logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Neon #Wielkawarszawa rozświetlił Marszałkowską

  PR 08.02.2019, przeczytano 329 razy
ilustracjastrzałka

7 lutego br. po raz pierwszy rozbłysnął neon #WielkaWarszawa, znajdujący się na fasadzie budynku przy ul. Marszałkowskiej 77/79. Instalacja stanowi interpretację Planu Ogólnego Wielkiej Warszawy z drugiej połowy lat dwudziestych. Projekt został zrealizowany ze środków budżetu partycypacyjnego dzielnicy Śródmieście, a jego autorem jest artysta Arek Vaz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/neon-wielkawarszawa-rozswietlil-marszalkowska,381170,artykul.html

– Neon #WielkaWarszawa jest instalacją wyjątkową. Stanowi pomost pomiędzy przeszłością naszego miasta oraz jego przyszłością. Jest też odzwierciedleniem dzisiejszej Warszawy – miasta atrakcyjnego, w którym po prostu chce się mieszkać. Mam nadzieję, że stanie się wizytówką nie tylko śródmiejskiego, ale też warszawskiego budżetu partycypacyjnego – mówił burmistrz Śródmieścia Krzysztof Czubaszek podczas konferencji prasowej.

Instalacja stanowi interpretację Planu Ogólnego Wielkiej Warszawy z 1928 r., opracowanego przez zespół urbanistów, architektów i techników pod kierunkiem Stanisława Różańskiego. Koncepcja obrazowała rozwój stolicy oraz jej ówczesnych przedmieść, podzielonych funkcjonalnie na: śródmiejskie City, Oś Saską i Trakt Królewski, historyczne Śródmieście z intensywną zabudową mieszkaniową, dzielnicę reprezentacyjną na Polu Mokotowskim oraz oddzielne zgrupowania dzielnic mieszkaniowych i przemysłowych. Sama ilustracja planu z lat dwudziestych została sporządzona w stylistyce inspirowanej awangardową grafiką modernistyczną.

Symboliczne znaczenie ma nie tylko wizerunek neonu, ale także jego lokalizacja – instalacja zdobi fasadę siedziby Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy. To właśnie tutaj opracowywane są projekty miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, czyli dokumenty, które tak jak Plan Ogólny Wielkiej Warszawy, nakreślają rozwój stolicy.

Neon #WielkaWarszawa powstał w ramach warszawskiego budżetu partycypacyjnego. Projekt został stworzony i zgłoszony przez mieszkańca Warszawy występującego pod pseudonimem artystycznym Arek Vaz. Zamysłem projektodawcy było udowodnienie, że sztuka miejska związana ze światłem może podążać w innowacyjnym kierunku, a neony są środkiem pozwalającym łączyć historię miasta z jego przyszłością. Celem projektu było także wspieranie unikatowości warszawskich neonów oraz sztuki wykorzystującej potencjał światła i energii.

ilustracjastrzałka

Arek Vaz & Krzysztof Czubaszek

– W Warszawie sztuka zamknięta jest w murach muzeów i galerii – komentuje Arek Vaz. – Wciąż w przestrzeni miejskiej można spotkać niewiele artystycznych obiektów, co wyróżnia nas negatywnie na tle europejskich stolic. Przestrzeń publiczna to najlepsza okazja by ze sztuką obcować i podziwiać ją na własnych warunkach. Mam nadzieję i mocno wierzę, że Neon Wielka Warszawa da taką szansę. Instalacja jest też wspaniałą i ciekawą podróżą w czasie do dawnej Warszawy.

Arek Vaz jest absolwentem wydziału Sztuki Nowych Mediów PJTAK w Warszawie. W 2015 roku został laureatem międzynarodowego festiwalu Cannes Lions, a rok później zdobył główną nagrodę na Festivalu Art&Fashion Forum 2016 organizowanym przez Grażynę Kulczyk. Obecnie Art Director w agencji kreatywnej Havas Warsaw.

ilustracjastrzałka

Za realizację projektu odpowiedzialny był Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy. Projekt został zrealizowany ze środków pieniężnych z budżetu partycypacyjnego dzielnicy Śródmieście. Dzięki tej formie konsultacji, osoby zameldowane w Warszawie mogą mieć realny wpływ na decyzje o tym, na co przeznaczona zostanie część pieniędzy z budżetu miasta. Mieszkańcy mają szansę zgłosić swoje pomysły na zmiany i usprawnienia dotyczące swojej dzielnicy, a następnie wybierają te, które zostaną zrealizowanie przez miasto.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Peppermint rozszerzyła współpracę z Nowy Adres S.A. Zespół Peppermint odpowiada za wsparcie targów MoneyDays.
Yieldbird dołącza do grona firm członkowskich IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Yieldbird – firma specjalizująca się zwiększaniu przychodów z reklam w modelu programmatic.
Danuta Olczyk odpowiada za komunikację They.pl
Danuta Olczyk objęła stanowisko PR & Communication Specialist w agencji marketingowej They.pl, zastępując Joannę Warszawską, która rozstała się z firmą.
Slavoj Żiżek otwiera line-up 26. edycji Golden Drum
Na scenie w Portoroż zobaczymy czterdziestu międzynarodowych prelegentów, w tym czworo Polaków. Wśród gwiazd znajdą się także Jeanette Liendo i Bogdan Draganski.
Maxcom prezentuje nowe logo
Maxcom, polska firma zajmująca się produkcją klasycznych telefonów komórkowych, przedstawiła dziś logotyp. Zmiana komunikacji wizualnej jest elementem nowej strategii marketingowej, której celem jest odświeżenie wizerunku polskiego producenta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764