logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nestlé pracuje nad butelką z odnawialnych surowców

  PR 14.03.2017, przeczytano 922 razy
ilustracjastrzałka

Nestlé Waters we współpracy z firmą Danone oraz Origin Materials, startupem z Kalifornii, pracuje nad stworzeniem plastikowej butelki PET wykonanej w 100% ze zrównoważonych i odnawialnych surowców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nestl%C3%A9-pracuje-nad-butelka-z-odnawialnych-surowcow,31791,artykul.html

Projekt NaturALL Bottle Alliance stanowi przełom naukowy w branży spożywczej. W projekcie wykorzystywane są surowce z biomasy stosowane do produkcji tektury lub trocin, dzięki czemu nie trzeba dokonywać alokacji zasobów, czy gruntów wykorzystywanych do produkcji żywności przeznaczonej dla ludzi lub zwierząt.

Dzięki partnerskiej współpracy między członkami projektu nowa technologia ma być dostępna dla całego przemysłu spożywczego. Projekt NaturALL Bottle Alliance to jedno z działań Nestlé mające na celu wyeliminowanie wpływu działalności firmy na środowisko do 2030 roku.

Źródło: Nestlé

www.nestle.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

przepraszam ale " ja ********"... wynajdzmy kolo od nowa...szkło juz nie pasi ? petow nie mozna recyklingowac?? jak nie maja co z kasa robic , to ja chetnie przytule

avatar użytkownika
,

Widać nowa butelka ma szansę być tańsza od szkła - nie martw się, nie tylko Ty lubisz przytulać. Koncerny są w tym lepsze.  

,

Łatwiej wymyślić biodegradowalną butelkę niż męczyć się z pozyskiwaniem szklanych opakowań z rynku wtórnego.
  

avatar użytkownika
,

Mówiąc o kosztach mamy na myśli oczywiście całość kosztów związanych z obrotem opakowaniami - a więc nie tylko produkcję, ale także całą logistykę i utylizację.  

avatar użytkownika
,

Szkło można umyć , nie trzeba go utylizowac  

avatar użytkownika
,

Umyć... wiesz że woda zaczyna być surowcem bardziej deficytowym niż ropa? W Azji środkowej kraje takie jak Tadżykistan, Turkmenistan, Uzbekistan, Kazachstan - są gotowe skoczyć sobie w każdej chwili do gardeł z powodu wody. Ktoś to wszystko liczy, nie martw się. Ekologia w wypadku takich koncernów to narzędzie, a nie cel.  

avatar użytkownika
,

wode myjaca wystarczy zagotowac odfiltrowac i uzywac dalej (straty 3%?)
przy produkcji wode zuzywa sie trwale i o wiele wiecej ... sorry...

btw - temat jest mi bliski bo jestem pelen wkurwu jak oddaje wory pelne butelek z piwa "bezzwrotnych"
tyle pierdola o ekologii i ekonomii , zabojady szkopy czy makarony jakos moga sobie pozwolic na automaty skupujace butelki przy kazdym sklepie , u nas SIE NIE DA , lepiej produkowac wory smieci...
  

avatar użytkownika
,

No widzisz. U nas to zaborcy znieśli pańszczyznę i wygląda na to, że to zagraniczne koncerny uwolnią nas od wiecznego problemu zwrotu opakowań szklanych. A do tego czasu jedyne wyjście aby ratować nasze środowisko naturalne - nie pić piwa!  

,

Ja tam sobie chwalę szklane butelki. Umyję, wyparzę i mam na swoje ciemne rzemieślnicze.

Uważam też, że szkło jest najlepszym naczyniem na piwo. Także przez wzgląd na to, że w zasadzie można je recyklingować nieustająco, przy minimalnej stracie materiałowej.

  

avatar użytkownika
,

Zgadza się, tyle że Nestlé zamierza zdaje się sprzedawać w tych nowych opakowaniach inne rodzaje trunków.  

,

Niezależnie od trunków, byłoby lepiej, gdyby o konieczności używania określonego rodzaju naczynia decydował ktoś mądrzejszy aniżeli kapitalista liczący na zyski ze sprzedaży.

Nie to, że uważam właścicieli Nestle za głupich, ale żywię przekonanie, że recykling jest dla nich mniej istotny niż własny zysk.

Jak już będą wykorzystywali więcej niż 75% butelek z rynku wtórnego, mogą na 10% produkcji poeksperymentować na koszt konsumentów.
Wcześniej? Niekoniecznie.

  

avatar użytkownika
,

A skąd wiesz że w tym wypadku przeważyła decyzja kapitalisty? Tradycyjne butelki plastikowe nie stały się nagle nieopłacalne same z siebie - widać otoczenie biznesowe kształtowane przez decyzje polityczne zmienia się tak, że tego typu inicjatywa staje się dla kapitalistów opłacalna. Oczywiście kapitalista będzie przedstawiał swoje zaangażowanie jako samodzielną decyzję motywowaną dbałością o środowisko ale warto pamiętać, że działania PR i CSR mają konkretne cele marketingowe, przekładające się na zysk tak samo jak zmniejszenie kosztów logistyki czy produkcji.  

