logo
WIADOMOŚCI

Nestlé pracuje nad butelką z odnawialnych surowców

Mateusz Zawiślak  PR 14.03.2017, przeczytano 779 razy
ilustracjastrzałka

Nestlé Waters we współpracy z firmą Danone oraz Origin Materials, startupem z Kalifornii, pracuje nad stworzeniem plastikowej butelki PET wykonanej w 100% ze zrównoważonych i odnawialnych surowców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nestlé-pracuje-nad-butelka-z-odnawialnych-surowcow,31791,artykul.html

Projekt NaturALL Bottle Alliance stanowi przełom naukowy w branży spożywczej. W projekcie wykorzystywane są surowce z biomasy stosowane do produkcji tektury lub trocin, dzięki czemu nie trzeba dokonywać alokacji zasobów, czy gruntów wykorzystywanych do produkcji żywności przeznaczonej dla ludzi lub zwierząt.

Dzięki partnerskiej współpracy między członkami projektu nowa technologia ma być dostępna dla całego przemysłu spożywczego. Projekt NaturALL Bottle Alliance to jedno z działań Nestlé mające na celu wyeliminowanie wpływu działalności firmy na środowisko do 2030 roku.

Źródło: Nestlé

www.nestle.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
pxl666, 15.03.2017

przepraszam ale " ja ********"... wynajdzmy kolo od nowa...szkło juz nie pasi ? petow nie mozna recyklingowac?? jak nie maja co z kasa robic , to ja chetnie przytule

avatar użytkownika
redakcja, 15.03.2017

Widać nowa butelka ma szansę być tańsza od szkła - nie martw się, nie tylko Ty lubisz przytulać. Koncerny są w tym lepsze.  

mundeke, 15.03.2017

Łatwiej wymyślić biodegradowalną butelkę niż męczyć się z pozyskiwaniem szklanych opakowań z rynku wtórnego.
  

avatar użytkownika
redakcja, 15.03.2017

Mówiąc o kosztach mamy na myśli oczywiście całość kosztów związanych z obrotem opakowaniami - a więc nie tylko produkcję, ale także całą logistykę i utylizację.  

avatar użytkownika
pxl666, 16.03.2017

Szkło można umyć , nie trzeba go utylizowac  

avatar użytkownika
redakcja, 16.03.2017

Umyć... wiesz że woda zaczyna być surowcem bardziej deficytowym niż ropa? W Azji środkowej kraje takie jak Tadżykistan, Turkmenistan, Uzbekistan, Kazachstan - są gotowe skoczyć sobie w każdej chwili do gardeł z powodu wody. Ktoś to wszystko liczy, nie martw się. Ekologia w wypadku takich koncernów to narzędzie, a nie cel.  

avatar użytkownika
pxl666, 17.03.2017

wode myjaca wystarczy zagotowac odfiltrowac i uzywac dalej (straty 3%?)
przy produkcji wode zuzywa sie trwale i o wiele wiecej ... sorry...

btw - temat jest mi bliski bo jestem pelen wkurwu jak oddaje wory pelne butelek z piwa "bezzwrotnych"
tyle pierdola o ekologii i ekonomii , zabojady szkopy czy makarony jakos moga sobie pozwolic na automaty skupujace butelki przy kazdym sklepie , u nas SIE NIE DA , lepiej produkowac wory smieci...  

avatar użytkownika
redakcja, 17.03.2017

No widzisz. U nas to zaborcy znieśli pańszczyznę i wygląda na to, że to zagraniczne koncerny uwolnią nas od wiecznego problemu zwrotu opakowań szklanych. A do tego czasu jedyne wyjście aby ratować nasze środowisko naturalne - nie pić piwa!  

mundeke, 20.03.2017

Ja tam sobie chwalę szklane butelki. Umyję, wyparzę i mam na swoje ciemne rzemieślnicze.

Uważam też, że szkło jest najlepszym naczyniem na piwo. Także przez wzgląd na to, że w zasadzie można je recyklingować nieustająco, przy minimalnej stracie materiałowej.

  

avatar użytkownika
redakcja, 21.03.2017

Zgadza się, tyle że Nestlé zamierza zdaje się sprzedawać w tych nowych opakowaniach inne rodzaje trunków.  

mundeke, 21.03.2017

Niezależnie od trunków, byłoby lepiej, gdyby o konieczności używania określonego rodzaju naczynia decydował ktoś mądrzejszy aniżeli kapitalista liczący na zyski ze sprzedaży.

Nie to, że uważam właścicieli Nestle za głupich, ale żywię przekonanie, że recykling jest dla nich mniej istotny niż własny zysk.

Jak już będą wykorzystywali więcej niż 75% butelek z rynku wtórnego, mogą na 10% produkcji poeksperymentować na koszt konsumentów.
Wcześniej? Niekoniecznie.

  

avatar użytkownika
redakcja, 21.03.2017

A skąd wiesz że w tym wypadku przeważyła decyzja kapitalisty? Tradycyjne butelki plastikowe nie stały się nagle nieopłacalne same z siebie - widać otoczenie biznesowe kształtowane przez decyzje polityczne zmienia się tak, że tego typu inicjatywa staje się dla kapitalistów opłacalna. Oczywiście kapitalista będzie przedstawiał swoje zaangażowanie jako samodzielną decyzję motywowaną dbałością o środowisko ale warto pamiętać, że działania PR i CSR mają konkretne cele marketingowe, przekładające się na zysk tak samo jak zmniejszenie kosztów logistyki czy produkcji.  

mundeke, 21.03.2017

Przed laty, dwaj potentaci piwni mieli w swoich magazynach dużo butelek. Sęk tkwił w tym, że A miał butelki znane z piw B, a B, miał te od A.
Kilka miesięcy dogadywali się co do wymiany, i nie mogli dogadać.
W końcu jeden z nich uznał, że nie będzie się oglądał na konkurenta, to co ma odda jako stłuczkę do huty szkła, a zamówi nowe butelki z Czech.
Jedni twierdzą, że to urban legend, inni z kolei, że tak właśnie wygląda rynkowa rywalizacja.

