluczową platformą budowania wizerunku firmy. Towarzystwa ubezpieczeniowe powinny jak najszybciej zdać sobie sprawę z tego, że klienta do konkretnego produktu prędzej przekona opinia znajomego na Facebooku lub wiarygodny komentarz na forum dyskusyjnym, niż standardowa reklama. Dzięki internetowi kupujemy coraz bardziej świadomie, porównując oferty i korzystając z opinii o nich. Dlatego ubezpieczyciele muszą być obecni w dyskusji online 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu - przekonuje Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel i członek zarządu porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

Pełny raport wraz z infografikami można znaleźć w serwisie Akademia ubezpieczeń mfind: https://www.mfind.pl/akademia/raporty-i-analizy/ubezpieczyciele-w-mediach-spolecznosciowych-2016

Źródło: mfind.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764