logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Negocjacje w biznesie – w jaki sposób PR może w tym pomóc?

  PR 24.10.2022, przeczytano 710 razy

Media relations to najpożyteczniejsze narzędzie, które pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy wśród kontrahentów i opinii publicznej. Tak wynika z niezależnego raportu „Analiza kondycji branży public relations”. Na kolejnych miejscach znajdują się: zarządzanie kryzysowe i monitoring mediów. Jak PR pomaga w negocjacjach biznesowych? Opinia o danej marce przekłada się na postrzeganie jej przez potencjalnych kontrahentów. Może ona budować biznes bądź wpływać na niego destrukcyjnie. Dlaczego?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/negocjacje-w-biznesie-%E2%80%93-w-jaki-sposob-pr-moze-w-tym-pomoc,397733,artykul.html

Opinia w procesie zakupowym odgrywa kluczowe znaczenie. Jak wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, stworzonego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, o 50 proc. wzrosło znaczenie poszukiwania opinii o produkcie w procesie zakupowym. Podczas ostatniego zakupu tę czynność wykonało aż 38 proc. badanych, a 27 proc. porównało oferty. Co mówią te liczby? Konsumenci poszukują marek i produktów, które mają dobre opinie w Internecie i są polecane przez innych użytkowników. Podobnie jest w biznesie.

Dobry PR pomaga w prowadzeniu negocjacji biznesowych

Firma, która ma dobrą opinię wśród klientów i kontrahentów, jest na lepszej pozycji negocjacyjnej. Artykuły w mediach czy na portalach, a także otrzymane wyróżnienia, np. podczas kongresów branżowych, świadczą o renomie przedsiębiorstwa, jego skuteczności i ugruntowanej pozycji na rynku. W budowaniu biznesu pomaga PR, czyli działania z zakresu public relations.

– Istnieje wiele firm, które posiadają jakościowe i innowacyjne produkty, ale nie są znane opinii publicznej. Aby zaistnieć w świadomości konsumentów konieczne jest podejmowanie działań z zakresu public relations. Eksperci wielu firm przedstawiają odważne tezy, mówią o rozwiązaniach, wypowiadają się na temat rynku i są prekursorami trendów. Pojawiają się w mediach, a tym samym coraz częściej są na świeczniku. Firma, która jest aktywna w mediach jest na lepszej pozycji negocjacyjnej. Posiada bowiem ugruntowaną pozycję na rynku i jest postrzegana przez pryzmat eksperta w swojej kategorii – ­wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

Skutecznie prowadzone działania public relations przede wszystkim zwiększają wiarygodność marki w oczach odbiorców i kontrahentów.

Siła marki to podstawa sukcesu

Podstawą sukcesu w negocjacjach biznesowych jest posiadanie silnej marki i ekspertów. Przedsiębiorstwo, aby zaistnieć na rynku, z jednej strony powinno oferować innowacyjne i dobre produkty, z drugiej zaś – zadbać o strategiczne zarządzenie komunikacją.  

– Stałe utrzymywanie relacji z otoczeniem wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku każdego przedsiębiorstwa. Agencje PR posiadają odpowiednie narzędzia do kreowania opinii o danej marce. Jednym z nich jest media relations rozumiane jako stała obecność ekspertów firmy w mediach. Dziś media to pojęcie szersze niż jeszcze 10 lat temu. Nie mówimy jedynie o telewizji, radiu czy portalach internetowych. Silnym narzędziem budowania marki własnej jest obecnie LinkedIn. PR powinien mieć podejście holistyczne. Z jednej strony opierać się na działaniach w mediach, z drugiej zaś podejmować szereg aktywności, by eksperci marki byli widoczni. Na pewno pomaga w tym udział w wydarzeniach branżowych, takich jak kongresy gospodarcze czy ekonomiczne. Kompleksowe działania i posiadanie odpowiedniej strategii komunikacji pomagają w budowaniu wizerunku mocnego gracza i silnego partnera do negocjacji – dodaje Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace.

PR jest zdecydowanie przydatny podczas negocjacji. Umożliwia zbudowanie wizerunku firmy jako spójnej, dobrze prosperującej całości. Środki zainwestowane w specjalistów od budowania opinii o marce zwrócą się w postaci nowych kontraktów, a także pozyskania nowych kanałów sprzedażowych.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gextrecs. Brandglow dla Polskiej Agencji Kosmicznej
GEXTRECS (GOVSATCOM Extreme Events Civil Security Service) to projekt realizowany w ramach programu Horyzont Europa m.in. przez Polską Agencję Kosmiczną. Jego celem jest przygotowanie innowacyjnych scenariuszy oraz realizacja demonstracji dotyczących sytuacji kryzysowych przy wykorzystaniu usług bezpiecznej łączności satelitarnej dla użytkowników rządowych, czyli GOVSATCOM.
Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści
Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.
Wiele plotek, w tym te, które miały zepchnąć Google z tronu lidera wyszukiwarek. Nic takiego się nie stało, ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to...
Outreach Marketing - tajna broń marketera
Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność marki online, co nie jest...
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Boty oparte o sztuczną inteligencję to już codzienność w contact center, a nasz stosunek do nich szybko się zmienia. Wraz z coraz większą biegłością botów w swobodnej komunikacji na dowolny temat, wyraźnie zaczynamy je lubić. Do tego stopnia, że cześć z nas zaczyna nawet z botami flirtować podczas załatwiania standardowych spraw związanych z obsługą – wynika z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764