,

Przed laty, dwaj potentaci piwni mieli w swoich magazynach dużo butelek. Sęk tkwił w tym, że A miał butelki znane z piw B, a B, miał te od A.
Kilka miesięcy dogadywali się co do wymiany, i nie mogli dogadać.
W końcu jeden z nich uznał, że nie będzie się oglądał na konkurenta, to co ma odda jako stłuczkę do huty szkła, a zamówi nowe butelki z Czech.
Jedni twierdzą, że to urban legend, inni z kolei, że tak właśnie wygląda rynkowa rywalizacja.

Nie wierzę producentowi czegokolwiek, że robi cokolwiek z własnej woli, bo ma w poważaniu to czy tamto czy też troszczy się o cokolwiek poza własnym portfelem.

Kasa misie, kasa się liczy.
  

avatar użytkownika
,

Miło że choć raz zgodziłeś się ze zdaniem redakcji.  

,

Skoro wiesz o co biega, to po co publikujesz piarowe brednie o ochronie środowiska?
  

avatar użytkownika
,

Gazeta informująca o stanowisku rządu niekoniecznie musi się z tym stanowiskiem utożsamiać, podobnie my nie utożsamiamy się ze stanowiskami firm wyrażanymi w notkach PR. Ci którzy uważają że z notek PR nie wyniosą nic wartościowego, mogą ich nie czytać. Ci którzy czytają, zostają uczciwie uprzedzeni o zasadach gry i decydują się wejść do gry w pełni świadomie. Nie wyręczamy zatem użytkowników, ale oddajemy im wybór robiąc to na przejrzystych zasadach. Jest w tym coś złego?  

,

W publikowaniu naciąganych opowiastek niezgodnych z prawdą?

To pytanie retoryczne?
  

avatar użytkownika
,

Zwróć się z tym retorycznym pytaniem do mediów informujących o stanowiskach rządów, polityków, terrorystów, artystów, seksistów, faszystów, komunistów, populistów i cyklistów.  

,

Zadaję pytania tam, gdzie jestem.
Po co miałbym tracić czas na kontakty z mediami, z których nie korzystam?
  

avatar użytkownika
,

Czujemy się wyróżnieni, bardzo dziękujemy.  

,

Wyróżnieni?  

avatar użytkownika
,

Tym, że z nas korzystasz!  

,

Nie ekscytuj się, korzystam z różnych mediów.  

avatar użytkownika
,

Ale i tak kupiliśmy już paluszki i dwie butelki wody mineralnej w butelkach PET.  

,

Ale wiesz, że PET, nieprzerobiony przez Chińczyków na t-shirty, rozkłada się 100 lat?  

avatar użytkownika
,

Dlatego my zawsze palimy PETy nieopodal redakcji.  

,

My nie mamy redakcji, więc zakopujemy u sąsiada.
  

avatar użytkownika
,

Też fajnie.  

Najnowsze w tym dziale

Mark Andy na targach Labelexpo Europe
Podczas zbliżających się targów Labelexpo Europe w Brukseli (24-27 września br.) firma Mark Andy zaprezentuje na swoich stoiskach (nr C45 w pawilonie 4 oraz A60 w hali 8) kilka innowacyjnych maszyn ze swojego szerokiego portfolio skierowanego na rynek wąskowstęgowego druku opakowań i etykiet. Znajdą się wśród nich m.in. zupełnie nowa maszyna cyfrowa bazująca na...
Nowość w Drukarni Mellow - złocenie krawędzi
Niedawno w Oddziale Cyfrowym Drukarni Mellow pojawiła się maszyna do złocenia krawędzi. Jest to uszlechetnienie wykorzystywane do materiałów drukowanych o wysokiej gramaturze np. kaszerowanych kartek, czy wizytówek.
Z myślą o swoich klientach drukarnia internetowa Chroma.pl rozpoczęła wakacyjną promocję w  programie rabatowym. Wszyscy nowi i obecni uczestnicy programu uzyskają zwrot części wydatków za transakcje, bez względu na wysokość zamówienia.
Karton Stora Enso Cupforma Natura w opakowaniach lodów Carte d’Or
Jak informuje Stora Enso, w ostatnim czasie karton Cupforma Natura z jej oferty znalazł zastosowanie przy stworzeniu proekologicznego opakowania na lody marki Carte d’Or. Firma Unilever – ich producent – podjęła decyzję o jego wprowadzeniu na włoski rynek. Stora Enso podkreśla, że karton wykorzystany w opakowaniu powstaje w oparciu o odnawialne włókna (w związku z czym ma...
Automatyczne falcerki MB Bäuerle w ofercie Avargraf
Firma Avargraf - dostawca nowych i używanych maszyn, a także materiałów poligraficznych – po raz kolejny, odpowiadając na oczekiwania klientów, poszerzyła portfolio oferowanych urządzeń. Tym razem do jej oferty dołączyły automatyczne falcerki MB Bäuerle, a jeden z oferowanych modeli – prestigeFOLD NET 52/4 – znalazł niemal od razu pierwszego nabywcę w naszym kraju. Rozmowy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764