logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Negocjacje w biznesie – w jaki sposób PR może w tym pomóc?

  PR 24.10.2022, przeczytano 683 razy

Media relations to najpożyteczniejsze narzędzie, które pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy wśród kontrahentów i opinii publicznej. Tak wynika z niezależnego raportu „Analiza kondycji branży public relations”. Na kolejnych miejscach znajdują się: zarządzanie kryzysowe i monitoring mediów. Jak PR pomaga w negocjacjach biznesowych? Opinia o danej marce przekłada się na postrzeganie jej przez potencjalnych kontrahentów. Może ona budować biznes bądź wpływać na niego destrukcyjnie. Dlaczego?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/negocjacje-w-biznesie-%E2%80%93-w-jaki-sposob-pr-moze-w-tym-pomoc,397733,artykul.html

Opinia w procesie zakupowym odgrywa kluczowe znaczenie. Jak wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, stworzonego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, o 50 proc. wzrosło znaczenie poszukiwania opinii o produkcie w procesie zakupowym. Podczas ostatniego zakupu tę czynność wykonało aż 38 proc. badanych, a 27 proc. porównało oferty. Co mówią te liczby? Konsumenci poszukują marek i produktów, które mają dobre opinie w Internecie i są polecane przez innych użytkowników. Podobnie jest w biznesie.

Dobry PR pomaga w prowadzeniu negocjacji biznesowych

Firma, która ma dobrą opinię wśród klientów i kontrahentów, jest na lepszej pozycji negocjacyjnej. Artykuły w mediach czy na portalach, a także otrzymane wyróżnienia, np. podczas kongresów branżowych, świadczą o renomie przedsiębiorstwa, jego skuteczności i ugruntowanej pozycji na rynku. W budowaniu biznesu pomaga PR, czyli działania z zakresu public relations.

– Istnieje wiele firm, które posiadają jakościowe i innowacyjne produkty, ale nie są znane opinii publicznej. Aby zaistnieć w świadomości konsumentów konieczne jest podejmowanie działań z zakresu public relations. Eksperci wielu firm przedstawiają odważne tezy, mówią o rozwiązaniach, wypowiadają się na temat rynku i są prekursorami trendów. Pojawiają się w mediach, a tym samym coraz częściej są na świeczniku. Firma, która jest aktywna w mediach jest na lepszej pozycji negocjacyjnej. Posiada bowiem ugruntowaną pozycję na rynku i jest postrzegana przez pryzmat eksperta w swojej kategorii – ­wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

Skutecznie prowadzone działania public relations przede wszystkim zwiększają wiarygodność marki w oczach odbiorców i kontrahentów.

Siła marki to podstawa sukcesu

Podstawą sukcesu w negocjacjach biznesowych jest posiadanie silnej marki i ekspertów. Przedsiębiorstwo, aby zaistnieć na rynku, z jednej strony powinno oferować innowacyjne i dobre produkty, z drugiej zaś – zadbać o strategiczne zarządzenie komunikacją.  

– Stałe utrzymywanie relacji z otoczeniem wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku każdego przedsiębiorstwa. Agencje PR posiadają odpowiednie narzędzia do kreowania opinii o danej marce. Jednym z nich jest media relations rozumiane jako stała obecność ekspertów firmy w mediach. Dziś media to pojęcie szersze niż jeszcze 10 lat temu. Nie mówimy jedynie o telewizji, radiu czy portalach internetowych. Silnym narzędziem budowania marki własnej jest obecnie LinkedIn. PR powinien mieć podejście holistyczne. Z jednej strony opierać się na działaniach w mediach, z drugiej zaś podejmować szereg aktywności, by eksperci marki byli widoczni. Na pewno pomaga w tym udział w wydarzeniach branżowych, takich jak kongresy gospodarcze czy ekonomiczne. Kompleksowe działania i posiadanie odpowiedniej strategii komunikacji pomagają w budowaniu wizerunku mocnego gracza i silnego partnera do negocjacji – dodaje Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace.

PR jest zdecydowanie przydatny podczas negocjacji. Umożliwia zbudowanie wizerunku firmy jako spójnej, dobrze prosperującej całości. Środki zainwestowane w specjalistów od budowania opinii o marce zwrócą się w postaci nowych kontraktów, a także pozyskania nowych kanałów sprzedażowych.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764