logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Neon #Wielkawarszawa rozświetlił Marszałkowską

  PR 08.02.2019, przeczytano 275 razy
ilustracjastrzałka

7 lutego br. po raz pierwszy rozbłysnął neon #WielkaWarszawa, znajdujący się na fasadzie budynku przy ul. Marszałkowskiej 77/79. Instalacja stanowi interpretację Planu Ogólnego Wielkiej Warszawy z drugiej połowy lat dwudziestych. Projekt został zrealizowany ze środków budżetu partycypacyjnego dzielnicy Śródmieście, a jego autorem jest artysta Arek Vaz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/neon-wielkawarszawa-rozswietlil-marszalkowska,381170,artykul.html

– Neon #WielkaWarszawa jest instalacją wyjątkową. Stanowi pomost pomiędzy przeszłością naszego miasta oraz jego przyszłością. Jest też odzwierciedleniem dzisiejszej Warszawy – miasta atrakcyjnego, w którym po prostu chce się mieszkać. Mam nadzieję, że stanie się wizytówką nie tylko śródmiejskiego, ale też warszawskiego budżetu partycypacyjnego – mówił burmistrz Śródmieścia Krzysztof Czubaszek podczas konferencji prasowej.

Instalacja stanowi interpretację Planu Ogólnego Wielkiej Warszawy z 1928 r., opracowanego przez zespół urbanistów, architektów i techników pod kierunkiem Stanisława Różańskiego. Koncepcja obrazowała rozwój stolicy oraz jej ówczesnych przedmieść, podzielonych funkcjonalnie na: śródmiejskie City, Oś Saską i Trakt Królewski, historyczne Śródmieście z intensywną zabudową mieszkaniową, dzielnicę reprezentacyjną na Polu Mokotowskim oraz oddzielne zgrupowania dzielnic mieszkaniowych i przemysłowych. Sama ilustracja planu z lat dwudziestych została sporządzona w stylistyce inspirowanej awangardową grafiką modernistyczną.

Symboliczne znaczenie ma nie tylko wizerunek neonu, ale także jego lokalizacja – instalacja zdobi fasadę siedziby Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy. To właśnie tutaj opracowywane są projekty miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, czyli dokumenty, które tak jak Plan Ogólny Wielkiej Warszawy, nakreślają rozwój stolicy.

Neon #WielkaWarszawa powstał w ramach warszawskiego budżetu partycypacyjnego. Projekt został stworzony i zgłoszony przez mieszkańca Warszawy występującego pod pseudonimem artystycznym Arek Vaz. Zamysłem projektodawcy było udowodnienie, że sztuka miejska związana ze światłem może podążać w innowacyjnym kierunku, a neony są środkiem pozwalającym łączyć historię miasta z jego przyszłością. Celem projektu było także wspieranie unikatowości warszawskich neonów oraz sztuki wykorzystującej potencjał światła i energii.

ilustracjastrzałka

Arek Vaz & Krzysztof Czubaszek

– W Warszawie sztuka zamknięta jest w murach muzeów i galerii – komentuje Arek Vaz. – Wciąż w przestrzeni miejskiej można spotkać niewiele artystycznych obiektów, co wyróżnia nas negatywnie na tle europejskich stolic. Przestrzeń publiczna to najlepsza okazja by ze sztuką obcować i podziwiać ją na własnych warunkach. Mam nadzieję i mocno wierzę, że Neon Wielka Warszawa da taką szansę. Instalacja jest też wspaniałą i ciekawą podróżą w czasie do dawnej Warszawy.

Arek Vaz jest absolwentem wydziału Sztuki Nowych Mediów PJTAK w Warszawie. W 2015 roku został laureatem międzynarodowego festiwalu Cannes Lions, a rok później zdobył główną nagrodę na Festivalu Art&Fashion Forum 2016 organizowanym przez Grażynę Kulczyk. Obecnie Art Director w agencji kreatywnej Havas Warsaw.

ilustracjastrzałka

Za realizację projektu odpowiedzialny był Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy. Projekt został zrealizowany ze środków pieniężnych z budżetu partycypacyjnego dzielnicy Śródmieście. Dzięki tej formie konsultacji, osoby zameldowane w Warszawie mogą mieć realny wpływ na decyzje o tym, na co przeznaczona zostanie część pieniędzy z budżetu miasta. Mieszkańcy mają szansę zgłosić swoje pomysły na zmiany i usprawnienia dotyczące swojej dzielnicy, a następnie wybierają te, które zostaną zrealizowanie przez miasto.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation zrealizowała Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja...
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764