logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Neon #Wielkawarszawa rozświetlił Marszałkowską

  PR 08.02.2019, przeczytano 198 razy
ilustracjastrzałka

7 lutego br. po raz pierwszy rozbłysnął neon #WielkaWarszawa, znajdujący się na fasadzie budynku przy ul. Marszałkowskiej 77/79. Instalacja stanowi interpretację Planu Ogólnego Wielkiej Warszawy z drugiej połowy lat dwudziestych. Projekt został zrealizowany ze środków budżetu partycypacyjnego dzielnicy Śródmieście, a jego autorem jest artysta Arek Vaz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/neon-wielkawarszawa-rozswietlil-marszalkowska,381170,artykul.html

– Neon #WielkaWarszawa jest instalacją wyjątkową. Stanowi pomost pomiędzy przeszłością naszego miasta oraz jego przyszłością. Jest też odzwierciedleniem dzisiejszej Warszawy – miasta atrakcyjnego, w którym po prostu chce się mieszkać. Mam nadzieję, że stanie się wizytówką nie tylko śródmiejskiego, ale też warszawskiego budżetu partycypacyjnego – mówił burmistrz Śródmieścia Krzysztof Czubaszek podczas konferencji prasowej.

Instalacja stanowi interpretację Planu Ogólnego Wielkiej Warszawy z 1928 r., opracowanego przez zespół urbanistów, architektów i techników pod kierunkiem Stanisława Różańskiego. Koncepcja obrazowała rozwój stolicy oraz jej ówczesnych przedmieść, podzielonych funkcjonalnie na: śródmiejskie City, Oś Saską i Trakt Królewski, historyczne Śródmieście z intensywną zabudową mieszkaniową, dzielnicę reprezentacyjną na Polu Mokotowskim oraz oddzielne zgrupowania dzielnic mieszkaniowych i przemysłowych. Sama ilustracja planu z lat dwudziestych została sporządzona w stylistyce inspirowanej awangardową grafiką modernistyczną.

Symboliczne znaczenie ma nie tylko wizerunek neonu, ale także jego lokalizacja – instalacja zdobi fasadę siedziby Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy. To właśnie tutaj opracowywane są projekty miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, czyli dokumenty, które tak jak Plan Ogólny Wielkiej Warszawy, nakreślają rozwój stolicy.

Neon #WielkaWarszawa powstał w ramach warszawskiego budżetu partycypacyjnego. Projekt został stworzony i zgłoszony przez mieszkańca Warszawy występującego pod pseudonimem artystycznym Arek Vaz. Zamysłem projektodawcy było udowodnienie, że sztuka miejska związana ze światłem może podążać w innowacyjnym kierunku, a neony są środkiem pozwalającym łączyć historię miasta z jego przyszłością. Celem projektu było także wspieranie unikatowości warszawskich neonów oraz sztuki wykorzystującej potencjał światła i energii.

ilustracjastrzałka

Arek Vaz & Krzysztof Czubaszek

– W Warszawie sztuka zamknięta jest w murach muzeów i galerii – komentuje Arek Vaz. – Wciąż w przestrzeni miejskiej można spotkać niewiele artystycznych obiektów, co wyróżnia nas negatywnie na tle europejskich stolic. Przestrzeń publiczna to najlepsza okazja by ze sztuką obcować i podziwiać ją na własnych warunkach. Mam nadzieję i mocno wierzę, że Neon Wielka Warszawa da taką szansę. Instalacja jest też wspaniałą i ciekawą podróżą w czasie do dawnej Warszawy.

Arek Vaz jest absolwentem wydziału Sztuki Nowych Mediów PJTAK w Warszawie. W 2015 roku został laureatem międzynarodowego festiwalu Cannes Lions, a rok później zdobył główną nagrodę na Festivalu Art&Fashion Forum 2016 organizowanym przez Grażynę Kulczyk. Obecnie Art Director w agencji kreatywnej Havas Warsaw.

ilustracjastrzałka

Za realizację projektu odpowiedzialny był Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy. Projekt został zrealizowany ze środków pieniężnych z budżetu partycypacyjnego dzielnicy Śródmieście. Dzięki tej formie konsultacji, osoby zameldowane w Warszawie mogą mieć realny wpływ na decyzje o tym, na co przeznaczona zostanie część pieniędzy z budżetu miasta. Mieszkańcy mają szansę zgłosić swoje pomysły na zmiany i usprawnienia dotyczące swojej dzielnicy, a następnie wybierają te, które zostaną zrealizowanie przez miasto.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Carat, Isobar oraz DDS (Dentsu Aegis Network Polska) obsługują komunikacyjnie markę Bell.
RTB House otwiera Creatives Lab
RTB House, globalna firma specjalizująca się w innowacyjnych technologiach marketingowych otwiera – Creatives Lab. Jednostka skupi się na rozwoju dynamicznych kreacji, zwiększeniem ich efektywności oraz rozszerzeniem wachlarza dostępnych formatów, które będą lepiej odpowiadać na potrzeby brandingowe klientów.
Sharp Europe z dumą informuje, że wielofunkcyjne urządzenie cyfrowe A4 do druku czarno-białego MX-B455W / MX-B355W zdobyło Nagrodę iF Design Award 2019. Jest to jedna z najbardziej liczących się na świecie nagród za wzornictwo produktowe.
Kampania Hospicjum Promyczek w 2019
W lutym Fundacja Domowe Hospicjum Dziecięce „Promyczek” ruszyła z outdoorową kampanią społeczną promującą przekazywanie 1 % podatku. Kampania realizowana jest między innymi na nośnikach Cityboard Media.
Polski Car Wrapping ma nowego mistrza
Podczas zeszłotygodniowych targów RemaDays, które odbyły się w podwarszawskim Nadarzynie w dniach 13-15.02 wyłoniono zwycięzcę dziewiątej edycji Polish Car Wrap Championship. Został nim Andrzej Serwin z firmy Asfoll Profesjonalne Centrum Folii. Tegoroczna edycja konkursu przyciągnęła zarówno wielu specjalistów, ale też amatorów car wrappingu....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764