Nie wierzę producentowi czegokolwiek, że robi cokolwiek z własnej woli, bo ma w poważaniu to czy tamto czy też troszczy się o cokolwiek poza własnym portfelem.

Kasa misie, kasa się liczy.   

avatar użytkownika
redakcja, 21.03.2017

Miło że choć raz zgodziłeś się ze zdaniem redakcji.  

mundeke, 21.03.2017

Skoro wiesz o co biega, to po co publikujesz piarowe brednie o ochronie środowiska?
  

avatar użytkownika
redakcja, 21.03.2017

Gazeta informująca o stanowisku rządu niekoniecznie musi się z tym stanowiskiem utożsamiać, podobnie my nie utożsamiamy się ze stanowiskami firm wyrażanymi w notkach PR. Ci którzy uważają że z notek PR nie wyniosą nic wartościowego, mogą ich nie czytać. Ci którzy czytają, zostają uczciwie uprzedzeni o zasadach gry i decydują się wejść do gry w pełni świadomie. Nie wyręczamy zatem użytkowników, ale oddajemy im wybór robiąc to na przejrzystych zasadach. Jest w tym coś złego?  

mundeke, 22.03.2017

W publikowaniu naciąganych opowiastek niezgodnych z prawdą?

To pytanie retoryczne?  

avatar użytkownika
redakcja, 22.03.2017

Zwróć się z tym retorycznym pytaniem do mediów informujących o stanowiskach rządów, polityków, terrorystów, artystów, seksistów, faszystów, komunistów, populistów i cyklistów.  

mundeke, 22.03.2017

Zadaję pytania tam, gdzie jestem.
Po co miałbym tracić czas na kontakty z mediami, z których nie korzystam?  

avatar użytkownika
redakcja, 22.03.2017

Czujemy się wyróżnieni, bardzo dziękujemy.  

mundeke, 22.03.2017

Wyróżnieni?  

avatar użytkownika
redakcja, 22.03.2017

Tym, że z nas korzystasz!  

mundeke, 22.03.2017

Nie ekscytuj się, korzystam z różnych mediów.  

avatar użytkownika
redakcja, 22.03.2017

Ale i tak kupiliśmy już paluszki i dwie butelki wody mineralnej w butelkach PET.  

mundeke, 22.03.2017

Ale wiesz, że PET, nieprzerobiony przez Chińczyków na t-shirty, rozkłada się 100 lat?  

avatar użytkownika
redakcja, 22.03.2017

Dlatego my zawsze palimy PETy nieopodal redakcji.  

mundeke, 23.03.2017

My nie mamy redakcji, więc zakopujemy u sąsiada.
  

avatar użytkownika
redakcja, 23.03.2017

Też fajnie.  

Najnowsze w tym dziale:

Meet Kodak Polska po raz dwunasty
Po raz dwunasty już firma Kodak Polska zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także partnerów biznesowych oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Obywało się ono 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi i było okazją do zapoznania się z najnowszymi informacjami na temat rozwoju firmy, jej produktów, a ...
Być albo nie być na rynku poligrafii: 5. edycja Akademii Liderów Biznesu
„Być albo nie być na rynku poligrafii, czyli czego oczekuje od nas klient” – tak brzmi motyw przewodni piątej edycji Akademii Liderów Biznesu organizowanej przez firmę Konica Minolta. Tegoroczna konferencja odbędzie się w dniach 23–24 maja w Hotelu Tiffi w Iławie. Podczas spotkania znani eksperci z branży i przedstawiciele świata biznesu będą inspirowali największe polskie drukarnie do...
Chroma.pl coraz bliżej przepięcia  na nowy serwis
Zbliża się planowana data zamiany starego serwisu na nowy. Aby mogło to nastąpić potrzebne są wszystkie produkty i funkcje.
Chroma znalazła pracownika: Finał kampanii
Zakończyła się ponad dwumiesięczna kampania marketingowa „Najpozytywniejsza praca świata” drukarni Chroma. Pierwszym etapem była rekrutacja na stanowisko menedżera gwarancji jakości. Zwycięzcą, wyłonionym spośród 1500 kandydatów został Michał Bajda. Swoim video „Jedenaście przytaknięć Michała” i jego aktywną promocją zapewnił sobie kontrakt z drukarnią o wartości 60 tys. zł. W ostatn...
„Lepsze pomysły” („Brighter Ideas”) – pod takim hasłem firma Sun Chemical pojawi się na tegorocznych targach Fespa, jakie odbywać się będą w Berlinie w dniach 15-18 maja. Na stoisku D20 w pawilonie 2.2 zaprezentuje ona portfolio swoich farb i atramentów (oraz technologii z nimi związanych), znajdujących zastosowanie przy różnych aplikacjach graficznych, tekstylnych i przemysłowych. Aby le...
 
czwartek 19.04.2018, 131 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone